Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav Richard » 2022-05-27 8:47:30

Finns det fler nördar här? Jag trivs med att vara nörd numera!

Jag har blivit helt asexuell o om nån vill ha sex så säger jag att jag inte vill, då jag kan sitta o läsa kvantfysik o relativitetsteori istället. Det måste väl vara en typisk asperger-grej?

Jag tycker inte om kroppskontakt, en kram går väl bra. När jag var tonåring så var jag sist i kompisgänget med att ha sex, men när jag väl fick ha det vid 19 år, så tyckte jag inte om det. När jag varit ihop med tjejer så har vi inte haft så mycket sex heller, o sen gör dom slut för att man inte bryr sig tillräckligt... Även om man t.o.m provat på lite udda grejer.

Ibland när jag varit full har jag tagit hem tjejer, men så väl hemma så säger jag att dom kan få sova i sängen, medans jag själv går o lägger mig på soffan. Ibland har jag legat med några men bara om dom frågar rakt ut; -Ska vi kn*lla?


När det gäller "NT" så verkar nästan allt gå ut på att ha sex med det motsatta könet!?

Finns det fler asexuella här?
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav antonius » 2022-05-27 9:05:57

Richard skrev:Finns det fler asexuella här?


Jag vet inte, men har nog tappat lust och intresse, pga all skit omkring en och är väl inte riktigt samma sak, men sex är överdrivet och inget för riktiga aspisar och en sak som nog är mest för NT. Tror många AS har sex bara för att verka NT och platsa in i gänget när de skryter om sina erövringar i byggbaracken på fikarasten.
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav Richard » 2022-05-27 9:22:33

antonius skrev:
Richard skrev:Finns det fler asexuella här?


Jag vet inte, men har nog tappat lust och intresse, pga all skit omkring en och är väl inte riktigt samma sak, men sex är överdrivet och inget för riktiga aspisar och en sak som nog är mest för NT. Tror många AS har sex bara för att verka NT och platsa in i gänget när de skryter om sina erövringar i byggbaracken på fikarasten.

Stämmer, innan jag accepterade min diagnos, så var det så att man bara skulle ha sex med så många som möjligt. Men i 20-30 års-åldern hade jag inte fått nån diagnos o undrade vad det var för fel på mig, när alla andra hade förhållanden o började bilda familj. Då tänkte jag att det vill ju jag också! Men det längsta jag har bott ihop med nån är kanske 2 veckor o det höll på att knäcka mig.

Skulle aldrig i livet palla med en "Svensson-liv". Jag trivs bäst ensam.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav nescio » 2022-05-27 13:28:41

Föredra sex? Det är ju en hypotetisk fråga. Sex är inte tillgängligt.
Däremot håller jag just på att läsa en lånebok om kvantfysik.
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav nallen » 2022-05-27 21:23:31

Jag ids int' läsa, kvantfysik eller nåt annat, ids int' göra nåt intressant på fritiden längre. Dels för att jag är slut efter jobbet och dels för att jag nästan inte får ha sex :-)004
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav Mammaspojke » 2022-05-28 19:19:53

Vet inte, aldrig provat.

Dock har jag märkt att intresset för motsatta könet svalnat efter 35 ungefär (är äldre än så).
Kanske en åldersgrej, man ser inte världen på samma sätt när man blir äldre.

Mindre känslomässigt på både gott ock ont. Tristare men ett jämnare mående då inte känslorna löper amok.
Hade jag inte haft mina hobbies vet jag inte vad jag hade gjort. Förmodligen varit väldigt deppad.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav manne » 2022-05-28 20:33:08

Richard skrev:Finns det fler nördar här? Jag trivs med att vara nörd numera!

Jag har blivit helt asexuell o om nån vill ha sex så säger jag att jag inte vill, då jag kan sitta o läsa kvantfysik o relativitetsteori istället. Det måste väl vara en typisk asperger-grej?

Jag tycker inte om kroppskontakt, en kram går väl bra. När jag var tonåring så var jag sist i kompisgänget med att ha sex, men när jag väl fick ha det vid 19 år, så tyckte jag inte om det. När jag varit ihop med tjejer så har vi inte haft så mycket sex heller, o sen gör dom slut för att man inte bryr sig tillräckligt... Även om man t.o.m provat på lite udda grejer.

Ibland när jag varit full har jag tagit hem tjejer, men så väl hemma så säger jag att dom kan få sova i sängen, medans jag själv går o lägger mig på soffan. Ibland har jag legat med några men bara om dom frågar rakt ut; -Ska vi kn*lla?


När det gäller "NT" så verkar nästan allt gå ut på att ha sex med det motsatta könet!?

Finns det fler asexuella här?


jag tycker om kvinnor men jag har inte fått ha sex på ca 20 års tid var evigheter sedan . :cry:
jag har fått chansen många gånger när jag var yngre i 20 års ålder men jag har valt att säga nej då jag bodde på gruppboende då i Täby då under den tiden i Täby vill inte ta hem en kvinna till ett gruppboende där personalen har sitt kontor i bottenvåningen 2 m från min korridors lägenhet. :cry:
manne
 
Inlägg: 18382
Anslöt: 2007-08-23

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav Furienna » 2022-05-28 23:57:47

Jag är kanske inte så inne på naturkunskap, utan det är mer humaniora som gäller för mig.
Jag var dock så nördig att jag en gång hellre läste Bibeln än spelade brännboll med klassen.
Och sex har nog aldrig varit aktuellt. :-)003
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav Richard » 2022-05-31 10:22:55

Furienna skrev:Jag är kanske inte så inne på naturkunskap, utan det är mer humaniora som gäller för mig.
Jag var dock så nördig att jag en gång hellre läste Bibeln än spelade brännboll med klassen.
Och sex har nog aldrig varit aktuellt. :-)003

Ja, det behöver inte vara kvantfysik, men det är grejen som jag själv är intresserad av (och som många tycker är det tråkigaste som finns). Men menade att man hellre ägnar sig åt sina specialintressen istället för att t.ex ragga o ha tjejer (eller killar), som verkar vara det viktigaste för NT:s.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav RapeRegs » 2022-05-31 10:47:48

äpplen-och-päron.jpg
Att jämföra äpplen och päron är ett känt uttryck som dyker upp i alla möjliga sammanhang. Det betyder att en jämförelse är orättvis och och orimlig.

Var sak har sin tid. För att löst citera Predikaren 3:1-8.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav antonius » 2022-05-31 12:39:03

RapeRegs skrev:Var sak har sin tid. För att löst citera Predikaren 3:1-8.


Vadan dessa sakrala åminnelser, har jag inte hört sen man gick i söndagsskolan?
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav Furienna » 2022-05-31 13:00:48

Richard skrev:
Furienna skrev:Jag är kanske inte så inne på naturkunskap, utan det är mer humaniora som gäller för mig.
Jag var dock så nördig att jag en gång hellre läste Bibeln än spelade brännboll med klassen.
Och sex har nog aldrig varit aktuellt. :-)003

Ja, det behöver inte vara kvantfysik, men det är grejen som jag själv är intresserad av (och som många tycker är det tråkigaste som finns). Men menade att man hellre ägnar sig åt sina specialintressen istället för att t.ex ragga o ha tjejer (eller killar), som verkar vara det viktigaste för NT:s.

Det stämmer in alldeles för bra på mig.
Jag har inte vågat ragga upp någon och har sällan blivit uppraggad av någon heller.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav manne » 2022-05-31 16:22:24

Richard skrev:
Furienna skrev:Jag är kanske inte så inne på naturkunskap, utan det är mer humaniora som gäller för mig.
Jag var dock så nördig att jag en gång hellre läste Bibeln än spelade brännboll med klassen.
Och sex har nog aldrig varit aktuellt. :-)003

Ja, det behöver inte vara kvantfysik, men det är grejen som jag själv är intresserad av (och som många tycker är det tråkigaste som finns). Men menade att man hellre ägnar sig åt sina specialintressen istället för att t.ex ragga o ha tjejer (eller killar), som verkar vara det viktigaste för NT:s.


Om jag vore frisk och inte ha lss så skulle jag söka till någon folkhögskola och återuppta studierna.

jag pluggade där under 2 års tid och det var lätt den bästa tiden i livet.

https://www.osterlen.fhsk.se/
att studera ca 5 års tid skulle jag vilja göra finns många snygga brudar som studerar också. :-)049 :-)Happy :D
manne
 
Inlägg: 18382
Anslöt: 2007-08-23

Föredra att läsa kvantfysik framför att ha sex?

Inläggav manne » 2022-05-31 16:34:49

Richard skrev:Finns det fler nördar här? Jag trivs med att vara nörd numera!

Jag har blivit helt asexuell o om nån vill ha sex så säger jag att jag inte vill, då jag kan sitta o läsa kvantfysik o relativitetsteori istället. Det måste väl vara en typisk asperger-grej?

Jag tycker inte om kroppskontakt, en kram går väl bra. När jag var tonåring så var jag sist i kompisgänget med att ha sex, men när jag väl fick ha det vid 19 år, så tyckte jag inte om det. När jag varit ihop med tjejer så har vi inte haft så mycket sex heller, o sen gör dom slut för att man inte bryr sig tillräckligt... Även om man t.o.m provat på lite udda grejer.

Ibland när jag varit full har jag tagit hem tjejer, men så väl hemma så säger jag att dom kan få sova i sängen, medans jag själv går o lägger mig på soffan. Ibland har jag legat med några men bara om dom frågar rakt ut; -Ska vi kn*lla?


När det gäller "NT" så verkar nästan allt gå ut på att ha sex med det motsatta könet!?

Finns det fler asexuella här?


JAg har spelat förut en jävla massa xbox 360 spel och ps4 spel och pc pc spel har spelat bort en stor del av mitt liv.

mycket tv spel och pc spel igenom tiderna.
RPG spel så som Mass effekt har varit kul och det är väl nördigt det. :o :-)063 :?:

Revenge of The Nerds | #TBT Trailer | 20th Century FOX
https://www.youtube.com/watch?v=kIZH5TKnEeg

https://www.youtube.com/watch?v=qRC28wxWEXg
tror att flesta brudar tycker inte om nördar.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18382
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in