Favoritfilm?

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Favoritfilm?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-03-13 22:37:57

Glengarry Glen Ross
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Favoritfilm?

Inläggav nallen » 2022-03-14 21:04:42

Bladerunner, både originalet och -2049.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Favoritfilm?

Inläggav Mammaspojke » 2022-03-14 22:51:56

The Ice Storm (1997)
Har säkert sätt den 50ggr eller mer. Den inger en speciell känsla som jag vill återkomma till (förutom tragedin i slutet som jag oftast skippar..). Det är något magiskt när regnet smattrar och vinden viner utanför som det gör i senare delen av filmen. Många bra (och kända) skådespelare med i den också. Diggar Tobey Maguire, kanske för att han har ett rätt alldagligt utseende (i dom filmer jag sett) men en sån skön personlighet.

https://www.imdb.com/title/tt0119349/
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Favoritfilm?

Inläggav slackern » 2022-03-14 23:17:00

Mammaspojke skrev:The Ice Storm (1997)


https://www.imdb.com/title/tt0119349/


Fan den var ju riktigt bra, länge sedan jag såg den kan nog vara värt att se den igen.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Favoritfilm?

Inläggav Mammaspojke » 2022-03-15 16:15:07

slackern skrev:
Mammaspojke skrev:The Ice Storm (1997)


https://www.imdb.com/title/tt0119349/


Fan den var ju riktigt bra, länge sedan jag såg den kan nog vara värt att se den igen.


Gör det! Såg den första gången på TV:n för jättelänge sen, långt senare ville jag se den igen men kom inte på vad den hette så började söka på skådespelarna och hittade den till slut. Sen dess har det nog varit min favoritfilm.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Favoritfilm?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-03-15 17:14:44

Mammaspojke skrev:
slackern skrev:
Mammaspojke skrev:The Ice Storm (1997)


https://www.imdb.com/title/tt0119349/


Fan den var ju riktigt bra, länge sedan jag såg den kan nog vara värt att se den igen.


Gör det! Såg den första gången på TV:n för jättelänge sen, långt senare ville jag se den igen men kom inte på vad den hette så började söka på skådespelarna och hittade den till slut. Sen dess har det nog varit min favoritfilm.


Håller inte med pretentiöst skit.
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Favoritfilm?

Inläggav Mammaspojke » 2022-03-15 18:16:37

FuzzyFluffy skrev:
Mammaspojke skrev:
slackern skrev:
Fan den var ju riktigt bra, länge sedan jag såg den kan nog vara värt att se den igen.


Gör det! Såg den första gången på TV:n för jättelänge sen, långt senare ville jag se den igen men kom inte på vad den hette så började söka på skådespelarna och hittade den till slut. Sen dess har det nog varit min favoritfilm.


Håller inte med pretentiöst skit.


Här är visst någon som får slipa lite på sina sociala färdigheter :lol:
Du kanske säger att någons främlings tröja är ful och skit för att den inte faller dig i smaken också. Det är okej, alla kan inte vara bra på allt.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Favoritfilm?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-03-15 18:32:52

Mammaspojke skrev:
FuzzyFluffy skrev:
Mammaspojke skrev:
Gör det! Såg den första gången på TV:n för jättelänge sen, långt senare ville jag se den igen men kom inte på vad den hette så började söka på skådespelarna och hittade den till slut. Sen dess har det nog varit min favoritfilm.


Håller inte med pretentiöst skit.


Här är visst någon som får slipa lite på sina sociala färdigheter :lol:
Du kanske säger att någons främlings tröja är ful och skit för att den inte faller dig i smaken också. Det är okej, alla kan inte vara bra på allt.


Din jämförelse haltar en aning. Du får gärna ha den som en favorit film. Min högst "personliga" analys är dock att du har valt Ice Storm som favorit film eftersom att du inte hade en egen Wendy Hood när du växte upp :-)
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Favoritfilm?

Inläggav Mammaspojke » 2022-03-15 18:55:45

FuzzyFluffy skrev:
Mammaspojke skrev:
FuzzyFluffy skrev:
Håller inte med pretentiöst skit.


Här är visst någon som får slipa lite på sina sociala färdigheter :lol:
Du kanske säger att någons främlings tröja är ful och skit för att den inte faller dig i smaken också. Det är okej, alla kan inte vara bra på allt.


Din jämförelse haltar en aning. Du får gärna ha den som en favorit film. Min högst "personliga" analys är dock att du har valt Ice Storm som favorit film eftersom att du inte hade en egen Wendy Hood när du växte upp :-)


Lika mycket som att anledningen att Bladerunner 1982 är min favorit scifi är för att jag inte hade en egen Rachel när jag växte up. Man kan applicera det på många filmer.

Anledningen till att jag gillar filmen är många och det är klart att Wendy är en del av det.
Tobey med sina serietidningsreferenser, stämningen, cinematografin, musiken, det känns verkligen som man är där på 70-talet med gamla bandspelarna i närbild och all interiör som är intressant att titta på om man gillar sådan som jag gör. Att jag gillar en film har inte alltid att göra med hur bra handlingen är eller imdb betyg, det har ofta att göra med stämningen och känslorna den lyckas uppbringa. Får den 4 på imdb är det strunt samma, handlingen kanske var kass men musiken och det konstnärliga kanske uppbringade känslor som jag gillade.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Favoritfilm?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-03-15 19:07:23

Mammaspojke skrev:
FuzzyFluffy skrev:
Mammaspojke skrev:
Här är visst någon som får slipa lite på sina sociala färdigheter :lol:
Du kanske säger att någons främlings tröja är ful och skit för att den inte faller dig i smaken också. Det är okej, alla kan inte vara bra på allt.


Din jämförelse haltar en aning. Du får gärna ha den som en favorit film. Min högst "personliga" analys är dock att du har valt Ice Storm som favorit film eftersom att du inte hade en egen Wendy Hood när du växte upp :-)


Lika mycket som att anledningen att Bladerunner 1982 är min favorit scifi är för att jag inte hade en egen Rachel när jag växte up. Man kan applicera det på många filmer.

Anledningen till att jag gillar filmen är många och det är klart att Wendy är en del av det.
Tobey med sina serietidningsreferenser, stämningen, cinematografin, musiken, det känns verkligen som man är där på 70-talet med gamla bandspelarna i närbild och all interiör som kan som är intressant. Att jag gillar en film har inte alltid att göra med hur bra handlingen är eller imdb betyg, det har ofta att göra med stämningen och känslorna den lyckas uppbringa. Får den 4 på imdb är det strunt samma, handlingen kanske var kass men musiken och det konstnärliga kanske uppbringade känslor som jag gillade.


Ganska tragiskt och patetiskt dock att designera Ice Storm som sin favorit film eftersom att man inte fick tafsa på tjejer i mellanstadiet :roll: Jag säger inte att du har gjort det MammasPojke. Bara en tillfällig observation. Där finns väldigt många andra... konstnärliga filmer... med samma ämne. De har ofta epitet coming of age. Där har du ett veritabelt smörgåsbord av konstnärliga favoriter :-)Happy
Senast redigerad av FuzzyFluffy 2022-03-15 19:17:11, redigerad totalt 2 gånger.
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Favoritfilm?

Inläggav Mammaspojke » 2022-03-15 19:13:31

FuzzyFluffy skrev:
Mammaspojke skrev:
FuzzyFluffy skrev:
Din jämförelse haltar en aning. Du får gärna ha den som en favorit film. Min högst "personliga" analys är dock att du har valt Ice Storm som favorit film eftersom att du inte hade en egen Wendy Hood när du växte upp :-)


Lika mycket som att anledningen att Bladerunner 1982 är min favorit scifi är för att jag inte hade en egen Rachel när jag växte up. Man kan applicera det på många filmer.

Anledningen till att jag gillar filmen är många och det är klart att Wendy är en del av det.
Tobey med sina serietidningsreferenser, stämningen, cinematografin, musiken, det känns verkligen som man är där på 70-talet med gamla bandspelarna i närbild och all interiör som kan som är intressant. Att jag gillar en film har inte alltid att göra med hur bra handlingen är eller imdb betyg, det har ofta att göra med stämningen och känslorna den lyckas uppbringa. Får den 4 på imdb är det strunt samma, handlingen kanske var kass men musiken och det konstnärliga kanske uppbringade känslor som jag gillade.


Ganska tragiskt och patetiskt dock att designera Ice Storm som sin favorit film eftersom att man inte fick tafsa på tjejer i mellanstadiet :roll: Jag säger inte att du har gjort det MammasPojke. Bara en tillfällig observation.


Jag beskrev precis varför jag gillade den, var någonstans skrev jag om att tafsa? Du verkar dessvärre även behöva slipa på din läsförståelse. Det är okej, alla kan inte vara bra på allt.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Favoritfilm?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-03-15 19:17:44

Mammaspojke skrev:
FuzzyFluffy skrev:
Mammaspojke skrev:
Lika mycket som att anledningen att Bladerunner 1982 är min favorit scifi är för att jag inte hade en egen Rachel när jag växte up. Man kan applicera det på många filmer.

Anledningen till att jag gillar filmen är många och det är klart att Wendy är en del av det.
Tobey med sina serietidningsreferenser, stämningen, cinematografin, musiken, det känns verkligen som man är där på 70-talet med gamla bandspelarna i närbild och all interiör som kan som är intressant. Att jag gillar en film har inte alltid att göra med hur bra handlingen är eller imdb betyg, det har ofta att göra med stämningen och känslorna den lyckas uppbringa. Får den 4 på imdb är det strunt samma, handlingen kanske var kass men musiken och det konstnärliga kanske uppbringade känslor som jag gillade.


Ganska tragiskt och patetiskt dock att designera Ice Storm som sin favorit film eftersom att man inte fick tafsa på tjejer i mellanstadiet :roll: Jag säger inte att du har gjort det MammasPojke. Bara en tillfällig observation.


Jag beskrev precis varför jag gillade den, var någonstans skrev jag om att tafsa? Du verkar dessvärre även behöva slipa på din läsförståelse. Det är okej, alla kan inte vara bra på allt.


Vi kan inte alla vara lika bra som du :-)Happy
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in