Solsidan säsong 8

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Solsidan säsong 8

Inläggav Jfso Loasjd » 2022-03-13 14:24:44

Hej alla!

VARNING FÖR SPOILERS om du inte har sett senaste avsnittet av säsong 7.

Jag har brist på personer i verkliga livet att prata om Solsidan med, så därmed postar jag det här inlägget här. Jag är ett stort fan till allas vårt program Solsidan, jag har koll på det mesta i hela serien, jag har sett alla säsonger inkl. säsong 7 och jag längtar stenhårt till säsong 8 kommer, när TV4 hade beställt en sjätte, en sjunde och en åttonde säsong av Solsidan, så det är spikat i sten att det blir en åttonde säsong, som ska spelas in nästa vår (år 2023) och sändas hösten 2023. Dels ser jag siffran 8 ur ett speciellt perspektiv, nämligen att det är siffran för vår, sommar, sol, blå himmel, solsemester, spa, vitt, ljusblått, fräscht, bad, modernt och fashionabelt. Dessa saker påminner rätt mycket om Solsidan om du frågar mig, så därmed skulle det passa utmärkt med minst 8 säsonger av Solsidan.

Solsidan säsong 7 handlade om att Alex och Anna skulle skiljas, och sista avsnittet slutade med att Alex och Lisa (hans nya flickvän) blev ihop på riktigt, men det framgick inte riktigt om Alex och Anna verkligen skildes ordentligt. Hur det gick där, och om hela säsong 8 kommer att handla om Alex och Lisa som ett par eller om Alex och Anna kommer att vara ihop igen i säsong 8, det skulle man gärna vilja veta till varje pris. Speciellt när säsong 7 fick så mycket kritik på sociala medier för att tittarna saknade Anna, och när tittarna tyckte att det var tillgjort och inte längre samma charm som de tidigare säsongerna.

En person jag känner, har sagt att skådespelaren Mia Skäringer har så mycket annat att göra, och inte så mycket tid eller lust att vara med i Solsidan längre. Men jag tycker INTE att man ska lägga ner Solsidan-serien för det. Jag tycker att Solsidan-serien är så bra att den tål stora/drastiska förändringar, och att resten av serien antingen kan handla om Alex och Lisa, eller att de hittar en ny skådespelerska som kan spela Anna, om Mia Skäringer inte längre har så mycket tid eller lust att spela Anna.

Jag tycker dock INTE att säsong 7 var dålig. Jag tycker att serien är mer intressant nu när de vuxna huvudpersonernas barn är stora, och inte längre bäbisar eller småbarn. En sak som säsong 8 skulle kunna handla om, är att Freddes och Mickans Victor tar studenten, och sen har hans föräldrar inte längre försörjningsplikt för honom osv. Oves och Anettes dotter Marielle har man inte fått se så mycket av i serien, så hon skulle kunna få en stor roll i säsong 8.

Och när man frågar TV4 och produktionsbolagen Jarowskij och FLX, dem som gör Solsidan, om det blir en nionde säsong efter den åttonde, så svarar dem ”Det får vi se.”

Som jag skrev tidigare i detta inlägg, siffran 8 ses ur ett vackert och fint perspektiv, så därmed är det utmärkt om det blir en åttonde säsong av Solsidan, och jag hoppas verkligen INTE att den makuleras p g a att säsong 7 fick så mycket kritik på sociala medier. Om det blir ännu fler säsonger efter den åttonde, så vore det gott med en nionde, och så en tionde säsong, så det blir ett tvåsiffrigt antal säsonger. Och när man kan lägga ner serien för min del, då tycker jag att de kan/ska göra det tidigast när Freddes och Mickans Victor och Ebba har flyttat hemifrån.

Om säsong 8 verkligen blir den sista säsongen, så undrar man, vad kommer det då att bli för ett permanent slut för allas våra huvudpersoner, Alex, Anna, Fredde och Mickan, så serien inte kan fortsätta? Och kommer allas våra jobbiga Ove och Anette att få sig en läxa en gång för alla, precis som att skurken alltid får sig en läxa i slutet av alla barnfilmer?

Okej, om jag ska vara ärlig, så kan jag inte vänta tills säsong 8 kommer. Jag vill bara sätta mig i en tidsmaskin för att resa framåt i tiden för att se what säsong 8 will be like, och vad som händer med Solsidan-serien sen.

Har ni några förslag på vad säsong 8 kan handla om? Vad tror ni att säsong 8 kommer att handla om? Längtar ni också tills vi Solsidan-fans får veta vad säsong 8 will be like? Jag hoppas att det blir ändrade planer i schemat, och att de gör säsong 8 nu år 2022 istället. Men i alla fall, låt oss diskutera Solsidan säsong 8 på denna tråd! :-)


Tack på förhand!
Jfso Loasjd
Jfso Loasjd
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2021-11-06

Solsidan säsong 8

Inläggav Skogkatt » 2022-03-13 14:30:22

Det är en bra show. :) Vi har något liknande i Norge som ni svenskar kanske hade gillat, Neste Sommer. "Nästa Sommer"

https://www.svtplay.se/nasta-sommar

"Komediserie om norrmännens sökande efter den perfekta semestern i sommarstugan, den ständiga upplevelsen att drömmen aldrig blir verklighet och tron på att det säkert blir bättre nästa sommar."
Skogkatt
 
Inlägg: 6145
Anslöt: 2021-10-02

Solsidan säsong 8

Inläggav slackern » 2022-03-13 14:36:01

Skogkatt skrev:Det är en bra show. :) Vi har något liknande i Norge som ni svenskar kanske hade gillat, Neste Sommer. "Nästa Sommer"

https://www.svtplay.se/nasta-sommar

"Komediserie om norrmännens sökande efter den perfekta semestern i sommarstugan, den ständiga upplevelsen att drömmen aldrig blir verklighet och tron på att det säkert blir bättre nästa sommar."


Ohh norskor som är så himla charmiga, jag smälter ju bara genom att höra dom prata. :-)173
slackern
 
Inlägg: 43750
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Solsidan säsong 8

Inläggav alixha » 2022-03-13 14:37:37

Skogkatt skrev:Det är en bra show. :) Vi har något liknande i Norge som ni svenskar kanske hade gillat, Neste Sommer. "Nästa Sommer"

https://www.svtplay.se/nasta-sommar

"Komediserie om norrmännens sökande efter den perfekta semestern i sommarstugan, den ständiga upplevelsen att drömmen aldrig blir verklighet och tron på att det säkert blir bättre nästa sommar."


Ja fast vi har ju serien "Sommaren med Släkten" som är baserad på "Nästa Sommar" 8)
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Återgå till Intressanta intressen



Logga in