Nästa Crash Bandicoot-spel år 2022 eller 2023?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nästa Crash Bandicoot-spel år 2022 eller 2023?

Inläggav Jfso Loasjd » 2022-03-12 20:33:20

Hej alla!

Jag har ingen i verkliga livet att prata om det här med, så därmed postar jag det här, här på Aspergerforumet.

Jag är ett stort fan till franchise:n Crash Bandicoot, jag växte upp med originalspelen från åren 1996-2004 och jag spelar även/har även spelat de nya spelen från åren 2017-2020.

Mitt allra största favoritspel av Crash Bandicoot är Crash Bash. Jag tycker att det är ett av de bästa spelen som någonsin gjorts och min allra största önskan är att de nuvarande Crash Bandicoot-ägarna ska remaster:a Crash Bash, precis som att de gjorde CTR: Nitro-Fueled av klassiska Crash Team Racing, och om det verkligen inte går, så vill jag ha ett brand new Crash Bandicoot partyspel.

Hur som helst, på YouTube har det pratats om att det möjligtvis kan komma ett Crash Bandicoot-spel som
heter Wumpa League, snart. Jag hoppas att det spelet antingen är en Crash Bash-remake eller ett brand new Crash Bandicoot partyspel. Men problemet är att Wumpa League eller nästa Crash Bandicoot-spel som ska komma, är delayed. När ska de announce:a Wumpa League eller nästa Crash Bandicoot-spel? För närvarande, när jag skriver detta inlägg, är jag väldigt uttråkad, och jag väntar rätt så otåligt på nästa Crash Bandicoot-spel.

När det gäller det senaste spelet, Crash Bandicoot 4: It’s About Time - jag har hatkärlek till det spelet. Det är en bra fortsättning som verkligen bygger på slutet av Crash Bandicoot 3: Warped och en bra historia från början till slut, det finns mycket märkvärdiga saker att göra i det spelet, men spelet är så svårt och tillgjort (eller vad man ska säga) och har inte samma charm som de tidigare Crash Bandicoot-spelen från åren 1996-2004. Jag tycker att Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex (2001) är det riktiga Crash Bandicoot 4.

Jag älskar den härliga ”samlingen” av karaktärer från klassiska Crash Bandicoot, och jag tycker att det borde ha kommit en långfilm med klassiska Crash Bandicoot back in the days när Naughty Dog ägde Crash Bandicoot, som även dubbades till svenska, dels för att Crash Bandicoot är barntillåtet (och vi svenskar är såna som textar allt, men dubbar bara det som är barntillåtet) och dels för att jag vill se vad de svenska rösterna till Crash Bandicoot-karaktärerna had been like.
Några exempel:
Vem hade kunnat göra en svensk röst till Uka Uka och Cortex, som liknar Clancy Browns engelska röster till var och en av dem?
Vem hade kunnat göra en svensk röst till N. Gin, som liknar Brendan O’Briens engelska röst till N. Gin?
Vem hade kunnat göra en svensk röst till N. Tropy, som liknar Michael Ensigns engelska röst till N. Tropy?
Vem hade kunnat göra en svensk röst till Dingodile, som liknar William Hootkins engelska röst till Dingodile? Och med tanke på att Dingodile bryter på australiensiska på engelska, hade han då brytit på småländska på svenska?

Nåväl, jag tycker i alla fall att Crash Bandicoot: N-Sane Trilogy är bra, men inte bättre än originalet. Så om det verkligen inte kan komma någon Crash Bash-remake, så skulle jag vilja att konsolen Playstation 1 kommer tillbaka, med bland annat de fem första Crash Bandicoot-spelen tillgängliga (inkl. originella Crash Bash från år 2000). Annars hoppas jag att någon gör en fanmade remake till Crash Bash, som jag kan roa mig med och fördriva tiden med.


Tack på förhand!
Jfso Loasjd
Jfso Loasjd
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2021-11-06

Nästa Crash Bandicoot-spel år 2022 eller 2023?

Inläggav Skogkatt » 2022-03-12 21:03:53

Jag spelade det spelet på playstation 1996. :) Men har inte spelat sedan dess.
Skogkatt
 
Inlägg: 6149
Anslöt: 2021-10-02

Nästa Crash Bandicoot-spel år 2022 eller 2023?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-03-12 21:19:22

Crash Bandicoot 4 art style är förfärlig och fick mig att inte vilja spela... Wrath of cortex spelade jag mycket på min ps2 men laddtiderna var hemska. Nu har jag de på min xbox 360. Väldigt bra spel. crash bandicoot trilogy är ändå de bästa i hela serien enligt mig :-)Happy
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Nästa Crash Bandicoot-spel år 2022 eller 2023?

Inläggav Riksamiralen » 2022-03-12 23:07:18

Jag växte upp med Crash Bandicoot, var mitt favoritspel när jag var liten, tror jag var kring 6 år gammal när jag första gången fick en spelkonsol, en PS2, och började spela mitt första Crash Bandicoot spel, det var Wrath of Cortex, tyckte det var svårt, kom till slutet på den andra världen och sen kom jag inte vidare på jättelänge, fick hjälp av bekanta för att komma längre, var någon boss med plattformar i vattnet man skulle hoppa på samtidigt som det kom vågor eller strålar man skulle ducka eller hoppa över. Men när jag var lite äldre sen var det lättare, tror jag klarade ut det totalt 2 gånger.

Efter det fick jag Crash Bash och Crash Team Racing (Båda är PS1 spel men som jag körde på min PS2 utan problem), håller med Jfso Loasjd att Crash Bash var riktigt kul, men jag tyckte det var svårt och jag hade inte så ofta någon att spela med, kommer inte ihåg om jag någonsin klarade ut det, men jag tror inte det, fastnade på något ställe och kom inte vidare. CTR är också kul och lättare än de andra tyckte nog jag, bra Bossar och intressanta race tracks, tror jag klarade ut det 2-3 gånger.

Sen fick jag Crash Nitro Kart till PS2, tyckte inte det var lika bra som CTR, inte lika fina race tracks i mitt tycke, men okej, jag klarade ut detta flera gånger, kanske 3-4, tyckte det var enkelt jämfört med tidigare spel i serien.

Därefter fick jag Crash Twinsanity, det var väl helt okej men inte lika bra som Wrath of Cortex tyckte inte jag, men jag körde det mycket trots allt och klarade nog ut det runt 4 gånger.

En kompis för jättelänge sedan hade en PS1:a och den gamla Crash Bandicoot trilogin, jag testade de spelen hos honom, det var väldigt likt Wrath of Cortex vilket jag gillade, så de spelen verkade ju roliga men testade bara en gång hos honom.

För en del år sen köpte jag den gamla Crash Bandicoot trilogin på PSN till min PS3:a, spelade igenom en bit på första spelet på gymnasiet men tyckte det var krångligt på ett ställe och hade inte tid för mer, så det lades på hyllan och jag har inte rört det sen dess.

Spelade bara Crash Bandicoot när jag var barn fram till tidiga tonåren, efter det nu när jag är äldre har jag inte testat igen.
Inte hängt med, men fint att se att de uppgraderade spelen till HD/Remaster och släppte ett fjärde spel till den gamla trilogin, det förtjänade Crash Bandicoot efter några dåliga och okända spel som kom efter Crash Twinsanity. Någon gång kanske det blir att jag testar Remaster Trilogin och 4:an, det skulle vara nostalgiskt trevligt och fint att återuppleva barndomen, men jag finner aldrig tid till det.
Riksamiralen
 
Inlägg: 1355
Anslöt: 2021-06-14

Nästa Crash Bandicoot-spel år 2022 eller 2023?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-03-23 10:37:37

Har tittat på en video som jämför Crash Bandicoot orginalen med remake.

Mycket av den mörka atmosfären har skrubbats bort. Röstskådespelarna är sämre speciellt Cortex. De sämsta är Warped där har man def helt förstört den mörka atmosfären. Blev nyfiken så jag gjorde lite mer efterforskningar.

Där är en nivå I Crash Bandicoot 1 titulerad Generator Room. I original är nivån både läskigt och obehaglig men I remake så försvinner detta helt...

Sen så är det överanimerat. Bara som ett exempel. UKA UKA fått ADHD.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av FuzzyFluffy 2022-03-23 10:51:32, redigerad totalt 2 gånger.
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Nästa Crash Bandicoot-spel år 2022 eller 2023?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-03-23 10:38:22

Fler exempel
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Nästa Crash Bandicoot-spel år 2022 eller 2023?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-03-23 10:40:07




https://www.youtube.com/watch?v=iYTtX53abSk&t=1s

Generator room original vs remake
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Återgå till Intressanta intressen



Logga in