Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Egalite1848 » 2022-02-13 17:52:15

Jag tycker verkligen att vi ska slänga ut de främlingsfientliga, men vi bör kanske vara lite försiktiga med vilka vi anklagar för främlingsfientlighet. Att vara för minskad invandring behöver i sig inte vara ett tecken på rasism. Men om man till exempel har fascist-citat eller symboler som används i fascistiska sammanhang på sin profil så kan det vara en indikation på att det är fråga om rasism.
Egalite1848
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2021-12-11
Ort: Lund

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Paladinen » 2022-02-13 18:23:41

Egalite1848 skrev:
Paladinen skrev:
Egalite1848 skrev:
Jag har aldrig hyllat Stalin, jag hatar honom.


Vilken gren av kommunismen bekänner du dig till ?


Castroism eller Guevarism. Men nu har vi kommit ifrån ämnet som är huruvida vi ska slänga ut rasister eller inte.


Castro och Che Guevara var fina pojkar det (stor ironi) .

Nej vi skall inte slänga ut rasister lika lite som vi skall slänga ut kommunister eller islamister eller semiter osv. I Sverige råder åsiktsfrihet , man får lov att inneha vilken åsikt man vill. Man får även yttra den så länge man inte bryter mot Svea rikes lag och lagen om hmf
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Alien » 2022-02-13 18:25:42

Moderator:

Tråden ska handla om främlingsfientlighet på forumet. För den som vill diskutera "kommunismens ondska" finns det andra trådar, t ex ar-kommunismen-en-ondskefull-ideologi-t35938.html och flera trådar i avd SRP.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46088
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Egalite1848 » 2022-02-13 18:27:04

Paladinen skrev:
Egalite1848 skrev:
Paladinen skrev:
Vilken gren av kommunismen bekänner du dig till ?


Castroism eller Guevarism. Men nu har vi kommit ifrån ämnet som är huruvida vi ska slänga ut rasister eller inte.


Castro och Che Guevara var fina pojkar det (stor ironi) .

Nej vi skall inte slänga ut rasister lika lite som vi skall slänga ut kommunister eller islamister eller semiter osv. I Sverige råder åsiktsfrihet , man får lov att inneha vilken åsikt man vill. Man får även yttra den så länge man inte bryter mot Svea rikes lag och lagen om hmf


Jag anser att du bryter mot lagen om hets mot folkgrupp eftersom du har ett citat av en fascist som signatur.
Egalite1848
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2021-12-11
Ort: Lund

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Paladinen » 2022-02-13 18:31:02

Egalite1848 skrev:
Paladinen skrev:
Egalite1848 skrev:
Castroism eller Guevarism. Men nu har vi kommit ifrån ämnet som är huruvida vi ska slänga ut rasister eller inte.


Castro och Che Guevara var fina pojkar det (stor ironi) .

Nej vi skall inte slänga ut rasister lika lite som vi skall slänga ut kommunister eller islamister eller semiter osv. I Sverige råder åsiktsfrihet , man får lov att inneha vilken åsikt man vill. Man får även yttra den så länge man inte bryter mot Svea rikes lag och lagen om hmf


Jag anser att du bryter mot lagen om hets mot folkgrupp eftersom du har ett citat av en fascist som signatur.


Det är inte så lagen om hets mot folkgrupp fungerar så nej jag bryter inte mot lagen om hmf , jag får tom med säga att jag tycker om Hitler om jag vill.

Lagen om hmf inte baserad på dina känslor så vad du tycker och känner är helt irrelevant i situationen då Svea rikes lag inte baseras på känslomässiga argument
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Skogkatt » 2022-02-13 19:03:17

Vi lär våra barn att inte lita på främlingar. För att skydda dem. Och nu är det olagligt i Sverige att inte tycka om alla främmade människor?

Vilket skämt. :)
Senast redigerad av Skogkatt 2022-02-13 19:05:43, redigerad totalt 1 gång.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Alien » 2022-02-13 19:04:44

Skogkatt skrev:Vi lär våra barn att inte lita på främlingar. För att skydda dem. Och nu är det olagligt i Sverige att inte tycka om alla utländska människor?

Vilket skämt. :)


Främling betyder här "någon som varken barnet el övriga familjen känner".

Det kan ju finnas många invandrare som familjen känner, varför förutsätter du att de ska tycka illa om dem?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46088
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Paladinen » 2022-02-13 21:41:16

Alien skrev:
Skogkatt skrev:Vi lär våra barn att inte lita på främlingar. För att skydda dem. Och nu är det olagligt i Sverige att inte tycka om alla utländska människor?

Vilket skämt. :)


Främling betyder här "någon som varken barnet el övriga familjen känner".

Det kan ju finnas många invandrare som familjen känner, varför förutsätter du att de ska tycka illa om dem?


Det är ju inte det Skogskatt säger eller hur?

Skogskatt säger att det är löjligt att vi inte får misstro och tycka illa om VISSA invandrare utan vi måste älska varenda invandrare vi ser.
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Alien » 2022-02-14 17:40:34

Paladinen skrev:
Alien skrev:
Skogkatt skrev:Vi lär våra barn att inte lita på främlingar. För att skydda dem. Och nu är det olagligt i Sverige att inte tycka om alla utländska människor?

Vilket skämt. :)


Främling betyder här "någon som varken barnet el övriga familjen känner".

Det kan ju finnas många invandrare som familjen känner, varför förutsätter du att de ska tycka illa om dem?


Det är ju inte det skogkatt säger eller hur?

Skogskatt säger att det är löjligt att vi inte får misstro och tycka illa om VISSA invandrare utan vi måste älska varenda invandrare vi ser.

Det är vad föräldrar menar när de säger att barn inte ska följa med främlingar. Det är då ingen skillnad på vilken hudfärg el brytning främlingen har. Det handlar inte om att tvingas älska någon, verkligen en halmdocka.

Jag tycker inte man ska varken gilla el ogilla andra människor beroende på ursprung. Det är fördomar el just främlingsfientlighet.

Tycker du att föräldrar ska lära sina barn "du får inte leka med Amira och Ahmed för de är främlingar?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46088
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Släng ut de främlingsfientliga en gång för alla!

Inläggav Alien » 2022-02-15 13:16:08

Moderator:

Tråden är låst för rensning av OT.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46088
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in