Erfarenheter, åsikter och fördomar om Samhall [avdelad tråd]

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Erfarenheter, åsikter och fördomar om Samhall [avdelad tråd]

Inläggav Kahlokatt » 2021-06-23 23:03:21

Kidzi skrev:
Paladinen skrev:Af föreslog bla att jag skulle vara på Samhall för att med npf diagnos så har man kvalificerat sig för att jobba på Samhall. Jag har tidigare skött ett heltidsjobb på öppna arbetsmarknaden så Samhall är helt fel plats för mig vilket af även insåg efter att jag talat med dom.

Samhall är inte för funktionshindrade, de har kanske någon procent som har handikapp. Känner faktiskt ingen som testat Samhall som orkat.


Samhall är det värsta stället jag har varit på. Har aldrig blivit så illa behandlad som av dem. Jag blev så mentalt nedbruten att jag började skaka okontrollerat bara jag pratade om stället med min psykolog.


Alien
Tråden har avdelats från for-normal-for-daglig-verksamhet-t58700.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Kidzi » 2021-06-24 0:41:34

Kahlokatt skrev:Samhall är det värsta stället jag har varit på. Har aldrig blivit så illa behandlad som av dem. Jag blev så mentalt nedbruten att jag började skaka okontrollerat bara jag pratade om stället med min psykolog.


Ska kanske inte trycka på för hårt så igga om du inte orkar svara. Men vilket sorts Samhall gick du på? Sådant som är vanligt nu med städning som skickas kring, eller i en sk skyddad verkstad?
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Paladinen » 2021-06-24 9:31:33

Kidzi skrev:Arbetsmarknaden har krympt. Tror folk verkligen att de kommer anställa funktionshindrade om de kan slippa? De kan vara hur funkofobiska, sexistiska, ageistiska och rasistiska som helst.

Än så länge får folk pengar fast de inte jobbar.

Om man är väldigt normal och kunnig, kommer man få ett jobb till slut. Men då får man ta det som finns.

Samhall är inte för funktionshindrade, de har kanske någon procent som har handikapp. Känner faktiskt ingen som testat Samhall som orkat.


Samhall är just och enbart för handikappade/funktionsnedsatta , kriterierna för att få jobb på Samhall är att du skall antingen ha en fysisk nedsättning eller npf annars får du inte jobba där. Det är ingen fysiskt frisk person eller NT som jobbar på Samhall utom dom som sitter i ledningen. Så 99% som är på Samhall är funktionsnedsatta

Sedan kan man disskutera i en bredare utsträckning huruvida det är en bra plats för funktionsnedsatta och om dom behandlar funktionsnedsatta värdigt eller ej på Samhall.
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Kahlokatt » 2021-06-26 0:12:53

Kidzi skrev:
Kahlokatt skrev:Samhall är det värsta stället jag har varit på. Har aldrig blivit så illa behandlad som av dem. Jag blev så mentalt nedbruten att jag började skaka okontrollerat bara jag pratade om stället med min psykolog.


Ska kanske inte trycka på för hårt så igga om du inte orkar svara. Men vilket sorts Samhall gick du på? Sådant som är vanligt nu med städning som skickas kring, eller i en sk skyddad verkstad?


Finns skyddade verkstäder ens längre?
Det var städjobb ute på flottiljen utanför Uppsala. Militärerna var justa, men Samhallpersonalen var vidriga.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Kidzi » 2021-06-26 1:23:37

Kahlokatt skrev:
Kidzi skrev:
Kahlokatt skrev:Samhall är det värsta stället jag har varit på. Har aldrig blivit så illa behandlad som av dem. Jag blev så mentalt nedbruten att jag började skaka okontrollerat bara jag pratade om stället med min psykolog.


Ska kanske inte trycka på för hårt så igga om du inte orkar svara. Men vilket sorts Samhall gick du på? Sådant som är vanligt nu med städning som skickas kring, eller i en sk skyddad verkstad?


Finns skyddade verkstäder ens längre?
Det var städjobb ute på flottiljen utanför Uppsala. Militärerna var justa, men Samhallpersonalen var vidriga.


Det är väl städjobb som finns nu. Men förr fanns det ju annat.

Ofta är det ju fel människor som jobbar som personal på alla dessa ställen, folk som vill trycka ner andra. Gick bara ett år på arbetsterapi men där var det likadant... konstant nedtryckning av de som jobbade där. Jag tror sådana arbetsplatser drar till sig fel människor, inte sådana med empati direkt.

Här där jag bor städar Samhall. Grejen är att hälften av de som städar nu städade även innan då vi hade en vanlig städfirma. De var alltså inte handikappade då, men är det nu. Det är förvirrande.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Kidzi » 2021-09-08 21:55:41

Jag kan inte jobba på Samhall för man måste orka jobba heltid eller liknande med verkliga uppgifter. Som t ex baxa ikeamöbler eller städa.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Furienna » 2021-09-08 22:11:32

Paladinen skrev:Jag skulle inte vilja hamna på dv , Samhall , swesam,finsam osv.

Dels är jag för högfungerande för att få ut något av att vara där dels så följer det oavsett vad folk vill tycka och tro ett stigma med att vara på sådana ställen.

Jag har bla talat med en handläggare på af (arbetsförmedlingen) som mer eller mindre erkände att så är fallet att det bland NT ses som ett stigma att vara på sådana ställen och att det oftast är en ändstation . Har du hamnat på Samhall så kommer du inte därifrån sen , det är ingen arbetsgivare på öppna marknaden som vill anställa någon ifrån Samhall då dom anser dig som mupp.

Dessutom så följer stigmat dig på andra plan i livet säg att du ska dejta och din dejt frågar vart du jobbar och du svarar nä jag går på dv eller jobbar på Samhall om partner inte själv är "mupp" (ironiskt ordval baserat på NT's fördomar) så kommer det troligtvis aldrig bli en andra dejt .

Det är nog inte lönt för den som inte är normal att satsa på att dejta en NT-person i alla fall.
Och ja, det där med att partnern måste vara lyckad och duktig är tydligen viktigt för många.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Paladinen » 2021-09-09 5:45:51

Kidzi skrev:Jag kan inte jobba på Samhall för man måste orka jobba heltid eller liknande med verkliga uppgifter. Som t ex baxa ikeamöbler eller städa.


Du kan jobba deltid på Samhall det minsta tror jag är 25% alltså 10 timmar i veckan det är 2 timmar per dag eftersom man jobbar 5 dagar och Samhall har flera olika arbetsuppgifter. Du kan hamna på städ eller köra kundvagnar på Ikea eller här i stan tillverkar dom skärp för män , dom plastar in toarullar , dom bränner snörändar på snören som sedan skall användas till trissor till motorsågar , dom sätter in vaddering i arbetshjälmar.

Det finns många saker på Samhall så du hade inte nödvändigtvis behövt städa och bära IKEAmöbler
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav slackern » 2021-09-09 15:35:49

Furienna skrev:
Paladinen skrev:Jag skulle inte vilja hamna på dv , Samhall , swesam,finsam osv.

Dels är jag för högfungerande för att få ut något av att vara där dels så följer det oavsett vad folk vill tycka och tro ett stigma med att vara på sådana ställen.

Jag har bla talat med en handläggare på af (arbetsförmedlingen) som mer eller mindre erkände att så är fallet att det bland NT ses som ett stigma att vara på sådana ställen och att det oftast är en ändstation . Har du hamnat på Samhall så kommer du inte därifrån sen , det är ingen arbetsgivare på öppna marknaden som vill anställa någon ifrån Samhall då dom anser dig som mupp.

Dessutom så följer stigmat dig på andra plan i livet säg att du ska dejta och din dejt frågar vart du jobbar och du svarar nä jag går på dv eller jobbar på Samhall om partner inte själv är "mupp" (ironiskt ordval baserat på NT's fördomar) så kommer det troligtvis aldrig bli en andra dejt .

Det är nog inte lönt för den som inte är normal att satsa på att dejta en NT-person i alla fall.
Och ja, det där med att partnern måste vara lyckad och duktig är tydligen viktigt för många.


Jag skulle tro att dom flesta jag har dejtat har varit "NT-person" i och för sig har sonens mamma blivit diagnostiserad med ADHD men när vi var tillsammans var vi bägge odiagnostiserade jag med AS/ASD+ADD och hon med ADHD+ borderline. Nu vet ju i och för sig inte om hon räknas som NT eller inte men jag kan lova dig att det förhållandet var bra stormigt.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Kidzi » 2021-09-09 16:31:03

Paladinen skrev:Du kan jobba deltid på Samhall det minsta tror jag är 25% alltså 10 timmar i veckan det är 2 timmar per dag eftersom man jobbar 5 dagar och Samhall har flera olika arbetsuppgifter. Du kan hamna på städ eller köra kundvagnar på Ikea eller här i stan tillverkar dom skärp för män , dom plastar in toarullar , dom bränner snörändar på snören som sedan skall användas till trissor till motorsågar , dom sätter in vaddering i arbetshjälmar.


På mitt DV jibbade jag 5 timmar i veckan med 2 timmars rast. Det var jobbigt.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav slackern » 2021-09-09 16:33:09

Kidzi skrev:
Paladinen skrev:Du kan jobba deltid på Samhall det minsta tror jag är 25% alltså 10 timmar i veckan det är 2 timmar per dag eftersom man jobbar 5 dagar och Samhall har flera olika arbetsuppgifter. Du kan hamna på städ eller köra kundvagnar på Ikea eller här i stan tillverkar dom skärp för män , dom plastar in toarullar , dom bränner snörändar på snören som sedan skall användas till trissor till motorsågar , dom sätter in vaddering i arbetshjälmar.


På mitt DV jibbade jag 5 timmar i veckan med 2 timmars rast. Det var jobbigt.


Har du aldrig någonsin i ditt liv haft ett normalt jobb?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Kidzi » 2021-09-09 16:57:41

slackern skrev:
Kidzi skrev:
Paladinen skrev:Du kan jobba deltid på Samhall det minsta tror jag är 25% alltså 10 timmar i veckan det är 2 timmar per dag eftersom man jobbar 5 dagar och Samhall har flera olika arbetsuppgifter. Du kan hamna på städ eller köra kundvagnar på Ikea eller här i stan tillverkar dom skärp för män , dom plastar in toarullar , dom bränner snörändar på snören som sedan skall användas till trissor till motorsågar , dom sätter in vaddering i arbetshjälmar.


På mitt DV jibbade jag 5 timmar i veckan med 2 timmars rast. Det var jobbigt.


Har du aldrig någonsin i ditt liv haft ett normalt jobb?


Jag har haft sommarjobb och inte så där jättelånga anställningar men allt med riktig lön var innan högskolestudierna. T ex där vi jobbade längst jobbade vi 6 dagar i veckan och skräckdagen var klädhämtningsdagen. Då skulle man springa med svarta sopsäckar packade med donerade kläder och lägga i lastbilen. Man fick inte stanna och vila eller gå. Rast hade man när det var matrast. Helvetesdagen hade vi bara en rast eftersom det räknades att ha rast att åka bil. Ofta var vi hemma långt efter vanlig arbetsdag, kl 19-20.

Det var inte jätteofta vi hämtade men det var så hemskt.

Konstigt nog trivdes jag annars. Det var kallt att sortera kläder för vi fick inte slösa med infravärmen. Men jag älskade mitt rum. Jag hade ett stort rum med snedtak och bjälkar.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Sheyen » 2021-09-13 13:29:15

Nä, bland det osexigaste en kille kan säga till en tjej är troligen "jag jobbar på Samhall" :lol: Tyvärr, alltså! Det är jävligt elakt, men man hade ju fått en uttorkad punani av ett sådant yttrande. Fast det skulle möjligen kunna kompenseras med några andra grejer, men om Samhall är det metaforiska trumfkortet blir det ökenvagina. Ändå rätt kul, för jag hade varit glad om jag hade kunnat jobba inom Samhall. Men det är alldeles för självständigt där och man måste kunna hitta till ställen och i vissa fall ska man ju ha körkort så att man kan köra CP-trucken (företagsbilen). Så medan jag gör narr av företaget är jag inte ens tillräckligt kvalificerad för det själv, vilket borde legitimera min framförda kritik.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Paladinen » 2021-09-13 15:16:08

Sheyen skrev:Nä, bland det osexigaste en kille kan säga till en tjej är troligen "jag jobbar på Samhall" :lol: Tyvärr, alltså! Det är jävligt elakt, men man hade ju fått en uttorkad punani av ett sådant yttrande. Fast det skulle möjligen kunna kompenseras med några andra grejer, men om Samhall är det metaforiska trumfkortet blir det ökenvagina. Ändå rätt kul, för jag hade varit glad om jag hade kunnat jobba inom Samhall. Men det är alldeles för självständigt där och man måste kunna hitta till ställen och i vissa fall ska man ju ha körkort så att man kan köra CP-trucken (företagsbilen). Så medan jag gör narr av företaget är jag inte ens tillräckligt kvalificerad för det själv, vilket borde legitimera min framförda kritik.


Det är ju det som är grejen va .

Skulle nån tjej säga till mig att hon jobbar på Samhall så skulle jag genast anta att hon har en ganska grov problematik iom att hon inte kan jobba på öppna arbetsmarknaden. Och den problematiken är tyvärr direkt avtändande iom att jag undermedvetet förstår att jag blir den som troligtvis får dra tyngsta lasset i förhållandet och ta det mesta ansvaret .
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav LordNelson » 2021-09-13 17:11:03

Paladinen skrev:Skulle nån tjej säga till mig att hon jobbar på Samhall så skulle jag genast anta att hon har en ganska grov problematik iom att hon inte kan jobba på öppna arbetsmarknaden. Och den problematiken är tyvärr direkt avtändande iom att jag undermedvetet förstår att jag blir den som troligtvis får dra tyngsta lasset i förhållandet och ta det mesta ansvaret .

Jag känner några män som jobbat på Samhall och det är typ inge större fel på dom. Kan tex vara att man skadat ett knä eller så. Jag är antagligen mer handikappad än den genomsnittliga samhallanställde.

Men jag har väl kommit underfund om att det kan var skönt att träffa nån som också inte är helt perfekt.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Sheyen » 2021-09-13 20:43:13

Paladinen skrev:
Sheyen skrev:Nä, bland det osexigaste en kille kan säga till en tjej är troligen "jag jobbar på Samhall" :lol: Tyvärr, alltså! Det är jävligt elakt, men man hade ju fått en uttorkad punani av ett sådant yttrande. Fast det skulle möjligen kunna kompenseras med några andra grejer, men om Samhall är det metaforiska trumfkortet blir det ökenvagina. Ändå rätt kul, för jag hade varit glad om jag hade kunnat jobba inom Samhall. Men det är alldeles för självständigt där och man måste kunna hitta till ställen och i vissa fall ska man ju ha körkort så att man kan köra CP-trucken (företagsbilen). Så medan jag gör narr av företaget är jag inte ens tillräckligt kvalificerad för det själv, vilket borde legitimera min framförda kritik.


Det är ju det som är grejen va .

Skulle nån tjej säga till mig att hon jobbar på Samhall så skulle jag genast anta att hon har en ganska grov problematik iom att hon inte kan jobba på öppna arbetsmarknaden. Och den problematiken är tyvärr direkt avtändande iom att jag undermedvetet förstår att jag blir den som troligtvis får dra tyngsta lasset i förhållandet och ta det mesta ansvaret .

Vadå, menar du att du inte vill ha en "I Rymden Finns Inga Känslor-upplevelse"? :mrgreen: :lol: En brud i en tunna, som får CP-damp och skriker? :lol:

Fenren måste ju ofta säga till mig, påminna mig, förbjuda mig etc. Jag är i många avseenden väldigt barnslig och har gått med på att (ibland) lyssna på vad han säger. :lol: Jag inser hur stört det är, vilket gör det ännu roligare!

Ibland undrar jag hur jag någonsin fått en partner, men jag inser att jag är väldigt enkel och tydlig i min kommunikation, vilket säkert kan vara uppfriskande, som kontrast till de tjejer som gör allt annat än att vara tydliga. Om jag och Fenren har barnvakt och ska dra och handla kanske han säger "men först vill jag ha ett BJ" varpå jag i princip säger "okej!" och så ordnas det innan vi åker. Jag är okomplicerad i det avseendet.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav slackern » 2021-09-13 20:46:11

Paladinen skrev:Skulle nån tjej säga till mig att hon jobbar på Samhall så skulle jag genast anta att hon har en ganska grov problematik iom att hon inte kan jobba på öppna arbetsmarknaden. Och den problematiken är tyvärr direkt avtändande iom att jag undermedvetet förstår att jag blir den som troligtvis får dra tyngsta lasset i förhållandet och ta det mesta ansvaret .


I och med att du är utbildad kock så kanske du har tur och får anställning via Samhall som mattant på en skolbespisning, är väl bättre än att gå å stämpla?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Sheyen » 2021-09-13 20:56:08

slackern skrev:
Paladinen skrev:Skulle nån tjej säga till mig att hon jobbar på Samhall så skulle jag genast anta att hon har en ganska grov problematik iom att hon inte kan jobba på öppna arbetsmarknaden. Och den problematiken är tyvärr direkt avtändande iom att jag undermedvetet förstår att jag blir den som troligtvis får dra tyngsta lasset i förhållandet och ta det mesta ansvaret .


I och med att du är utbildad kock så kanske du har tur och får anställning via Samhall som mattant på en skolbespisning, är väl bättre än att gå å stämpla?

(Vet inte riktigt vad "stämpla" innebär)
Problemet är att det är bättre, men det ger en bild av en som känns oattraktiv. Jag är för övrigt helsäker på att det är en onödig känsla, men det är nog relativt vanligt att Samhall ses ner på.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav slackern » 2021-09-13 22:13:48

Sheyen skrev:
slackern skrev:
Paladinen skrev:Skulle nån tjej säga till mig att hon jobbar på Samhall så skulle jag genast anta att hon har en ganska grov problematik iom att hon inte kan jobba på öppna arbetsmarknaden. Och den problematiken är tyvärr direkt avtändande iom att jag undermedvetet förstår att jag blir den som troligtvis får dra tyngsta lasset i förhållandet och ta det mesta ansvaret .


I och med att du är utbildad kock så kanske du har tur och får anställning via Samhall som mattant på en skolbespisning, är väl bättre än att gå å stämpla?

(Vet inte riktigt vad "stämpla" innebär)
Problemet är att det är bättre, men det ger en bild av en som känns oattraktiv. Jag är för övrigt helsäker på att det är en onödig känsla, men det är nog relativt vanligt att Samhall ses ner på.


Att stämpla är samma sak som att gå på A-kassan, har nog med att innan datorn var var mans egendom så skulle dom stämpla dom på AF typ.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Sheyen » 2021-09-13 22:17:38

Aha! Då fattar jag. Vet inte varför, men jag tänkte att det typ betydde att man bara gick runt hemma :lol:
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Sheyen » 2021-09-13 22:18:29

Alltså i praktiken blir det ju samma sak, men det hade ju en helt annan betydelse, liksom.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Paladinen » 2021-09-14 5:47:16

Sheyen skrev:
Paladinen skrev:
Sheyen skrev:Nä, bland det osexigaste en kille kan säga till en tjej är troligen "jag jobbar på Samhall" :lol: Tyvärr, alltså! Det är jävligt elakt, men man hade ju fått en uttorkad punani av ett sådant yttrande. Fast det skulle möjligen kunna kompenseras med några andra grejer, men om Samhall är det metaforiska trumfkortet blir det ökenvagina. Ändå rätt kul, för jag hade varit glad om jag hade kunnat jobba inom Samhall. Men det är alldeles för självständigt där och man måste kunna hitta till ställen och i vissa fall ska man ju ha körkort så att man kan köra CP-trucken (företagsbilen). Så medan jag gör narr av företaget är jag inte ens tillräckligt kvalificerad för det själv, vilket borde legitimera min framförda kritik.


Det är ju det som är grejen va .

Skulle nån tjej säga till mig att hon jobbar på Samhall så skulle jag genast anta att hon har en ganska grov problematik iom att hon inte kan jobba på öppna arbetsmarknaden. Och den problematiken är tyvärr direkt avtändande iom att jag undermedvetet förstår att jag blir den som troligtvis får dra tyngsta lasset i förhållandet och ta det mesta ansvaret .

Vadå, menar du att du inte vill ha en "I Rymden Finns Inga Känslor-upplevelse"? :mrgreen: :lol: En brud i en tunna, som får CP-damp och skriker? :lol:

Fenren måste ju ofta säga till mig, påminna mig, förbjuda mig etc. Jag är i många avseenden väldigt barnslig och har gått med på att (ibland) lyssna på vad han säger. :lol: Jag inser hur stört det är, vilket gör det ännu roligare!

Ibland undrar jag hur jag någonsin fått en partner, men jag inser att jag är väldigt enkel och tydlig i min kommunikation, vilket säkert kan vara uppfriskande, som kontrast till de tjejer som gör allt annat än att vara tydliga. Om jag och Fenren har barnvakt och ska dra och handla kanske han säger "men först vill jag ha ett BJ" varpå jag i princip säger "okej!" och så ordnas det innan vi åker. Jag är okomplicerad i det avseendet.


Jag kan förstå att det hos vissa män kan ses som önskvärt att ha en okomplicerad kvinna och att få vara den som leder . Jag vill dock inte ha en nickedocka eller robot utan jag vill ha någon med egna åsikter och tankar och en egen personlighet . Det blir bara jobbigt om jag skall berätta för en vuxen människa vad den skall tycka och tänka och fatta alla den personens beslut åt den .
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Paladinen » 2021-09-14 5:49:43

slackern skrev:
Paladinen skrev:Skulle nån tjej säga till mig att hon jobbar på Samhall så skulle jag genast anta att hon har en ganska grov problematik iom att hon inte kan jobba på öppna arbetsmarknaden. Och den problematiken är tyvärr direkt avtändande iom att jag undermedvetet förstår att jag blir den som troligtvis får dra tyngsta lasset i förhållandet och ta det mesta ansvaret .


I och med att du är utbildad kock så kanske du har tur och får anställning via Samhall som mattant på en skolbespisning, är väl bättre än att gå å stämpla?


Ja och nej för om jag jobbar genom Samhall så vet ju övrigt personal som är där att jag är där genom Samhall och då blir jag mupp paladinen jag får ett stigma på mig ifrån dag ett .
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Kidzi » 2021-09-14 13:05:48

Paladinen skrev:
slackern skrev:
Paladinen skrev:Skulle nån tjej säga till mig att hon jobbar på Samhall så skulle jag genast anta att hon har en ganska grov problematik iom att hon inte kan jobba på öppna arbetsmarknaden. Och den problematiken är tyvärr direkt avtändande iom att jag undermedvetet förstår att jag blir den som troligtvis får dra tyngsta lasset i förhållandet och ta det mesta ansvaret .


I och med att du är utbildad kock så kanske du har tur och får anställning via Samhall som mattant på en skolbespisning, är väl bättre än att gå å stämpla?


Ja och nej för om jag jobbar genom Samhall så vet ju övrigt personal som är där att jag är där genom Samhall och då blir jag mupp paladinen jag får ett stigma på mig ifrån dag ett .


Bättre då att smita från jobb fast man kan jobba. Utnyttja samhället till max och inte ge något tillbaka. Leva på mina skattepengar. När man tror man är mer värd än andra.
Kidzi
 
Inlägg: 5538
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in