50 tals diner och cafe.?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

50 tals diner och cafe.?

Inläggav manne » 2021-09-02 10:29:44

så någon mera än mig som uppskattar när hamburgare restaurangerna har detta tema.?

50 tals cafe finner eller cafe är hur som helst trevligt.lite rocka Billy över det hela.?

fanns ett sådant café en gång i tiden när jag bodde i Tomelilla.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

50 tals diner och cafe.?

Inläggav manne » 2021-09-02 14:27:33

kommer i håg i spelet life is strange så kunnde man äta på en sådan där dinner restaurang.

https://www.youtube.com/watch?v=NVXVH4-ILVs

Dinner är väl en speciell amerikansk typ av restaurang.? :o :-)063 :?:

ofta 50 tals tema på dessa restauranger.? :o :-)063 :?:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

50 tals diner och cafe.?

Inläggav Riksamiralen » 2021-10-19 17:05:51

Oh ja väldigt mycket, jag bor ganska nära två stycken amerikanska Diners/Café och en annan butik som säljer raggarregalia, det är det goda livet det, det är extremt fullpackat på syltorna varenda kväll trots Coronan. De har jukebox musik och rockabilly tema, det är alltid festligt därinne och så mycket glädje bland gästerna. De serverar 100% amerikansk mat eller svensk husmanskost om man vill det. På sommaren har de glass och liknande. Jag tycker också mycket om de gamla bilarna, på 40-, 50- och 60-talet byggde Amerika väldigt snygga bilar, tycker även det är intressant med de ännu äldre bilarna som byggdes runt 1900, 1910, 1920, 1930, typ T-Forden men också Rolls Royce och sen fanns det ju också ångbilar med ångpannor när bilarna var i sin begynnelse, mycket häftiga koncept. Jag gillar verkligen den kulturen, de fina återställda bilarna är så himla vackra men jag tycker också mycket om pilsnerraggarnas rostiga kärror som släpar i backen, det är så spännande att vara en rebell på vägarna mot systemet, jag gillar verkligen extremt höga motorljud och doften av förbränd diesel som lägger sig som ett tjockt moln och får förbipasserande miljöpartister att svimma. Motorcyklar är ju också så häftigt speciellt när de drar iväg. Tycker däremot inte speciellt mycket om Mopeder och EPA-traktorer, jösses vilka barn som åker i sådana. :roll:
Riksamiralen
 
Inlägg: 1351
Anslöt: 2021-06-14

50 tals diner och cafe.?

Inläggav LordNelson » 2021-10-19 17:44:48

Wästerlund konditori. Ligger så nära vägen att man nästan med bilen forcerar dörrarna.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Återgå till Intressanta intressen



Logga in