Hade ni ätit the impossible human?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Kentarou » 2021-08-03 16:31:38

Det finns en hamburgare som heter the impossible whopper, den ska smaka som en vanlig whopper från Burger king fast den innehåller inget kött.

Hade ni ätit the impossible human? En vegansk maträtt som smakar som en människa.
Kentarou
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2019-05-17

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Sheyen » 2021-08-03 16:42:11

Kentarou skrev:Det finns en hamburgare som heter the impossible whopper, den ska smaka som en vanlig whopper från Burger king fast den innehåller inget kött.
Blä. Det låter som något man matar min mat med.

Gällande mat som smakar människa så låter det väldigt sjukt.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Huggorm » 2021-08-03 18:01:37

Hur vet kocken vad människa smakar? Man kan ju inte bara gissa.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav RapeRegs » 2021-08-03 19:26:12

Allt bisarrt smakar kyckling.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav kattson » 2021-08-03 20:08:48

Nää. Gillar inte fejkgrejerna, moraliskt...

Hade nog testat en liten bit riktig människa dock.. öh.. Fast är ju hypotetisk fråga. Går ju inte. Men hade nån odlat fram i lab så why not?
Hört det smakar som gris.

Långsiktig kannibalism är ju inte direkt bra nånstans, men en tugga "för att". Sen "riktig" människa är ju nog inte direkt bra heller, tungmetaller, E-ämnen å allt annat skit människor sätter i sig.
Nån moralisk aspekt ser jag inte varför jag skulle kunna ha.
kattson
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2019-06-30
Ort: Stockholm

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Huggorm » 2021-08-03 20:35:09

kattson skrev: Sen "riktig" människa är ju nog inte direkt bra heller, tungmetaller, E-ämnen å allt annat skit människor sätter i sig.
Som med allt kött är det de unga individerna som är bäst. Lamm smakar bättre än får, kalv är bättre än ko och kyckling är bättre än gammal höna. En ung människa har inte hunnit ackumulera så mycket tungmetaller och annat gift.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav antonius » 2021-08-03 20:54:34

Huggorm skrev:
kattson skrev: Sen "riktig" människa är ju nog inte direkt bra heller, tungmetaller, E-ämnen å allt annat skit människor sätter i sig.
Som med allt kött är det de unga individerna som är bäst. Lamm smakar bättre än får, kalv är bättre än ko och kyckling är bättre än gammal höna. En ung människa har inte hunnit ackumulera så mycket tungmetaller och annat gift.


Men det är ju så lite kött på bena, skinkan är ju bara som ett kalkonlår...[kannibal smajly]
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Sheyen » 2021-08-03 21:44:37

kattson skrev:Nää. Gillar inte fejkgrejerna, moraliskt...

Hade nog testat en liten bit riktig människa dock.. öh.. Fast är ju hypotetisk fråga. Går ju inte. Men hade nån odlat fram i lab så why not?
Hört det smakar som gris.

Långsiktig kannibalism är ju inte direkt bra nånstans, men en tugga "för att". Sen "riktig" människa är ju nog inte direkt bra heller, tungmetaller, E-ämnen å allt annat skit människor sätter i sig.
Nån moralisk aspekt ser jag inte varför jag skulle kunna ha.

Man kan annars ta en tugga av sin egen arm, eller något.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Huggorm » 2021-08-03 21:52:28

Sheyen skrev:
kattson skrev:Nää. Gillar inte fejkgrejerna, moraliskt...

Hade nog testat en liten bit riktig människa dock.. öh.. Fast är ju hypotetisk fråga. Går ju inte. Men hade nån odlat fram i lab så why not?
Hört det smakar som gris.

Långsiktig kannibalism är ju inte direkt bra nånstans, men en tugga "för att". Sen "riktig" människa är ju nog inte direkt bra heller, tungmetaller, E-ämnen å allt annat skit människor sätter i sig.
Nån moralisk aspekt ser jag inte varför jag skulle kunna ha.

Man kan annars ta en tugga av sin egen arm, eller något.
Det gör ju så jäkla ont att man inte kan koncentrera sig på smaken
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Huggorm » 2021-08-03 21:53:31

Men det finns ju en Stephen King-novell om en läkare som blir strandad på en öde ö. När han börjar svälta opererar han bort diverse kroppsdelar och äter.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav kattson » 2021-08-03 22:04:08

Sheyen skrev:Man kan annars ta en tugga av sin egen arm, eller något.


Om jag skär mig eller nått så brukar jag iofs slicka såret tills det slutar blöda.
Händer väl inte allt för ofta, men ändå nog mer än vanligt, eftersom mina köksknivar är nörd-vassa.. Köpte slipsten å brukar slipa när jag har tråkigt.

Mer roligt än det låter faktiskt. Slipa knivar alltså, inte slicka sår.

Har typ två vinklar på bladen, en riktigt lååååång över stor yta på ena sidan, svärdsegg typ, sen "business end", mer tvär, på en kort yta. Blir tok-vassa när man underhåller den korta.
Mer än en gång ofrivilligt klippt naglarna när jag har lite för brottom.
kattson
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2019-06-30
Ort: Stockholm

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Sheyen » 2021-08-03 22:08:43

Huggorm skrev:Men det finns ju en Stephen King-novell om en läkare som blir strandad på en öde ö. När han börjar svälta opererar han bort diverse kroppsdelar och äter.

Hahaha, det lät kul. Men det är väl ändå ganska vettigt. Vadå, högg han av sitt ben, sydde ihop och sedan hoppade omkring, mätt i magen? :lol:
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Huggorm » 2021-08-03 22:34:16

Sheyen skrev:
Huggorm skrev:Men det finns ju en Stephen King-novell om en läkare som blir strandad på en öde ö. När han börjar svälta opererar han bort diverse kroppsdelar och äter.

Hahaha, det lät kul. Men det är väl ändå ganska vettigt. Vadå, högg han av sitt ben, sydde ihop och sedan hoppade omkring, mätt i magen? :lol:
Ja, benen rök väl först tror jag. Undrar om han inte var skadad i det ena också, och det var därför han ens kom på tanken? Har för mig att han ramlade bland stenarna på stranden när han försökte jaga ikapp en mås. Är nog tjugo år sedan jag läste novellen.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Huggorm » 2021-08-03 22:42:57

Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hade ni ätit the impossible human?

Inläggav Sheyen » 2021-08-12 17:07:58

Ska försöka komma ihåg att kolla in den!
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Återgå till Intressanta intressen



Logga in