aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav kattson » 2021-06-24 21:12:57

Inte postat här på typ ... 2 år?

Brukar kolla på lyxfällan, å blir sne varje gång.
Inte för dom nödvändigtvis är fail per definition.

Utan de som får mig mest förbannad är att...
Jag sitter här ensam, och nån tjomme sitter med 600k i skuld å ÄNDÅ lyckas ha familj och ibland barn?
Alltså, deras "significant other" sitter och accepterar deras skuld, och att det fortsätter endast neråt?
Fattar inte, typ.. Varför sitter jag ensam, har "ordnad ekonomi" bara för jag inte är "slick talker" och kan "smoothtalk"?

Fattar man kan hamna "där", av situation man själv inte kan hantera.
Råkade själv ut för lite "lyxfälla" runt 2000, fick inge jobb, satt i kass hyressituation utan bidrag, och samlade på mig kreditkorts-skuld på 50k.
Den räntan va inte skoj. Men, incitament osv? Man gör väl sitt bästa, å inte bränner mille i lånade pengar på fest?

Å fattar också att människor i regel har extremt svårt att lämna det dom har även om det är destruktivt..
Men, fan, JAG är väl bättre val än nån komplett fail idiot, även om jag e aspie?

Ensam suger fan...
kattson
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2019-06-30
Ort: Stockholm

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav LordNelson » 2021-06-24 21:30:59

Antagligen inte. Kvinnor väljer vilken psykopat som helst före en aspergare.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav Sheyen » 2021-06-27 15:46:58

kattson skrev:Inte postat här på typ ... 2 år?

Brukar kolla på lyxfällan, å blir sne varje gång.
Inte för dom nödvändigtvis är fail per definition.

Utan de som får mig mest förbannad är att...
Jag sitter här ensam, och nån tjomme sitter med 600k i skuld å ÄNDÅ lyckas ha familj och ibland barn?
Alltså, deras "significant other" sitter och accepterar deras skuld, och att det fortsätter endast neråt?
Fattar inte, typ.. Varför sitter jag ensam, har "ordnad ekonomi" bara för jag inte är "slick talker" och kan "smoothtalk"?

Fattar man kan hamna "där", av situation man själv inte kan hantera.
Råkade själv ut för lite "lyxfälla" runt 2000, fick inge jobb, satt i kass hyressituation utan bidrag, och samlade på mig kreditkorts-skuld på 50k.
Den räntan va inte skoj. Men, incitament osv? Man gör väl sitt bästa, å inte bränner mille i lånade pengar på fest?

Å fattar också att människor i regel har extremt svårt att lämna det dom har även om det är destruktivt..
Men, fan, JAG är väl bättre val än nån komplett fail idiot, även om jag e aspie?

Ensam suger fan...

Om du är kille och har pengar borde du kunna få en brud. Om du är tjej vet jag inte. Borde gå att få någon. Typ alla killar vill knulla och typ alla tjejer vill ha en trygg framtid. Var lugn och sansad när du snackar med brudarna, så att de inte tror att du bara vill ligga, för det brukar de inte gilla, trots att de själva bara vill ligga. Tjejer är lustiga. Det ska spelas sociala spel och annat.

Jag la handen på min gubbes skrev, så att han skulle fatta att det var mys på gång. Sedan blev jag bara kvar. Palla krångla.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav Oriku » 2021-06-28 2:09:39

Ja, själv har jag en bra bit över 600k på bankkontot, är smart, rolig och omtänksam och ser hyfsat bra ut etc, och är intresserad av nått seriöst och långvarigt, och vill väldigt gärna lära känna andra på djupet och prata en massa om det mesta och lyssna på allt de har att säga. Men det är oftast svårt att hitta tjejer som överhuvudtaget ens vill prata med en alls. Och kanske ännu mer det omvända; som man själv vill prata med.

Aldrig sett mer än ett par klipp av lyxfällan, på youtube, men antar att tjejerna som är med där precis som många andra tjejer är personer som jag aldrig skulle ha kunnat fungera med i längden eftersom vi var för olika. Hur är det själv, känner du att du verkligen skulle vilja dela livet med de där tjejerna du ser där i lyxfällan, ifall de bara tyckte om dej?
Oriku
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2021-04-09

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav Paladinen » 2021-06-28 5:41:36

Att ha pengar är inte ett kriterie för att få brudar även om pengar hjälper (i vissa fall). Brudar dras till Alphas, den starkaste hanen får para sig med honorna. Nu åsyftar jag inte fysisk styrka och att du måste se ut som Arnold Schwarzenegger i Conan utan du måste utstråla att du är självsäker och trygg i dig själv och har ditt shit together och framförallt verka inte desperat. Min syster har sagt att det finns inget så oatraktivt som en desperat självömkande kille .

Det handlar också om att spela det sociala spelet något som aspisar är väldigt dåliga på i många fall . När man träffar någon ny så gäller det att vara precis "lagom" på man skall inte vara för på för då framstår man som desperat och man skall inte vara för kall för då framstår man som ointresserad sedan gillar tjejer "jakten" precis som killar, vi vill ha det vi inte kan få så om en kille framstår som mystisk och spännande och går sin egen väg så blir han mer intressant .
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav slackern » 2021-06-28 13:34:46

Paladinen skrev:Att ha pengar är inte ett kriterie för att få brudar även om pengar hjälper (i vissa fall).


Vem vill liksom ha golddiggers? Helt ärligt tycker jag att det är rätt så oattraktivt.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav nescio » 2021-06-28 13:56:11

Jag har pengar. Men det beror ju på min extrema sparsamhet och snålhet. Jag tror inte snålhet attraherar kvinnor.
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav Dalaberger » 2021-06-28 13:57:23

Sånt krångel, en halvår på dejtingappar och då var jag väldigt försiktig för sig men det gav oerhört få svar och en dejt som faktiskt blev av men ingen som svarade var nog någon som skulle hållt i längden, nästan som bara desperata tjejer fanns kvar, ja de finns. Men de är tyvärr nog inte personer du kan förvänta dig ett intellektuellt samtal med (finns lika killar också).

Så jag dejtade en öppen Aspergertjej istället och vi är härligt onormala båda två, hon klår alla de andra med mils marginal. Viktigast var egentligen att hitta någon som man kunde vara intelligent i lag med och det har jag hittat. I längden är många helt enkelt inte ens typ, möjligtvis såna som de i Lyxfällan. Vad jag vet är att på Tinder är det 99% jag inte vill ha. Sök någon med djup, som inte bara putsar ytan.
Dalaberger
 
Inlägg: 357
Anslöt: 2021-02-22

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav Paladinen » 2021-06-28 14:10:39

slackern skrev:
Paladinen skrev:Att ha pengar är inte ett kriterie för att få brudar även om pengar hjälper (i vissa fall).


Vem vill liksom ha golddiggers? Helt ärligt tycker jag att det är rätt så oattraktivt.


Så sant som det var sagt. Ett kriterie för mig när jag träffar en tjej är att hon skall ha sin egen försörjning sedan om det är jobb eller A-kassa eller sjukersättning eller Soc skiter jag i så länge hon inte lever på mina pengar.
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav Paladinen » 2021-06-28 14:12:13

nescio skrev:Jag har pengar. Men det beror ju på min extrema sparsamhet och snålhet. Jag tror inte snålhet attraherar kvinnor.

Helt rätt annalys , kvinnor gillar inte snålhet . Kvinnor vill bli bortskämda ,dom vill ha presenter och resor och restaurangbesök .
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav Sheyen » 2021-06-28 15:40:42

Paladinen skrev:
nescio skrev:Jag har pengar. Men det beror ju på min extrema sparsamhet och snålhet. Jag tror inte snålhet attraherar kvinnor.

Helt rätt annalys , kvinnor gillar inte snålhet . Kvinnor vill bli bortskämda ,dom vill ha presenter och resor och restaurangbesök .

Mm, fast inte resor. Jag gillar nog inte att resa. Det är kul i teorin, men jobbigt med allt som ska fixas.

Men att få en sexistisk present every now and then (typ hushållsapparater) är jävligt kul. Eller choklad. Eller en minigris.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aspie livet..? ensamt... och lite lyxfällan

Inläggav kattson » 2021-06-28 21:07:50

Nae, skulle inte va med nån tjej som passar på lyxfällan ;p

Orkar inte leta längre, haha.. Gett upp helt.. Ska spara ihop en mille till, sen lösa bostadslånet, växla ner i jobb å börja röka på igen.. rah rah!
2024 med lite tur..
Gäller å sätta upp mål, right? >,<

Nää, inte börja röka på igen, men seriöst.. Växla ner i jobb iaf..

Nått typ platoniskt asexuellt förhållande med nån att bara hålla om i soffan när man glor på tv/netflix skulle väl funka, kanske hålla hand när man e ute å går, men orka flickvän/fru/familj å hela det köret.

Å hund. Men nu i corona-tider e de ju fan ännu svårare än att hitta jobb/dejt. Kräver värsta personliga brevet om dom ens svarar på ansökan?
kattson
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2019-06-30
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in