Fascinerad av pundare

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Fascinerad av pundare

Inläggav earlydayminer » 2021-04-29 10:44:44

Imovane är livsfarlig. En del kombinerar skiten med alkohol och minns inte ett piss om vad som hänt. Den har en lillasyster som heter Stilnoct (zolpidem) och det är den enda substansen jag fått visuella hallucinationer från.

Jag grät av glädje när jag läste att flunitrazepam blivit avskriven via läkemedelsverket. Det var (och är säkerligen fortfarande en farlig substans på puben) som gick via namnet Rohypnol - roppar! Date rape drug! Fy fan... Grät av glädje för jag blev stolt att de äntligen börjat fatta lite. Den (som läkemedel) blev avskriven förra året.

https://www.lakemedelsvarlden.se/flunit ... -i-europa/

"Rättsmedicinalverket tycker inte att flunitrazepam ska vara kvar på marknaden. I en kommande rapport föreslår man att regeringen verkar för en avregistrering inom EU."

Detta skrevs 17 jan 2002.

Det tog tid, men det får inte ta så lång tid. Liv förstörs p g a sådant här! Grejen med benso och liknande är att omdömeslösheten och impuls...äh! ALL kognition tar skada. Man blir väck och dum i huvudet, finns inget annat än säga. Man blir dum i huvudet och livet går förlorat. I vissa fall kan denna medicineringen var nödvändigt, men jag tippar på att 95% mår bättre i längden av att INTE använda det.



Hur som helst har vi på autismspektrumet en superkraft och det är vår envishet. Jag kan bli obstinat mot människors dåliga idéer och det gäller även mina egna som t ex att ta droger. Det är väldigt skamfyllt att prata om den här skiten, men jag är vidöppen om det nu för att bygga in ännu en ursäkt till att söka mig till onaturliga kompositioner av mindfuck. Nu för tiden tränar jag igen och springer terräng för det är det enda som hjälper mot rastlöshet och energiöverflöd så jag kan sova vettigt. Vaknar kanske för att gå på toan 1 gång per natt, men jag sover 7-8 timmar utan problem. När ADHD:n kickar in så får aspergaren rädda mig - IGEN! Haha! 8) :-)018
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Fascinerad av pundare

Inläggav Kotten » 2021-04-29 12:28:55

Rohypnol.jpg
En gammal läkemedelsinfo:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kotten
 
Inlägg: 819
Anslöt: 2010-11-22

Fascinerad av pundare

Inläggav Kidzi » 2021-04-29 13:58:52

Alla benso funkar illa med alkohol. Att Rohypnol är värre är en myt.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fascinerad av pundare

Inläggav 420NoScope » 2021-05-04 17:52:16

manne skrev:
atoms skrev:
manne skrev:
några narkomaner har jag aldrig känt bara brass pundare.
kan inget om narkomaner tyvärr. :!:

de alla brass pundarna som jag har träffat har alla varit lång håriga och haft hasch mössor på sig. :-)063


Beroende på hur långt de kommit i sitt missbruk är det ingen skillnad mellan grupperna, vad är en haschmössa; är den tillverkad av hampa?


Thc och cannabinoider är livs farligt det stannar i kroppen och lagars i fett vävnaden efter flera veckor efter att man har rökt.farligt. :oops: :cry:

hasch och cannabis är farligt som tusan. :!:


Har aldrig förr hört någon säga ''brass pundare'', för mig har pundare alltid varit någon som skjuter up sina droger, men whatever. Det verkar som folk här får all sin info från stereotyper och propaganda så jag tänkte berätta lite om vad jag har sätt.
Jag började röka 2009 och alla jag känner röker i alla fall ibland om inte ofta. Bara en ser vagt ut som en ''brass pundare'', han har medellångt hår uppsatt i en man bun, men han tränar MMA och är muskulös som fan så jag tror inte någon skulle slänga en blick på honom och tänka ''jävla brass pundare asso''. Utöver honom är alla kortklippta, har jobb(jag vet helt sjukt va?), och sköter sitt liv precis som vilken annan Svensson som helst.

Vad gäller cannabis som drog så kan man inte ta överdos på den. Du kan säga att man blir lat och sedativ, men att säga att den är farlig är en ren lögn, och vem som helst som kollat upp lite fakta(inte propaganda) om cannabis vet det.

Hela den här tråden får mig att tänka på den där gubben som satt i debatt och helt alvarligt sa
''Det börjar med en join o det går över i hasch''.

Jag står upp för yttrandefrihet men ibland öskar jag att folk lärde sig lite om ett ämnet innan dom öppnar sin käft o börjar sprida lögner om något som alla kan se att dom inte vet något om.
420NoScope
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2018-06-05
Ort: Linköping

Fascinerad av pundare

Inläggav Kidzi » 2021-05-05 12:15:08

Pundare är folk som vanemässigt tar centralstimulantia. Oberoende hur de intar drogen.

Folk som skjuter heroin är inte pundare.

Man blir inte pundig av de drogerna. Att punda betyder att göra samma grej om och om igen. Typ som autister gör ibland.

Men det har mer och mer kommit att betyda att ta drogen. Och ännu mer förändrat har ordet blivit till att ta alla droger. Dock bara de tunga drogerna och vanedroger.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Återgå till Intressanta intressen



Logga in