Ancient Alien Theory

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav KrigarSjäl » 2012-04-18 1:22:33

Iridia skrev:OK, nu började jag titta på första avsnittet här...

Såg något annat avsnitt för inte så länge sen, om sjunkna städer som man hittat - från tiden då vi enligt historieböckerna fortfarande levde i grottor! Sådana fysiska bevis tycker jag är värda att ta på allvar.

Men det här med Leonardo... så otroligt oseriöst gjort! Idel fantasifulla spekulationer utan några som helst bevis. Redan inledningen gjorde mig irriterad. Vaddå rymdroboten inspirerad av Leonardos teckningar? Det var ju vanliga anatomistudier som visades.

Sen försöker man bara dra ännu fler växlar på den skönlitterära fantasiprodukten daVinci-koden, komplett med mystisk musik och hela kittet. Börjar inte den kossan bli färdigmjölkad snart?

Ja där ser du hur seriöst det är.
Med suggestiv musik, snabba klipp och en entusistisk berättarröst kan man sälja det mesta.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Ancient Alien Theory

Inläggav Wine » 2014-05-29 22:24:47

Senaste avsnittet av SVT Kobra, del 12, handlar om ufos och ufo observationer i Peru, Nazcalinjerna m.m:

Perus flygvapen återöppnade i höstas sin avdelning för ufo-aktiviteter. Många skrattar, men faktum är att den behövs. Det rapporteras nämligen så många oförklarliga ljusfenomen med mera att det behövs en instans för befolkningen att vända sig till. En av orsakerna till flygvapnets intresse för ufos är den incident som en av deras piloter råkade ut för i maj 1980. Oscar Santa Maria Hourtas är den ende stridspilot som öppnat eld mot ett ufo i en luftstrid och berättar inlevelsefullt för Kobra om händelsen.

http://www.svt.se/kobra/28-maj
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Ancient Alien Theory

Inläggav slackern » 2014-05-29 22:31:17

Wine skrev:Senaste avsnittet av SVT Kobra, del 12, handlar om ufos och ufo observationer i Peru, Nazcalinjerna m.m:

Perus flygvapen återöppnade i höstas sin avdelning för ufo-aktiviteter. Många skrattar, men faktum är att den behövs. Det rapporteras nämligen så många oförklarliga ljusfenomen med mera att det behövs en instans för befolkningen att vända sig till. En av orsakerna till flygvapnets intresse för ufos är den incident som en av deras piloter råkade ut för i maj 1980. Oscar Santa Maria Hourtas är den ende stridspilot som öppnat eld mot ett ufo i en luftstrid och berättar inlevelsefullt för Kobra om händelsen.

http://www.svt.se/kobra/28-maj


Är det r apokalypsens fyra ryttare mån tro?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ancient Alien Theory

Inläggav plåtmonster » 2014-05-29 23:48:16

"Ancient Aliens" sänds av the History Channel som ägs av A+E networks och Disney. Det säger nog en del. Programmet har några reella påståenden som man kan fundera på. Men det är så mycket uppenbar dynga om man är observant att alltihop snarast är en belastning att titta på. De lyckas dessutom missa att en del som Da Vinci använder insidan till att tänka med istället för att supa och stångas. Då är det klart att det blir lite resultat. Han vågade dessutom trotsa de sociala dumheterna i samtiden.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Ancient Aliens.?

Inläggav manne » 2021-04-04 10:43:35

så vad tror ni har utomjordningarna redan varit här redan. :o :-)063 :?:

https://www.youtube.com/watch?v=86fLvJW ... W&index=20

Ancient Aliens

https://www.google.se/search?q=Ancient+ ... upNg6sXe7M

Moderator: Slog ihop med tidigare tråd.
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Ancient Alien Theory

Inläggav antonius » 2021-04-04 14:26:14

manne skrev:så vad tror ni har utomjordningarna redan varit här redan. :o :-)063 :?:



Såklart!! jag är ett levande bevis...

Moderator: Fixade citatet.
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Ancient Alien Theory

Inläggav ufo » 2021-04-04 14:31:08

antonius skrev:
manne skrev:så vad tror ni har utomjordningarna redan varit här redan. :o :-)063 :?:
Såklart!! jag är ett levande bevis...
Om jag inte misstar mig så föreställer din avatar Marvin. Roboten som är flera ggr äldre än universum. Du kan ju faktiskt ha varit här sedan innan jorden fanns. Och isåfall är det vi andra som är utomjordingar, sett ur din synvinkel iaff.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Ancient Alien Theory

Inläggav manne » 2021-04-04 14:43:01

antonius skrev:
manne skrev:så vad tror ni har utomjordningarna redan varit här redan. :o :-)063 :?:


Såklart!! jag är ett levande bevis...


enligt denna teorin så var det utomjordingar som byggde pyramiderna. :o :-)063 :?:

https://www.google.se/search?q=ancient+ ... D8B80rleRM

https://www.google.se/search?q=ancient+ ... 0PWXcc3XnM
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Ancient Alien Theory

Inläggav antonius » 2021-04-04 14:44:00

ufo skrev:
antonius skrev:
manne skrev:så vad tror ni har utomjordningarna redan varit här redan. :o :-)063 :?:
Såklart!! jag är ett levande bevis...
Om jag inte misstar mig så föreställer din avatar Marvin. Roboten som är flera ggr äldre än universum. Du kan ju faktiskt ha varit här sedan innan jorden fanns. Och isåfall är det vi andra som är utomjordingar, sett ur din synvinkel iaff.


Marvin är bara en idolbild, hade tidigare en tuckan och före det en bild på Max von Sydow som riddaren Antonius Block. Finns en röd tråd, Marvin är ständigt deprimerad, tuckanen är en osanolik fågel, och Sydows rollfigur var en korsriddare med tvivel... :lol:
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Ancient Alien Theory

Inläggav Nisse1982 » 2021-04-04 15:18:20

KrigarSjäl skrev:Jaha, du är en sån som går in för konspirationsteorier och sånt.

Tror du att månlandningen aldrig ägde rum också?
Elvis lever kanske?
Illuminati?
KrigarSjäl skrev:Själv har jag gått med i Flat World Society. Jorden är platt! Det är en världsomspännande judisk-kapitalistisk-kommunistisk-frimurarkonspiration med rötter i Illuminati som säger att jorden är rund och i själva verket kontrollerar de oss och vår verklighetsuppfattning genom radiovågor och sändare i amalgamfyllningar.


Du anklagar trådskraparen för att tro på konspirationsteorier och samtidigt tror du på en konspirationsteori själv.
Grattis krigarsjäl till 1:a priset för forumets jubelåsna :-)015 Du är väl stjärtgosse också antar jag?

atoms -

Du citerar nio år gamla inlägg av en medlem som har varit inaktiv i två och ett halvt år.

Den svadan ger dig en tillsägelse.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Ancient Alien Theory

Inläggav antonius » 2021-04-04 15:50:05

Nisse1982 skrev:Du är väl stjärtgosse också antar jag?


Haha, krigarsjäl var nog så långt från det som man kan komma, och är inaktiv sen många år så han kan inte försvara sig... :mrgreen:
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Ancient Alien Theory

Inläggav RapeRegs » 2021-04-04 16:32:51

Jag känner mig som en utomjording hela tiden :-)004
RapeRegs
 
Inlägg: 1949
Anslöt: 2015-06-19

Ancient Alien Theory

Inläggav Nisse1982 » 2021-04-04 18:26:37

antonius skrev:
Nisse1982 skrev:Du är väl stjärtgosse också antar jag?


Haha, krigarsjäl var nog så långt från det som man kan komma, och är inaktiv sen många år så han kan inte försvara sig... :mrgreen:


Upptäckte nu att det är en 7 år gammal tråd :shock:
Såg att tråden verkade aktiv så jag hoppade bara in.
Okej, trist om han inte svarar. Tack för infon antonius!
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Ancient Alien Theory

Inläggav ufo » 2021-04-04 18:30:35

Nisse1982 skrev:Såg nu att det är en 7 år gammal tråd :shock:
Såg att tråden verkade aktiv så jag hoppade bara in.
Okej, trist om han inte svarar. Tack för infon antonius!
Hehe.

Lika kul varje gång moddarna hittar två trådar att slå ihop. Alltid någon som blir förvirrad.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Ancient Alien Theory

Inläggav Nisse1982 » 2021-04-04 22:41:20

ufo skrev:
Nisse1982 skrev:Såg nu att det är en 7 år gammal tråd :shock:
Såg att tråden verkade aktiv så jag hoppade bara in.
Okej, trist om han inte svarar. Tack för infon antonius!
Hehe.

Lika kul varje gång moddarna hittar två trådar att slå ihop. Alltid någon som blir förvirrad.


Japp! :D

Apropå alien-temat i tråden så tror jag absolut att aliens har varit här. Det finns så mycket dokumenterat. Finns till exempel en tavla från Tyskland, tror jag det var, från 13-1400-talet där folket såg ett stort slag mellan flygande farkoster i himlen. De visste inte heller vad det var men det var någon konstnär som dokumenterade allt i en målning.
Det går ju längre bak i tiden än så förstås med sumererna, aztekerna osv som gjorde likadant.

Däremot så anser jag att de inte är aliens i den allmäna bemärkelsen utan fallna änglar/demoner.

När jag var liten så såg jag själv ufon i skyn vid ett tillfälle. Sen såg en av mina bröder och fosterhemsmorsan ett stort mörkt och runt objekt som svävade ovanför vårt hus en gång under vintern. Det avgav ett slags dovt mörkt ljud sa dom. Själv låg jag i sängen och sov vid det tillfället så fick höra om det i efterhand.
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Ancient Alien Theory

Inläggav manne » 2021-04-04 22:54:10

Nisse1982 skrev:


det gäller att försöka få kontakt med dem via rymd teleskop.

i framtiden så lär de besöka oss från andra planeter.

https://www.google.se/search?q=carl+sag ... s8WbvLXZ-M

https://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Sagan

jag hoppas att några andra väsen från rymden får detta medlande som Carl saga skickade ut. :-)049 :-)063 :o :?:

jag vet inte hur långt bort u rymden som det meddelandet har skickats tror att den är i alla fall utan för vintergatan i dags läget. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Ancient Alien Theory

Inläggav manne » 2021-04-04 22:58:26

Nisse1982 skrev:
ufo skrev:
Nisse1982 skrev:Såg nu att det är en 7 år gammal tråd :shock:
Såg att tråden verkade aktiv så jag hoppade bara in.
Okej, trist om han inte svarar. Tack för infon antonius!
Hehe.

Lika kul varje gång moddarna hittar två trådar att slå ihop. Alltid någon som blir förvirrad.


Japp! :D

Apropå alien-temat i tråden så tror jag absolut att aliens har varit här. Det finns så mycket dokumenterat. Finns till exempel en tavla från Tyskland, tror jag det var, från 13-1400-talet där folket såg ett stort slag mellan flygande farkoster i himlen. De visste inte heller vad det var men det var någon konstnär som dokumenterade allt i en målning.
Det går ju längre bak i tiden än så förstås med sumererna, aztekerna osv som gjorde likadant.

Däremot så anser jag att de inte är aliens i den allmäna bemärkelsen utan fallna änglar/demoner.

När jag var liten så såg jag själv ufon i skyn vid ett tillfälle. Sen såg en av mina bröder och fosterhemsmorsan ett stort mörkt och runt objekt som svävade ovanför vårt hus en gång under vintern. Det avgav ett slags dovt mörkt ljud sa dom. Själv låg jag i sängen och sov vid det tillfället så fick höra om det i efterhand.


stephen hawking varnade oss för att ta kontakt med utomjordingar men jag tror att det är nödvändigt för civilisationens överlevnad. :o :-)063 :?:

jag tycker att det är helt rätt att försöka att få kontakt med liv i från andra galaxer. :D :!:
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Ancient Alien Theory

Inläggav slackern » 2021-04-04 23:06:38

Nisse1982 skrev:
ufo skrev:
Nisse1982 skrev:Såg nu att det är en 7 år gammal tråd :shock:
Såg att tråden verkade aktiv så jag hoppade bara in.
Okej, trist om han inte svarar. Tack för infon antonius!
Hehe.

Lika kul varje gång moddarna hittar två trådar att slå ihop. Alltid någon som blir förvirrad.


Japp! :D

Apropå alien-temat i tråden så tror jag absolut att aliens har varit här. Det finns så mycket dokumenterat. Finns till exempel en tavla från Tyskland, tror jag det var, från 13-1400-talet där folket såg ett stort slag mellan flygande farkoster i himlen. De visste inte heller vad det var men det var någon konstnär som dokumenterade allt i en målning.
Det går ju längre bak i tiden än så förstås med sumererna, aztekerna osv som gjorde likadant.

Däremot så anser jag att de inte är aliens i den allmäna bemärkelsen utan fallna änglar/demoner.

När jag var liten så såg jag själv ufon i skyn vid ett tillfälle. Sen såg en av mina bröder och fosterhemsmorsan ett stort mörkt och runt objekt som svävade ovanför vårt hus en gång under vintern. Det avgav ett slags dovt mörkt ljud sa dom. Själv låg jag i sängen och sov vid det tillfället så fick höra om det i efterhand.


Är det konstnären Hieronymus Bosch du tänker på?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ancient Alien Theory

Inläggav ufo » 2021-04-04 23:41:00

Dom flesta religionerna tror väl på en gud ifrån ovan?
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Ancient Alien Theory

Inläggav Nisse1982 » 2021-04-05 0:05:42

slackern skrev:Är det konstnären Hieronymus Bosch du tänker på?


Det var ett antal år sedan jag såg tavlan han hade gjort så jag kommer inte ihåg vem som hade gjort den men det kan ju ha varit han!

ufo skrev:Dom flesta religionerna tror väl på en gud ifrån ovan?


Jepp. Ett gemensamt syndrom är dock att människorna trodde att dessa "aliens" var gudar själva och började dyrka dom. Dom är ofta avbildade som långa och var teknologiskt avsevärt mer avancerade än människorna på den tiden och hade svar på det ena och det andra.

Om man själv skulle teleportera sig 500 år tillbaka i tiden och man kommer dit med moderna kläder, en Iphone, en bil och annat så skulle de förmodligen göra likadant med en själv.
Visst, man skulle inte ha någon nätverksuppkoppling, bilen rullar bara tills bensinen tar slut och sen inget mer osv. Dom kanske inte börjar dyrka en som en gud bara för att man har den senaste Iphonen men man skulle nog ändå göra ett rätt så mäktigt intryck om inte annat.
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Ancient Alien Theory

Inläggav ufo » 2021-04-05 0:18:32

Nisse1982 skrev:Om man själv skulle teleportera sig 500 år tillbaka i tiden och man kommer dit med moderna kläder, en Iphone, en bil och annat så skulle de förmodligen göra likadant med en själv.
Visst, man skulle inte ha någon nätverksuppkoppling, bilen rullar bara tills bensinen tar slut och sen inget mer osv. Dom kanske inte börjar dyrka en som en gud bara för att man har den senaste Iphonen men man skulle nog ändå göra ett rätt så mäktigt intryck om inte annat.
Tidsresor bakåt tror jag inte är möjligt bla pga Farfarsparadoxen
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Ancient Alien Theory

Inläggav Nisse1982 » 2021-04-05 7:33:24

ufo skrev:
Nisse1982 skrev:Om man själv skulle teleportera sig 500 år tillbaka i tiden och man kommer dit med moderna kläder, en Iphone, en bil och annat så skulle de förmodligen göra likadant med en själv.
Visst, man skulle inte ha någon nätverksuppkoppling, bilen rullar bara tills bensinen tar slut och sen inget mer osv. Dom kanske inte börjar dyrka en som en gud bara för att man har den senaste Iphonen men man skulle nog ändå göra ett rätt så mäktigt intryck om inte annat.
Tidsresor bakåt tror jag inte är möjligt bla pga Farfarsparadoxen


Du har nog rätt. Det jag skrev var mer menat som en teori för att göra en poäng :wink:
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Ancient Alien Theory

Inläggav antonius » 2021-04-05 8:40:25

Ev utomjordingar har nog redan besökt oss och blev så förtvivlade så dom kommer aldrig mer hit för här har man skatt på snus...
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Ancient Alien Theory

Inläggav manne » 2021-04-05 9:16:08

Nisse1982 skrev:
slackern skrev:Är det konstnären Hieronymus Bosch du tänker på?


Det var ett antal år sedan jag såg tavlan han hade gjort så jag kommer inte ihåg vem som hade gjort den men det kan ju ha varit han!

ufo skrev:Dom flesta religionerna tror väl på en gud ifrån ovan?


Jepp. Ett gemensamt syndrom är dock att människorna trodde att dessa "aliens" var gudar själva och började dyrka dom. Dom är ofta avbildade som långa och var teknologiskt avsevärt mer avancerade än människorna på den tiden och hade svar på det ena och det andra.

Om man själv skulle teleportera sig 500 år tillbaka i tiden och man kommer dit med moderna kläder, en Iphone, en bil och annat så skulle de förmodligen göra likadant med en själv.
Visst, man skulle inte ha någon nätverksuppkoppling, bilen rullar bara tills bensinen tar slut och sen inget mer osv. Dom kanske inte börjar dyrka en som en gud bara för att man har den senaste Iphonen men man skulle nog ändå göra ett rätt så mäktigt intryck om inte annat.


https://www.gp.se/nyheter/2.208/40-%C3% ... -1.4381975

detta är helt rätt det kolla in denna. :wink:


rymdsonden Voyager 1


https://sv.wikipedia.org/wiki/Voyager_1

någon som vet hur långt bortom vintergatan den har kommit då. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Intressanta intressen



Logga in