Det godaste snuset?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Det godaste snuset?

Inläggav manne » 2021-03-30 10:52:39

https://www.snusbolaget.se/ld/ld-salmiak-portionssnus

detta tycker jag är det godaste som finns. :-)049 :-)049 :!:
manne
 
Inlägg: 18372
Anslöt: 2007-08-23

Det godaste snuset?

Inläggav Paladinen » 2021-03-30 12:36:36

Själv snusar jag kaliber vit portion eller kaliber original det är mest för att kaliber är relativt billig
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Det godaste snuset?

Inläggav antonius » 2021-03-30 12:49:33

Varför håller ni på och stoppar sådan där skit i munnen, spara pengarna till något trevligt i stället... :-)051
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det godaste snuset?

Inläggav antonius » 2021-03-30 12:50:19

...glass t ex
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det godaste snuset?

Inläggav manne » 2021-03-30 17:13:32

antonius skrev:Varför håller ni på och stoppar sådan där skit i munnen, spara pengarna till något trevligt i stället... :-)051


Ja att snus är inte bra det.

Mindre än hälften av den mängd nikotin som finns i snuset urlakas vid snusning. Endast 10-20 % av det nikotin som finns i snuset från början absorberas via munslemhinnan och tas upp i blodet. Detta betyder att endast 1-2 mg nikotin tas upp i blodet från en prilla på 1 gram innehållande ca 10 mg nikotin.

Är bättre att köpa en Ben and Jerrys i stället ju. :wink: :-)049

https://tobaksfakta.se/nikotinet-bygger-om-hjarnan/
manne
 
Inlägg: 18372
Anslöt: 2007-08-23

Det godaste snuset?

Inläggav antonius » 2021-03-30 19:50:05

glassnus finns det?
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det godaste snuset?

Inläggav Paladinen » 2021-03-30 20:49:21

antonius skrev:...glass t ex

Ja för det är ju hälsosammare att trycka i sig massa glass och bli ett ärkefetto med diabetes och kärlsjukdomar och annat som följd :lol:
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Det godaste snuset?

Inläggav Huggorm » 2021-03-30 21:26:38

Glass med snussmak, finns det? I såna fall skall jag inte köpa det.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Det godaste snuset?

Inläggav antonius » 2021-03-31 13:36:14

Paladinen skrev:
antonius skrev:...glass t ex

Ja för det är ju hälsosammare att trycka i sig massa glass och bli ett ärkefetto med diabetes och kärlsjukdomar och annat som följd :lol:


Du får bara ta lika mycket som snuset i vikt, finns sockerfri glass. Dessutom hur mycket lägger ni ut på snus per år, 20-30 tusen, räcker ju till en hygglig bil eller handpenning på en barre i Farsta, en lite bättre hoj att få till lite träning med, en hygglig beg kajak, en del i en kolonilott och odla lite egna grönsaker för bättre kost och hälsa så man inte blir ett "ärkefetto", köpa en hund att få en kompis att gå ut och gå med, köpa trisslotter och bli stenrik, nästan vad som helst måste ju vara bättre än att stoppa blomjord i munnen... :P
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det godaste snuset?

Inläggav Paladinen » 2021-03-31 13:45:34

antonius skrev:
Paladinen skrev:
antonius skrev:...glass t ex

Ja för det är ju hälsosammare att trycka i sig massa glass och bli ett ärkefetto med diabetes och kärlsjukdomar och annat som följd :lol:


Du får bara ta lika mycket som snuset i vikt, finns sockerfri glass. Dessutom hur mycket lägger ni ut på snus per år, 20-30 tusen, räcker ju till en hygglig bil eller handpenning på en barre i Farsta, en lite bättre hoj att få till lite träning med, en hygglig beg kajak, en del i en kolonilott och odla lite egna grönsaker för bättre kost och hälsa så man inte blir ett "ärkefetto", köpa en hund att få en kompis att gå ut och gå med, köpa trisslotter och bli stenrik, nästan vad som helst måste ju vara bättre än att stoppa blomjord i munnen... :P


20-30:000 tusen nej fyfan heller. Har du nån uppfattning om vad snus kostar ? jag snusar fyra doser i månaden det kostar 28 kr per dosa allts. 112 kr i månaden .
112 kr gånger 12 månader det blir 1344 kr per år. Det är långt ifrån några 20-30:000 kr :lol:
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Det godaste snuset?

Inläggav antonius » 2021-03-31 14:01:04

Paladinen skrev:
antonius skrev:
Paladinen skrev:Ja för det är ju hälsosammare att trycka i sig massa glass och bli ett ärkefetto med diabetes och kärlsjukdomar och annat som följd :lol:


Du får bara ta lika mycket som snuset i vikt, finns sockerfri glass. Dessutom hur mycket lägger ni ut på snus per år, 20-30 tusen, räcker ju till en hygglig bil eller handpenning på en barre i Farsta, en lite bättre hoj att få till lite träning med, en hygglig beg kajak, en del i en kolonilott och odla lite egna grönsaker för bättre kost och hälsa så man inte blir ett "ärkefetto", köpa en hund att få en kompis att gå ut och gå med, köpa trisslotter och bli stenrik, nästan vad som helst måste ju vara bättre än att stoppa blomjord i munnen... :P


20-30:000 tusen nej fyfan heller. Har du nån uppfattning om vad snus kostar ? jag snusar fyra doser i månaden det kostar 28 kr per dosa allts. 112 kr i månaden .
112 kr gånger 12 månader det blir 1344 kr per år. Det är långt ifrån några 20-30:000 kr :lol:


de snusnare jag känner ligger väl på en dosa om dan som minimum, de är ständigt utan, och måste åka iväg och handla jämt och ständig så det går ju åt en hel del i soppa pengar åxå, en har snusat sönder sin tandhälsa med blottlagda tandhalsar och har tappat flera tänder och det vart ju inte billigt, sen var det en som råkade tappa en dosa på golvet och deras lilla valp åt givetvis upp innehållet och en bit av dosan så det vart dyr veterinär kostnad, och en gjorde en likande grej men då var det dottern som smaskade i sig, osv osv... :-)051
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det godaste snuset?

Inläggav manne » 2021-03-31 15:27:28

antonius skrev:
Paladinen skrev:
antonius skrev:
Du får bara ta lika mycket som snuset i vikt, finns sockerfri glass. Dessutom hur mycket lägger ni ut på snus per år, 20-30 tusen, räcker ju till en hygglig bil eller handpenning på en barre i Farsta, en lite bättre hoj att få till lite träning med, en hygglig beg kajak, en del i en kolonilott och odla lite egna grönsaker för bättre kost och hälsa så man inte blir ett "ärkefetto", köpa en hund att få en kompis att gå ut och gå med, köpa trisslotter och bli stenrik, nästan vad som helst måste ju vara bättre än att stoppa blomjord i munnen... :P


20-30:000 tusen nej fyfan heller. Har du nån uppfattning om vad snus kostar ? jag snusar fyra doser i månaden det kostar 28 kr per dosa allts. 112 kr i månaden .
112 kr gånger 12 månader det blir 1344 kr per år. Det är långt ifrån några 20-30:000 kr :lol:


de snusnare jag känner ligger väl på en dosa om dan som minimum, de är ständigt utan, och måste åka iväg och handla jämt och ständig så det går ju åt en hel del i soppa pengar åxå, en har snusat sönder sin tandhälsa med blottlagda tandhalsar och har tappat flera tänder och det vart ju inte billigt, sen var det en som råkade tappa en dosa på golvet och deras lilla valp åt givetvis upp innehållet och en bit av dosan så det vart dyr veterinär kostnad, och en gjorde en likande grej men då var det dottern som smaskade i sig, osv osv... :-)051


snusning ökar dopaminet i kroppen. :wink:

Nikotin spelar en central roll för tobaksberoendet genom att binda till receptorer i det mesolimbiska belöningssystemet, som frisätter dopamin. Lika viktig är nikotinets förmåga att förstärka sensoriska och sociala stimuli, som är starkt förknippade med t ex rökpausen.
manne
 
Inlägg: 18372
Anslöt: 2007-08-23

Det godaste snuset?

Inläggav antonius » 2021-03-31 16:16:14

manne skrev:
antonius skrev:
Paladinen skrev:

20-30:000 tusen nej fyfan heller. Har du nån uppfattning om vad snus kostar ? jag snusar fyra doser i månaden det kostar 28 kr per dosa allts. 112 kr i månaden .
112 kr gånger 12 månader det blir 1344 kr per år. Det är långt ifrån några 20-30:000 kr :lol:


de snusnare jag känner ligger väl på en dosa om dan som minimum, de är ständigt utan, och måste åka iväg och handla jämt och ständig så det går ju åt en hel del i soppa pengar åxå, en har snusat sönder sin tandhälsa med blottlagda tandhalsar och har tappat flera tänder och det vart ju inte billigt, sen var det en som råkade tappa en dosa på golvet och deras lilla valp åt givetvis upp innehållet och en bit av dosan så det vart dyr veterinär kostnad, och en gjorde en likande grej men då var det dottern som smaskade i sig, osv osv... :-)051


snusning ökar dopaminet i kroppen. :wink:

Nikotin spelar en central roll för tobaksberoendet genom att binda till receptorer i det mesolimbiska belöningssystemet, som frisätter dopamin. Lika viktig är nikotinets förmåga att förstärka sensoriska och sociala stimuli, som är starkt förknippade med t ex rökpausen.


Men det gör ju snabba kolhydrater och sötningsmedel åxå
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det godaste snuset?

Inläggav ufo » 2021-03-31 21:01:04

antonius skrev:Varför håller ni på och stoppar sådan där skit i munnen, spara pengarna till något trevligt i stället... :-)051
Håller med fullständig


"General stark" skall det vara. :mrgreen:
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Det godaste snuset?

Inläggav Nisse1982 » 2021-04-04 21:26:39

Jag har övergått från att ha snusat snus man köper i butiken till Prillans gör det själv snus. Kör med Prillan white portion.
Snusat köpessnus i drygt 10 år och Prillan i ca 5 år tror jag.

Har hört av andra som har fått provlukta på det att det luktar allt ifrån jaktstuga till koskit men själv har jag vant mig så tänker inte på lukten.
Det bästa med dom är att dom inte svider, alls! Blev galen på köpessnuset i butikerna som svider sönder tandköttet bara efter några prillor.
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Det godaste snuset?

Inläggav Huggorm » 2021-04-04 21:30:41

Nisse1982 skrev:Jag har övergått från att ha snusat snus man köper i butiken till Prillans gör det själv snus. Kör med Prillan white portion.
Snusat köpessnus i drygt 10 år och Prillan i ca 5 år tror jag.

Har hört av andra som har fått provlukta på det att det luktar allt ifrån jaktstuga till koskit men själv har jag vant mig så tänker inte på lukten.
Det bästa med dom är att dom inte svider, alls! Blev galen på köpessnuset i butikerna som svider sönder tandköttet bara efter några prillor.
Du får köpa det beryktade glaspulvret och ha i ditt hemmagjorda snus för att få samma sköna sveda
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Det godaste snuset?

Inläggav Nisse1982 » 2021-04-04 21:33:33

Huggorm skrev:
Nisse1982 skrev:Jag har övergått från att ha snusat snus man köper i butiken till Prillans gör det själv snus. Kör med Prillan white portion.
Snusat köpessnus i drygt 10 år och Prillan i ca 5 år tror jag.

Har hört av andra som har fått provlukta på det att det luktar allt ifrån jaktstuga till koskit men själv har jag vant mig så tänker inte på lukten.
Det bästa med dom är att dom inte svider, alls! Blev galen på köpessnuset i butikerna som svider sönder tandköttet bara efter några prillor.
Du får köpa det beryktade glaspulvret och ha i ditt hemmagjorda snus för att få samma sköna sveda


Aa, eller ha i natriumkarbonat. Det beryktade glaspulvret kan man likställa med det ökända kräkmedlet dom tillsätter i spriten eller hur?
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Det godaste snuset?

Inläggav manne » 2021-04-04 21:35:46

Nisse1982 skrev:Jag har övergått från att ha snusat snus man köper i butiken till Prillans gör det själv snus. Kör med Prillan white portion.
Snusat köpessnus i drygt 10 år och Prillan i ca 5 år tror jag.

Har hört av andra som har fått provlukta på det att det luktar allt ifrån jaktstuga till koskit men själv har jag vant mig så tänker inte på lukten.
Det bästa med dom är att dom inte svider, alls! Blev galen på köpessnuset i butikerna som svider sönder tandköttet bara efter några prillor.


Ja så är det är inte bra att snusa. :!:
manne
 
Inlägg: 18372
Anslöt: 2007-08-23

Det godaste snuset?

Inläggav Nisse1982 » 2021-04-04 21:36:37

Huggorm skrev:
Nisse1982 skrev:Jag har övergått från att ha snusat snus man köper i butiken till Prillans gör det själv snus. Kör med Prillan white portion.
Snusat köpessnus i drygt 10 år och Prillan i ca 5 år tror jag.

Har hört av andra som har fått provlukta på det att det luktar allt ifrån jaktstuga till koskit men själv har jag vant mig så tänker inte på lukten.
Det bästa med dom är att dom inte svider, alls! Blev galen på köpessnuset i butikerna som svider sönder tandköttet bara efter några prillor.
Du får köpa det beryktade glaspulvret och ha i ditt hemmagjorda snus för att få samma sköna sveda


Btw, läs gärna innan du svarar. Övergick till Prillan just för att komma bort från svedan....
Nisse1982
 
Inlägg: 181
Anslöt: 2014-10-10

Det godaste snuset?

Inläggav manne » 2021-07-11 17:46:36

någon som vet om detta innehåller tallbär.? :o :-)063 :?:

vet inte vad den innehåller någon som vet det. :o :-)063 :?:

https://www.snusbolaget.se/goteborgs-ra ... rtionssnus

någon som vet om den innehåller Tallbär.?
jag vet att den är smaksatt med enbär men hur är det med Tallbär då.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18372
Anslöt: 2007-08-23

Det godaste snuset?

Inläggav kattson » 2021-07-11 19:18:40

Första gången/erna jag provade grov portion gillade jag den för den smakade, ööh, vaddå.. nånting... annat.
Men nu känner jag knappt det längre.
Smakar ammoniak allihopa tycker jag.
Nu blir de mest Kronan Portion.

Glass går däremot inte så bra att snusa, rinner ju mer än portionssnus?

Äta med skopa går bra dock, mellan snuset.
Innan jag tröttnade på, och den verkar försvunnit, va jag bokstavligen kär i den där B&J cinnamon buns. Några år innan dess va de jordgubbs-grejen. En period va-den-nu-heter med hälften chokladfudge, hälften nått annat.
Men nu är jag sååååå trött på B&J att de blir mest GB. Ett block gammeldags vanilj å ett block nougat, i en kastrull... (knappt nått annat som får plats med 2 GB-block)
kattson
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2019-06-30
Ort: Stockholm

Det godaste snuset?

Inläggav manne » 2021-07-11 20:22:21

Göteborgs Rapé White

MEn någon som vet om dessa innehåller tallbär hade tänkt att köpa en dosa av dessa :o :-)063 :?:

jag vet att denna skall smaka enbär men hur är det med tallbär då.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18372
Anslöt: 2007-08-23

Det godaste snuset?

Inläggav antonius » 2021-07-11 21:06:18

cowboysnus
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det godaste snuset?

Inläggav Huggorm » 2021-07-11 21:16:08

manne skrev:Göteborgs Rapé White

MEn någon som vet om dessa innehåller tallbär hade tänkt att köpa en dosa av dessa :o :-)063 :?:

jag vet att denna skall smaka enbär men hur är det med tallbär då.? :o :-)063 :?:
När såg du en tall med bär senast? Det är nog mer sannolikt att det är kånkelbär i det där snuset än tallbär.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Återgå till Intressanta intressen



Logga in