Egenvård, vårdkontakter och hemapotek

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Egenvård, vårdkontakter och hemapotek

Inläggav rasta » 2021-03-05 19:39:01

vården har nergraderat sig själva till att "denna person har fått alla mediciner som existerar i sverige, lösning okänd", därmed får jag i stort sett det jag ber om i enorma mängder. har väl en 700 piller liggandes som extralager bara för soc betalar det. använder jag allt, nä. men blandar och mixar fritt om det så behövs, men det är inte så ofta det sker, piller inte kul.

jag vill även tillägga att jag dricker 6-8 liter vatten om dagen, alltid törstig, alltid torr i käften. pillrena hjälper ju knappast. men det verkar som att jag ser yngre ut och längre, och enda anledningen till det jag kan komma på är allt vatten och nyttig kost.
rasta
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2013-04-05
Ort: Stockholm

Egenvård, vårdkontakter och hemapotek

Inläggav Dalaberger » 2021-03-05 21:13:47

rasta skrev:vården har nergraderat sig själva till att "denna person har fått alla mediciner som existerar i sverige, lösning okänd", därmed får jag i stort sett det jag ber om i enorma mängder. har väl en 700 piller liggandes som extralager bara för soc betalar det. använder jag allt, nä. men blandar och mixar fritt om det så behövs, men det är inte så ofta det sker, piller inte kul.

jag vill även tillägga att jag dricker 6-8 liter vatten om dagen, alltid törstig, alltid torr i käften. pillrena hjälper ju knappast. men det verkar som att jag ser yngre ut och längre, och enda anledningen till det jag kan komma på är allt vatten och nyttig kost.

Låter som törst kan vara en biverkning på nått piller du tar, dricker du 6-8l så är du nog en jäkla massa på toa alternativt har ödem över hela kroppen. Normalt dryckesintag är bara 2l om dagen.
Dalaberger
 
Inlägg: 357
Anslöt: 2021-02-22

Egenvård, vårdkontakter och hemapotek

Inläggav Flinta » 2021-03-06 15:41:30

Tar hälsokostaffären emot sånt man köpt och har kvar som blivit för gammalt?
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Egenvård, vårdkontakter och hemapotek

Inläggav rubensson2000 » 2022-06-02 10:40:34

Flinta skrev:Tar hälsokostaffären emot sånt man köpt och har kvar som blivit för gammalt?
Menar du som i att få pengarna tillbaka? I så fall nej. Om du menar som att tar emot för att slänga, i så fall ja!
rubensson2000
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2019-11-18

Egenvård, vårdkontakter och hemapotek

Inläggav Teost » 2022-06-02 14:39:28

Flinta skrev:Tar hälsokostaffären emot sånt man köpt och har kvar som blivit för gammalt?


Jag undrar vad det kan vara för något
Vad säljs på hälsokost egentligen
Släng i närmsta soptunna (alternativt sortera/släng ytterförpackningar där förpackningsåtervinnig
Teost
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2020-12-11
Ort: Stockholm förort

Återgå till Aspergare och vården



Logga in