Sen diagnos och hur bli av med alltför strikta rutiner?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Sen diagnos och hur bli av med alltför strikta rutiner?

Inläggav Dalaberger » 2021-02-23 1:54:16

sussi83 skrev:
Dalaberger skrev:
sussi83 skrev:Jag ser mig iofs inte som ung i alla sammanhang så den åsikten får stå för dig, men det finns iaf en möjlighet att hitta andra möjligheter om man vet mer om sig själv.

Jobbar och umgås man som jag så blir alla under 50 rätt unga och även de över visar förändringsförmåga. Har någon några tips om hur man får veta mer om sig själv, ska man prova sina gränser kanske?

Nej jag har nog inga tips.
Men bra att du iaf har ett jobb som du säger då behöver du ju inte kunna mer.

Knappt, fick sparken förut, känner mig inte trygg alls. Så det finns nog mer att lära sig, kanske borde jag sökt till något osocialt yrke. Då just kommunikation var problemet, fast inte enbart från min sida. Man fortsätter nog genom livet lära sig vem man är och hur man passar in, vet flera åldern 50-80 som fortfarande inte är riktigt säkra.
Dalaberger
 
Inlägg: 357
Anslöt: 2021-02-22

Sen diagnos och hur bli av med alltför strikta rutiner?

Inläggav sussi83 » 2021-02-23 2:39:12

Dalaberger skrev:
sussi83 skrev:
Dalaberger skrev:Jobbar och umgås man som jag så blir alla under 50 rätt unga och även de över visar förändringsförmåga. Har någon några tips om hur man får veta mer om sig själv, ska man prova sina gränser kanske?

Nej jag har nog inga tips.
Men bra att du iaf har ett jobb som du säger då behöver du ju inte kunna mer.

Knappt, fick sparken förut, känner mig inte trygg alls. Så det finns nog mer att lära sig, kanske borde jag sökt till något osocialt yrke. Då just kommunikation var problemet, fast inte enbart från min sida. Man fortsätter nog genom livet lära sig vem man är och hur man passar in, vet flera åldern 50-80 som fortfarande inte är riktigt säkra.

Vad menar du med passa in, det lär lite värderande? Men du kanske menar vad man trivs med, eller det tolkar jag det som.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Sen diagnos och hur bli av med alltför strikta rutiner?

Inläggav Dalaberger » 2021-02-23 2:53:13

sussi83 skrev:
Dalaberger skrev:
sussi83 skrev:Nej jag har nog inga tips.
Men bra att du iaf har ett jobb som du säger då behöver du ju inte kunna mer.

Knappt, fick sparken förut, känner mig inte trygg alls. Så det finns nog mer att lära sig, kanske borde jag sökt till något osocialt yrke. Då just kommunikation var problemet, fast inte enbart från min sida. Man fortsätter nog genom livet lära sig vem man är och hur man passar in, vet flera åldern 50-80 som fortfarande inte är riktigt säkra.

Vad menar du med passa in, det lär lite värderande? Men du kanske menar vad man trivs med, eller det tolkar jag det som.

Ja, hur man finner sin roll i samhället. Att vara där man själv är nöjd med, jag tycker det är viktigt för att må bra.
Dalaberger
 
Inlägg: 357
Anslöt: 2021-02-22

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in