Könsroller

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Könsroller

Inläggav Huggorm » 2021-02-07 11:44:40

nallen skrev:
ufo skrev:
sussi83 skrev:Det bästa är väl att ha lika mål och önskningar hur relationen ska vara.
Inte lika, de skall vara gemensamma.

Det är omöjligt, fruntimmer behöver ha det städat och vill inte ha sex.
Det finns såna, men de är i minoritet. De flesta verkar vara ungefär lika slarviga och kåta som vi män.
Huggorm
 
Inlägg: 22253
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Könsroller

Inläggav Furienna » 2021-02-07 15:41:01

Huggorm skrev:
nallen skrev:
ufo skrev:Inte lika, de skall vara gemensamma.

Det är omöjligt, fruntimmer behöver ha det städat och vill inte ha sex.
Det finns såna, men de är i minoritet. De flesta verkar vara ungefär lika slarviga och kåta som vi män.

Man kan ju också vara slarvig utan att vara kåt, eller tvärtom. Oavsett kön.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Könsroller

Inläggav ufo » 2021-02-07 19:05:42

nallen skrev:Det är omöjligt, fruntimmer behöver ha det städat och vill inte ha sex.
Sannolikheten minskar med stigande krav. Omöjligt blir det först vid oändligt högt ställda krav.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Könsroller

Inläggav nallen » 2021-02-07 22:39:21

Huggorm skrev:De flesta verkar vara ungefär lika slarviga och kåta som vi män.

Nej. Men det kanske finns en åldersaspekt i det hela, typ att när de närmar sig klimakteriet så blir att putsa på hemmet det enda som är intressant att ägna sig åt.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Könsroller

Inläggav Dalaberger » 2021-02-22 15:22:47

Att inte vilja bli bjuden har väl med självförtroendet att göra, män är stora starka, klarar sig själva och så vidare. Har svårt att ta emot saker gratis, det sker motvilligt. Däremot att vara generös och bjuda andra, det är inga problem. Blev lite krock på förra dejten, då jag är för generös och hon hade noll problem med att ta emot allt jag kunde köpa, sådan som älskar gratissaker. Så jag har inga problem att försörja någon annan men risken är att jag blir utnyttjad.
Dalaberger
 
Inlägg: 357
Anslöt: 2021-02-22

Könsroller

Inläggav RapeRegs » 2021-02-22 16:11:24

Tycker om att skämma bort mina konkubiner. Ger mig en känsla av makt och överlägsenhet. Det är viktigt att kvinnor förstår sin roll i såväl förhållanden som samhället i övrigt.
RapeRegs
 
Inlägg: 1950
Anslöt: 2015-06-19

Könsroller

Inläggav sussi83 » 2021-02-22 19:48:12

Dalaberger skrev:Att inte vilja bli bjuden har väl med självförtroendet att göra, män är stora starka, klarar sig själva och så vidare. Har svårt att ta emot saker gratis, det sker motvilligt. Däremot att vara generös och bjuda andra, det är inga problem. Blev lite krock på förra dejten, då jag är för generös och hon hade noll problem med att ta emot allt jag kunde köpa, sådan som älskar gratissaker. Så jag har inga problem att försörja någon annan men risken är att jag blir utnyttjad.

Det är alltid lättare att bjuda tycker jag, det har väl med emotionella saker att göra.
Men tar jag emot saker så ska det vara sådant som jag tror att jag kan bjuda igen, jag skulle inte ta emot en dyr pryl av någon nu tex.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Könsroller

Inläggav sussi83 » 2021-02-22 19:55:30

Huggorm skrev:
nallen skrev:
ufo skrev:Inte lika, de skall vara gemensamma.

Det är omöjligt, fruntimmer behöver ha det städat och vill inte ha sex.
Det finns såna, men de är i minoritet. De flesta verkar vara ungefär lika slarviga och kåta som vi män.

Om man har nåt att tända på ja.
Det beror väl på hur pass bra man trivs, kvinnor investerar nog inte mer än vad män gör i relationer.

Duger jag inte så är det nog ingen vits att inleda något, eller hur?
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in