Vad tycker ni/hur gör ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad tycker ni/hur gör ni?

Inläggav Jossie94 » 2021-01-29 17:22:06

Brukar folk läsa hemsidors policyn? Brukar man inte bara bläddra lite snabbt förbi dessa?

Kanske en impopulär åsikt idk. Menar inte att man inte ska hålla sig till regler osv men vissa regler är väl ändå självklara? Tex när man handlar på nätet så är det ju inte någon som checkar ifall du säljer produkten vidare eller om man köpt något i någon buktik så säger ju inte butiksmedarbetaren enligt vår policy får du inte sälja denna stol vidare på blocket? Men då är ju vissa hemsidor väldigt strikta med sånt här. Jag köpte ju en produkt och jag gillade inte produkten och tänkte någon annan har nytta utav den och då fick jag ta bort produkten på köp och sälj sidor trots att jag var kund och hade köpt den för mina egna pengar. Och nej jag tror inte alla läser alla policyn på varenda hemsida innan de ska handla något. För sådana saker vet man /är självklara. Och man får ju kolla upp om man vill men oftast så är de väldigt standard policyn. Typ om man ska uppdatera någon grej på datorn eller telefonen så brukar man väl bara godkänna?


Sedan en annan fråga, vart hittar man vattenlåsinsatser som man kan köpa som privat person och inte måsta vara ett företag?
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Vad tycker ni/hur gör ni?

Inläggav slackern » 2021-01-29 17:57:59

Jossie94 skrev:Brukar folk läsa hemsidors policyn? Brukar man inte bara bläddra lite snabbt förbi dessa?

Kanske en impopulär åsikt idk. Menar inte att man inte ska hålla sig till regler osv men vissa regler är väl ändå självklara? Tex när man handlar på nätet så är det ju inte någon som checkar ifall du säljer produkten vidare eller om man köpt något i någon buktik så säger ju inte butiksmedarbetaren enligt vår policy får du inte sälja denna stol vidare på blocket? Men då är ju vissa hemsidor väldigt strikta med sånt här. Jag köpte ju en produkt och jag gillade inte produkten och tänkte någon annan har nytta utav den och då fick jag ta bort produkten på köp och sälj sidor trots att jag var kund och hade köpt den för mina egna pengar. Och nej jag tror inte alla läser alla policyn på varenda hemsida innan de ska handla något. För sådana saker vet man /är självklara. Och man får ju kolla upp om man vill men oftast så är de väldigt standard policyn. Typ om man ska uppdatera någon grej på datorn eller telefonen så brukar man väl bara godkänna?


Men det är väl allmänt känt att folk brukar strunta i att läsa det finstilta? Det är ju därför det uppstår så många konflikter pga folk inte känner till vad dom har skrivit under.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad tycker ni/hur gör ni?

Inläggav Jossie94 » 2021-01-29 18:11:59

Jo men när jag sa det här så blev folk förvånade kändes det som. Det är ju det jag menar att det är lite känt att folk slö kollar.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in