Vad har ni för husdjur? (Omröstning)

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vad har ni för husdjur?

Hund
13
31%
Katt
14
33%
Kanin
3
7%
Marsvin
1
2%
Hamster
1
2%
Råtta
0
Inga röster
Fågel
3
7%
Sköldpadda
1
2%
Ödla
0
Inga röster
Orm
0
Inga röster
Spindel
2
5%
Fiskar
1
2%
Vandrande pinne/vandrande löv
0
Inga röster
Annat
3
7%
 
Antal röster : 42

Har ni några husdjur?

Inläggav kiddie » 2018-05-21 11:40:13

Förr i tiden när folk hade fast telefon kostade det mer än vad ett normalt bredband gör idag. Så egentligen är det nog inte mer kostnader nu. Ett tag fanns bara skitdyrt bredband här, funderade på att skippa det men insåg att det skulle bli för jobbigt.

Har inte bott hos kompisar, däremot bodde jag inte ensam i lägenheten. Var väl lite som att ha familj, man ägnade sig åt varandra mer än att gå och slösa pengar.

När jag letade innekatt fanns det nästan inga, alla hade problem med innekatter som behövde bli utekatter. Ja suck. Men till slut skaffade jag en kattunge.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Har ni några husdjur?

Inläggav Furienna » 2018-05-25 21:25:30

sugrövmanövern skrev:Det har jag inte, utan jag sparar istället pengar hela tiden så det ska finnas vid akutfall. I dagsläget är endast min chihuahua försäkrad, då jag tänker att han är mer fragil och olycksbenägen än mina stora blandraser.

Rent krasst så är jag beredd att låta djur somna in vid svårare sjukdomar som tex cancer eller väldigt komplicerade benbrott med osäker prognos och dyr rehab.

Vore jag nybliven djurägare och började med 0 kronor skulle jag nog ta en försäkring från början, och se hur friskt djuret verkar vara. Spara pengar hela tiden, tills jag kände att jag vågade säga upp försäkringen. Väldigt många saker täcks inte av försäkringen och man ska ändå ut med självrisk varje gång också.

Jag har endast utnyttjat en försäkring vid ett tillfälle under mina dryga 30 år som hund och kattägare.

Jag skulle tro att vi aldrig har haft försäkring för våra katter. Men vi har alltid kunnat betala för eventuella veterinärbesök.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Har ni några husdjur?

Inläggav Kahlokatt » 2018-05-26 20:54:35

P1010463.JPG


Här är min kisse Zixten!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Har ni några husdjur?

Inläggav Alyana » 2018-05-27 11:08:00

Kahlokatt skrev:
P1010463.JPG


Här är min kisse Zixten!

Han ser lite arg ut. :P
Vi har en kanin som jagar katter. :mrgreen:
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Vad har ni för husdjur? (Omröstning)

Inläggav Alyana » 2020-12-17 11:20:49

Våra kaniner blev förmodligen stulna i höstas. :(
Inga tecken på rovdjur eller rymning och då rymde de alltid båda två och höll sig i närheten som kaniner gör.
En natt försvann ena kaninen och nästa natt den andra. :(
Nu vill jag inte ha utedjur längre :-)004 och har inte råd heller.
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Vad har ni för husdjur? (Omröstning)

Inläggav Teost » 2020-12-17 12:40:35

Fina foton, djur
Fyllde i, har katter, så söta,
O spindlar
Inte köpta spindlar, men städar inte bort om ser tex sk huspindlar har sitt nät, tex hörn i taket, ibland ganska stora men tänker de är bra mot andra kryp, gillar inte kryp som metamorfos som kan vara flygfän, men att deras larver äter tyg, naturmaterial, så låter spindlarna vara, de kanske fångar kryp, finns inte så giftiga här, och hör inte ofta en spindel bitits
Haft flera olika djur av de på listan, vill egentligen ha fler djur, nu speciellt hund,
Försäkring täcker inte allt, att mycket inte ingår, eller inte efter viss ålder, så kan bli

Alyana, hemskt, ledsamt med kaninerna, :-)Hug
Teost
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2020-12-11
Ort: Stockholm förort

Vad har ni för husdjur? (Omröstning)

Inläggav Skogkatt » 2022-09-30 0:07:28

Jag har katter. Men jag skulle gärna vilja ha en hund också, en chihuahua eller en yorkie. Eller båda. Jag har haft det förut och de är så gulliga och har så mycket personlighet. :-)005 Det enda problemet med de hunderna är att jag skämmar bort dem och låter dem ta över huset och allt.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Återgå till Intressanta intressen



Logga in