Gråter över livets meningslöshet

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Tulson74 » 2020-11-08 13:17:44

Hoppas att jag snart får övergå till nästa existens. Längtar efter fortplantning att få visa en ny generation ut på livets Stig , att kunna göra mina egna val våga hävda mig våga bejaka kärleken och ta tillfället bär det springer förbi på livets Stig
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Tulson74 » 2020-11-08 14:46:41

Som det känns nu vill min själ att återvända till andevärlden här på jorden lider den bara och får inte utlopp för sig energi och potential
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav antonius » 2020-11-08 15:05:20

Skulle inte vilja sätta barn till denna värld, är väl det man kan trösta sig med, tillhör dessutom en familj som har de sämsta gener på alla plan, så den stackars avkomman blir iofs inte långlivad, hade själv så många tillkortakommande under min uppväxt att jag förbannade mina föräldrar som satte mig tillvärlden, då dom inte tycktes vara särskilt intresserade av föräldraskapet... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Tulson74 » 2020-11-09 11:51:48

antonius skrev:Skulle inte vilja sätta barn till denna värld, är väl det man kan trösta sig med, tillhör dessutom en familj som har de sämsta gener på alla plan, så den stackars avkomman blir iofs inte långlivad, hade själv så många tillkortakommande under min uppväxt att jag förbannade mina föräldrar som satte mig tillvärlden, då dom inte tycktes vara särskilt intresserade av föräldraskapet... :-)063


Har förståelse gör din tanke. Själv ser jag det som mitt livs stora misslyckande att jag inte fört mina gener vidare och mår mycket dåligt av detta, mycket dåligt
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav sussi83 » 2020-11-09 13:02:13

Tulson74 skrev:
antonius skrev:Skulle inte vilja sätta barn till denna värld, är väl det man kan trösta sig med, tillhör dessutom en familj som har de sämsta gener på alla plan, så den stackars avkomman blir iofs inte långlivad, hade själv så många tillkortakommande under min uppväxt att jag förbannade mina föräldrar som satte mig tillvärlden, då dom inte tycktes vara särskilt intresserade av föräldraskapet... :-)063


Har förståelse gör din tanke. Själv ser jag det som mitt livs stora misslyckande att jag inte fört mina gener vidare och mår mycket dåligt av detta, mycket dåligt

Herregud finns väl mycket annat att göra, utan att vara nedlåtande.
Känns inte längre som det är i tiden lika mycket att man måste ha familj.
Jag har ingen familj heller men har inte dålig fantasi för det eller tycker synd om mig själv.
Jag har knappt fått en chans att utveckla det som betyder något för mig fullt ut av all stress så jag njuter av att upptäcka saker som ingen annan ska tycka en massa om.
Livet blir bättre för båda om man får en relation sedan och förhoppningsvis drömmer om samma saker.

Låt det bli som det blir, hittar du saker runt dig som du gillar så kommer det vara lättare.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav nescio » 2020-11-09 13:15:49

Tulson74 skrev:Själv ser jag det som mitt livs stora misslyckande att jag inte fört mina gener vidare och mår mycket dåligt av detta, mycket dåligt
Har du bra gener att föra vidare då?
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Tulson74 » 2020-11-09 13:33:11

nescio skrev:
Tulson74 skrev:Själv ser jag det som mitt livs stora misslyckande att jag inte fört mina gener vidare och mår mycket dåligt av detta, mycket dåligt
Har du bra gener att föra vidare då?


Hög intelligens mycket empati inga allvarliga psykiska sjukdomar, ingen nedärvd suicidbenägrnhet, god ekonomi.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Tulson74 » 2020-11-09 13:44:43

sussi83 skrev:
Tulson74 skrev:
antonius skrev:Skulle inte vilja sätta barn till denna värld, är väl det man kan trösta sig med, tillhör dessutom en familj som har de sämsta gener på alla plan, så den stackars avkomman blir iofs inte långlivad, hade själv så många tillkortakommande under min uppväxt att jag förbannade mina föräldrar som satte mig tillvärlden, då dom inte tycktes vara särskilt intresserade av föräldraskapet... :-)063


Har förståelse gör din tanke. Själv ser jag det som mitt livs stora misslyckande att jag inte fört mina gener vidare och mår mycket dåligt av detta, mycket dåligt

Herregud finns väl mycket annat att göra, utan att vara nedlåtande.
Känns inte längre som det är i tiden lika mycket att man måste ha familj.
Jag har ingen familj heller men har inte dålig fantasi för det eller tycker synd om mig själv.
Jag har knappt fått en chans att utveckla det som betyder något för mig fullt ut av all stress så jag njuter av att upptäcka saker som ingen annan ska tycka en massa om.
Livet blir bättre för båda om man får en relation sedan och förhoppningsvis drömmer om samma saker.

Låt det bli som det blir, hittar du saker runt dig som du gillar så kommer det vara lättare.


Du är en mycket klok kvinna.

Jag är intresserad av vetenskap, astronomi, historia, psykologi, släktforskning och tycker det är synd att slutar med mig. Har levt i ett förhållande utan sexliv i många år och mår genuint dåligt av det. Jag är snällt omtänksam och lyssnande .Tycker om att resa och se intressanta platser vilket jag vill göra mycket efter Coronapandemin. Vill gärna ha trevligt ressällskap.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav antonius » 2020-11-09 14:05:15

Tulson74 skrev:Hög intelligens mycket empati inga allvarliga psykiska sjukdomar, ingen nedärvd suicidbenägrnhet, god ekonomi.


Men om du nu vill föra dina gener vidare, så kan du ju bli sperma-donator, de lär ju ha brist på donatorer... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Tulson74 » 2020-11-09 16:51:05

antonius skrev:
Tulson74 skrev:Hög intelligens mycket empati inga allvarliga psykiska sjukdomar, ingen nedärvd suicidbenägrnhet, god ekonomi.


Men om du nu vill föra dina gener vidare, så kan du ju bli sperma-donator, de lär ju ha brist på donatorer... :-)063


Ja absolut det kan ju vara en bra idé att bli donator. vore dock trevligt att få donera lite i en livmoder jag tycker om också.

Just för stunden går jag igenom en massa gamla skolpapoer som ingen mer än jag kommer att läsa någonsin, kan slänga allt eftersom ingen, ingen kommer efter mig., känns så sorgligt
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Mammaspojke » 2020-11-09 20:46:43

Faller dit jag också ofta, allt känns meningslöst och varje dag är mest en upprepning av föregående.

Försöker själv tänka att livet nu bara är en del av något större. Som att det är flera dimensioner med olika syfte, parallella universum eller något.
Att det finns en större mening med att det är som det är just nu och här. Ja det är svårt att övertyga sig själv men jag måste tro att det finns ett syfte. Tror dock inte på nån specifik religion eller sådant. Kanske är min tro min egen religion. Vi människor har ändå skapat en del saker som är vackra och fantastiska. Musik, konst, film, böcker, arkitektur osv. Kollar en del på film och serier för där kan man uppleva mycket av det fina vi kan skapat.

Att allt är en slump och meningslöst känns inte helt logiskt även om det är en logisk slutsats. Jag vet inte.
Trodde det skulle bli lättare att förstå livet när man blev äldre men så enkelt var det inte :-)063
Tycker det är tvärt om, mer förvirrad desto äldre jag blir haha.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Tulson74 » 2020-11-10 0:10:42

Mammaspojke skrev:Faller dit jag också ofta, allt känns meningslöst och varje dag är mest en upprepning av föregående.

Försöker själv tänka att livet nu bara är en del av något större. Som att det är flera dimensioner med olika syfte, parallella universum eller något.
Att det finns en större mening med att det är som det är just nu och här. Ja det är svårt att övertyga sig själv men jag måste tro att det finns ett syfte. Tror dock inte på nån specifik religion eller sådant. Kanske är min tro min egen religion. Vi människor har ändå skapat en del saker som är vackra och fantastiska. Musik, konst, film, böcker, arkitektur osv. Kollar en del på film och serier för där kan man uppleva mycket av det fina vi kan skapat.

Att allt är en slump och meningslöst känns inte helt logiskt även om det är en logisk slutsats. Jag vet inte.
Trodde det skulle bli lättare att förstå livet när man blev äldre men så enkelt var det inte :-)063
Tycker det är tvärt om, mer förvirrad desto äldre jag blir haha.


Vi tänker oerhört lika
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav sussi83 » 2020-11-10 0:20:35

Har kvalat in som ganska avancerad svampplockare, så pass att jag kan ge andra råd.
Otippat verkligen men det började med ledan som man känner varje dag, sedan rullade det på.
Det är sånt jag menar är viktigt, att man ger sig själv meningen så huvudet slipper vara självständigt hela tiden, då bara sprutar det tankar som spinner iväg.
Klar fördel med as då jag kan sitta i timmar med det jag tycker om ifall det finns tid och ork.

Jag kan skaffa barn med rätt person så dörren är inte stängd, men samtidigt funderar jag på hur jag får tag i de bästa topografiska kartorna över Sverige. :-)063

Inte som att livet känns underbart för det men luckor är bra ibland, tror det är särskilt bra om man har knappa resurser.
Det ska ju helst vara sånt som inte är beroende av pengar.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav slackern » 2020-11-10 0:26:42

sussi83 skrev:Har kvalat in som ganska avancerad svampplockare, så pass att jag kan ge andra råd.
Otippat verkligen men det började med ledan som man känner varje dag, sedan rullade det på.
Det är sånt jag menar är viktigt, att man ger sig själv meningen så huvudet slipper vara självständigt hela tiden, då bara sprutar det tankar som spinner iväg.
Klar fördel med as då jag kan sitta i timmar med det jag tycker om ifall det finns tid och ork.


Bjussaru på svampmiddag?
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Gräddfil » 2020-11-10 0:29:48

Vi aspergare är ju egentligen de som borde fortplanta oss eftersom vår personlighetstyp egentligen är överlägsen. Tyvärr är inte samhället anpassat för den däremot.

Jag tror inte ens man får bli spermadonator om man har diverse diagnoser som denna men jag kan ha fel.

Till TS: Livet kan vända när man minst anar det, tro mig. Det gäller bara att vara öppen för det och följa strömmen och magkänslan. Visualisera vad du vill åstadkomma varje dag. Tänk inte negativa tankar. Sedan följer du med strömmen.
Gräddfil
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2020-08-10

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav slackern » 2020-11-10 0:32:57

Gräddfil skrev:Vi aspergare är ju egentligen de som borde fortplanta oss eftersom vår personlighetstyp egentligen är överlägsen. Tyvärr är inte samhället anpassat för den däremot.


Jag är diagnostiserad med AS och avlat av mig och jag känner till flera andra på forumet som har gjort det samma.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Gräddfil » 2020-11-10 0:37:18

slackern skrev:
Jag är diagnostiserad med AS och avlat av mig och jag känner till flera andra på forumet som har gjort det samma.


Härligt! Jag har för mycket jag vill åstadkomma med mig själv för att ens ha tid eller ork till det:)
Hade bonusbarn i några år och det fick räcka.
Gräddfil
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2020-08-10

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav verbatim » 2020-11-10 3:19:26

Gräddfil skrev:Jag tror inte ens man får bli spermadonator om man har diverse diagnoser som denna men jag kan ha fel.


Inför spermiedonationen undersöks blodet och urinen för följande:

Smittsamma sjukdomar:

Spoiler: visa
HIV I/II
HTLV I/II
Hepatit B
Hepatit C
Syphilis
Klamydia
Gonorre

Genetiska tester:

Thalassamia
Sickle Cell Disease
Cystisk Fibros (CF)
Spinal Muskelatrofi (SMA)
Ärftlig dövhet (GJB2)
Kromosomanalys
____________________________
verbatim
 
Inlägg: 187
Anslöt: 2020-02-08

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Gräddfil » 2020-11-10 3:25:56

verbatim skrev:
Gräddfil skrev:Jag tror inte ens man får bli spermadonator om man har diverse diagnoser som denna men jag kan ha fel.


Inför spermiedonationen undersöks blodet och urinen för följande:

Smittsamma sjukdomar:

Spoiler: visa
HIV I/II
HTLV I/II
Hepatit B
Hepatit C
Syphilis
Klamydia
Gonorre

Genetiska tester:

Thalassamia
Sickle Cell Disease
Cystisk Fibros (CF)
Spinal Muskelatrofi (SMA)
Ärftlig dövhet (GJB2)
Kromosomanalys
____________________________


Ja jo det där är ju självklara tester men jag är övertygad att man inte får blir donator om man har ett neuropsykiatriskt funktionshinder men jag kan ha fel. Googlade lite snabbt men fann inget om det. Såg bara att det är så i UK i alla fall.
Gräddfil
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2020-08-10

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Huggorm » 2020-11-10 3:39:04

Det räcker väl att det står "Aspergers syndrom" i listan över egenskaper för att hon som skall ha sperman skall bläddra vidare till nästa donator. Vill man som aspergare sprida sina gener vidare får man antingen försöka dölja sitt syndrom eller göra på något helt annat vis. I stället för att sälja sin sperma till barnlängtande kvinnor får man vända på rollerna och betala en kvinna att bära och framföda ens barn.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Tulson74 » 2020-11-10 15:44:05

Huggorm skrev:Det räcker väl att det står "Aspergers syndrom" i listan över egenskaper för att hon som skall ha sperman skall bläddra vidare till nästa donator. Vill man som aspergare sprida sina gener vidare får man antingen försöka dölja sitt syndrom eller göra på något helt annat vis. I stället för att sälja sin sperma till barnlängtande kvinnor får man vända på rollerna och betala en kvinna att bära och framföda ens barn.


Hittar du en laglig variant på att betala en kvinna att bära föda ett barn. Jag längtar efter att en sista gång i livet älska med en kvinna och sprida min säd på naturlig väg.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Karamell » 2020-11-10 16:00:58

Livet suger, sen dör man.
Karamell
 
Inlägg: 3122
Anslöt: 2016-03-28

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Tulson74 » 2020-11-10 17:17:28

Karamell skrev:Livet suger, sen dör man.


Hårt men sant, därför fyller jag de 30 000 dagarna med meningsfulla och meningslösa aktiviteter för att få tiden att gå och hoppas på en lycklig tillvaro där drömmar går i uppfyllelse efter livet.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Gråter över livets meningslöshet

Inläggav Fretshi » 2020-11-15 21:08:33

Tulson74 skrev:
Karamell skrev:Livet suger, sen dör man.


Hårt men sant, därför fyller jag de 30 000 dagarna med meningsfulla och meningslösa aktiviteter för att få tiden att gå och hoppas på en lycklig tillvaro där drömmar går i uppfyllelse efter livet.


Läste faktiskt i en bok av Mia Törnblom att hon skriver att livet suger regelbundet. Från det kan man väl anknyta med att alltsom oftast så går saker inte som man tänkt sig.

Har du hört talas om Karma?
Det kan ge en viss indikation till varför man lider i detta liv och möter svårigheter andra inte har.
När man inser hur mycket karma påverkar detta liv och kanske nästa så finns också lösningen i att göra så man får det bättre!
En god gärning kan t.ex. vara att önska kassörskan i livsmedelsbutiken en trevlig dag/kväll.

Sen så finns det bra föredrag på youtube om hur man kan se på sitt lidande.
Ett från Ajahn Brahm som heter "what to do when things fall apart", det är rätt bra, han har även flera bra föredrag på nätet.

Kanske kan du starta en youtube kanal och se vart den kan ta dig?
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in