Moraliskt dilemma

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Moraliskt dilemma

Inläggav Tulson74 » 2020-10-10 14:36:57

Jag har drömt om en fungerande sexuell, känslomässig relation med en kvinna jag kan dela onda och goda tider i livet med i trygghet och ömsesidighet. Först med en relation ses jag som vuxen. Jag själv vill dela livet med en kvinna som den jag älskar se ovan och omgivningen är bekväm om jag delar livet med en kontrollerande kvinna som min särbo.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Moraliskt dilemma

Inläggav antonius » 2020-10-10 16:17:13

Tyvärr är det en utopi att man ständigt skulle vandra omkring i en alltigenom harmonisk relation, det är nog få förunnat. När man har sprungit på pumpen här i livet nog många gånger väljer nog många att leva alen istf att hela tiden vara olyckliga i förhållanden som sliter och tär på bägge parter. Värst är det kanske för dem som efter varje kraschade relation, inte tar det lugnt och försöker skrapa ihop sig psykiskt, utan direkt svingar sig in i en ny miserabel situation, och kommer aldrig i balans med sig själv... :-)004
antonius
 
Inlägg: 21835
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Moraliskt dilemma

Inläggav Kidzi » 2020-10-10 16:26:40

antonius skrev:Tyvärr är det en utopi att man ständigt skulle vandra omkring i en alltigenom harmonisk relation, det är nog få förunnat. När man har sprungit på pumpen här i livet nog många gånger väljer nog många att leva alen istf att hela tiden vara olyckliga i förhållanden som sliter och tär på bägge parter. Värst är det kanske för dem som efter varje kraschade relation, inte tar det lugnt och försöker skrapa ihop sig psykiskt, utan direkt svingar sig in i en ny miserabel situation, och kommer aldrig i balans med sig själv... :-)004


Kloka ord. Om folk kunde lyssna med.
Kidzi
 
Inlägg: 5516
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Moraliskt dilemma

Inläggav antonius » 2020-10-10 16:34:54

Kidzi skrev:
antonius skrev:Tyvärr är det en utopi att man ständigt skulle vandra omkring i en alltigenom harmonisk relation, det är nog få förunnat. När man har sprungit på pumpen här i livet nog många gånger väljer nog många att leva alen istf att hela tiden vara olyckliga i förhållanden som sliter och tär på bägge parter. Värst är det kanske för dem som efter varje kraschade relation, inte tar det lugnt och försöker skrapa ihop sig psykiskt, utan direkt svingar sig in i en ny miserabel situation, och kommer aldrig i balans med sig själv... :-)004


Kloka ord. Om folk kunde lyssna med.


Tack, och ändå är det ju ganska självklara saker men likförbenat ställer man till det, antar att det inte är betingat utan drifter som spelar in... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21835
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Moraliskt dilemma

Inläggav Tulson74 » 2020-10-10 20:45:42

antonius skrev:Tyvärr är det en utopi att man ständigt skulle vandra omkring i en alltigenom harmonisk relation, det är nog få förunnat. När man har sprungit på pumpen här i livet nog många gånger väljer nog många att leva alen istf att hela tiden vara olyckliga i förhållanden som sliter och tär på bägge parter. Värst är det kanske för dem som efter varje kraschade relation, inte tar det lugnt och försöker skrapa ihop sig psykiskt, utan direkt svingar sig in i en ny miserabel situation, och kommer aldrig i balans med sig själv... :-)004


Kloka ord
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Moraliskt dilemma

Inläggav Tulson74 » 2020-10-19 21:07:36

Kidzi skrev:
antonius skrev:Många killar går med på vad som helst nästan, bara för att slippa bli pikad och trakasserad för att de inte har en relation. Det är för mig ofattbart, hellre allen men kontroll över sitt liv, en ett olycklig privatliv, bara för att upprätthålla ngt slags fasad. Antar att det är dessa sociala regler som NT har som spelar in och många NPF känner sig tvingade att försöka leva efter NT:maffians krav på hur man ska vara och ha en perfekt familj med hustru, barn, villa, volvo och vovve, det klassiska :-)051


Jag fattar inte heller. Det är så jädra mansförtryckande. Det är som om man inte har ett förhållande så är man en loser. För killar har inget annat i huvet än sex och de mobbar varandra där om folk valt bort kvinnor. Kvinnor mobbar också. Jag blir skitarg.

Glad att det finns människor som inser att det finns andra kvaliteter med livet även om man är kille (= djur enligt dem).

Hela deras liv döms efter relationen. Och hon ska vara snygg förstås. Killen ska vara ett djur och hon ska vara ett utseende. Då är NT lyckliga.

Är man trygg i sig, OK med att vara ensam, har intressen då behöver man ingen tjej. Med det vill jag naturligtvis inte säga att ingen kille på jorden behöver en tjej. För vissa är ensamhet och leva ensam det värsta som finns. Men för många funkar det bättre än vad normen säger.

Tror de flesta ensamma killar inte blir det för saknaden utan för mobbningen och att de anses vara omegamän.


Kidzi du ser verkligen den värld som präglat mig:

Tuktad av Kvinnor inom psykiatrin allt sedan barndomen förberedd för celibat, fostrad i män i djurdogmen på universitet och nedtryckt och mobbad som omegaman inom föreningslivet utanför autistkretar står jag idag vid en brytpunkt i livet: gå under eller rycka upp mig och ta ledningen i mitt liv och leda andra människor framåt i livet vilket jag längtar att göra efter pandemin.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in