Filmentusiast med fysiska medier

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Filmentusiast med fysiska medier

Inläggav Jicac » 2020-10-04 18:05:31

Netflix i all ära, men det är rätt skönt med dvd och bluray.

VHS har jag ditchat för länge sen. ca 20 år sen.

Har vi fler samlar här? Nån som gillar boxar och specialutgåvor?
Jicac
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2020-10-01

Filmentusiast med fysiska medier

Inläggav Zia1985 » 2020-10-04 21:38:22

Jag älskar fysiska filmer precis som jag älskar böcker jag kan ta i.
Älskar även LP-skivor.
Har samlat på mig en del filmer genom åren men främst serier.
Fördelen med att ha en dvd eller bluray är ju att jag skulle behöva ha alla streamingtjänster som finns för att kunna se alla serier jag gillar och inte ens då skulle jag få tillgång till allt, med dvd så har jag allt jag vill ha när jag vill ha det.
Det värsta med streamingtjänster är väl utbudet. Så jävla tråkigt.
Nu har jag inte köpt något på några år eftersom jag har mer böcker och filmer än jag orkar släpa runt på varje gång jag flyttar, men när jag fått ett eget hem så kommer jag nog börja köpa serierna jag gillar på dvd/bluray igen.
Zia1985
 
Inlägg: 2762
Anslöt: 2019-10-20
Ort: Stockholm

Filmentusiast med fysiska medier

Inläggav Fredriksam » 2020-10-13 21:45:01

Jag gillar också att samla på filmer. Jag har väldigt många om man säger så. Jag samlar även på Vinyl skivor och CD skivor samt böcker. Jag har fler vinyl skivor än CD skivor, jag har fått en del äldre skivor från mamma och pappa när deras spelare gick sönder så jag har bland annat Beatles UK orginal och annat kul

Vad gäller filmer har jag en del boxar och en del serier också. Med boxAr kan man få många filmer i ett pack utan att det tar stor plats. Om det är en actionfilm med storslagna scener köper jag oftast på blu-ray. Om det är en svensk komedi eller så blir det oftast på DVD då de ofta inte har så storslagna scener så då räcker DVD fint.
Fredriksam
 
Inlägg: 390
Anslöt: 2006-01-24
Ort: Karlskrona

Filmentusiast med fysiska medier

Inläggav Jicac » 2020-10-15 9:58:00

Hemmakväll ska lägga ner filmdelen av verksamheten. De ska bara ha godis.


Så nu letar jag upp varje hemmakväll jag kan hitta och köper det jag saknar till samlingen.
Jicac
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2020-10-01

Filmentusiast med fysiska medier

Inläggav Mammaspojke » 2020-10-15 20:23:32

Samlar inte nu men har gjort så förstår dom som tycker om det! Det är helt klart en annan känsla när man kan gå till sitt eget fysiska bibliotek av filmer och man vet att dom filmer man gillar finns där och inte kanske möjligen finns på nån streamingtjänst. Scrolla filmer på typ Netflix är ingen njutbar upplevelse direkt.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Filmentusiast med fysiska medier

Inläggav antonius » 2020-10-16 9:48:02

Har inga samlingar, eller så men laterna magica maskiner som var början till filmkonsten är ganska intressant, samt olika projiceringsapparater som vi lekte med som barn på -60 talet. Tycker det är intressant se svartvita dokumentärer från början av förra seklet... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Filmentusiast med fysiska medier

Inläggav Kotten » 2020-10-16 10:49:06

[/attachment]
Zia1985 skrev:Jag älskar fysiska filmer precis som jag älskar böcker jag kan ta i.
Älskar även LP-skivor.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kotten
 
Inlägg: 819
Anslöt: 2010-11-22

Filmentusiast med fysiska medier

Inläggav Dagobert » 2020-10-16 19:34:06

Undrar hur Netflix/Spotify-nostalgi kommer att se ut:
"Ah, Netflix, det var tider det, när man kunde..."
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Återgå till Intressanta intressen



Logga in