Artificiell intelligens alternativ till partner?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Kotten » 2020-09-23 12:44:03

mondo beyondo skrev:Min städrobot skulle få sjunga Anita Hegerlands 'En Sån Dag'.


”Dom vuxna ska ha kärlek, kan man tänka.
Och all den trygghet som ett barn kan skänka.
Va fånigt!”
Kotten
 
Inlägg: 821
Anslöt: 2010-11-22

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-09-23 13:32:09

Jag tänker att en AI kvinna robot är praktisk ändå, man har henne till hands när man ”behöver’ en kvinna sexuellt eller socialt och kan i övrigt få tid med sitt liv, praktiskt med en Karl i byrån sjöng Lill Lindfors för många år sedan. En egoistisk rationell manlig lösning som samtidigt inte stör eller eller kränker en fysisk kvinna, optimalt.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-10-17 16:18:14

manne skrev:
Tulson74 skrev:Vad tycker ni? Är framtida AI-robotar med förbeställt utseende och av beställaren förprogrammerad personlighet för oss inte riktigt klarar av förhållande med en annan människa utan bara vill ha lite sex, kärlek, ömhet och närhet då och då?


Nej för fan man vill ha en riktig kvinna av kött och blod ju, en Ai kvinna aldrig i livet. :cry: :shock:


Om man har att läsa av kvinnor och lever i nutidens Sverige omgiven av jämställda aggressiva kvinnor som man enda sedan barndomen fått lära sig att vara livrädd för, då tycker jag sexhubot är en alldeles utmärkt idé. Kan utformas och programmeras med önskad ålder, personlighet, intressen och sexuell aktivitetsnivå, man slipper krav och gräl och kan stänga av och sätta på henne i dubbel betydelse. Avancerade version kan man ha med i sociala sammanhang , verkliga moderna kvinnor slipper besväras av oss heterosexuella män som inte kan läsa att de flesta redan är upptagna eller inte vill råka ut för några ovälkomna inviter. Den mesta uppvaktning från män är ju ovälkommen i i dagen samhälle.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-10-28 22:44:58

Skulle man inte kunna utveckla AI hubbotar för Båda könen för att utbilda folk i signaltolkning, som man därefter kan använda på en fysisk partner?
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Alien » 2023-11-26 4:17:09

Bump!

Läste just en krönika i DN om vår sköna nya värld med sexrobotar. Den illustreras med en bild där mannen och kvinnan möts utanför sina sovrum. I deras sängar ligger en kvinnlig resp en manlig sexrobot. På en vägg hänger en tavla med ett förälskat par. Nu är de inte lika förälskade, förstår man, utan föredrar att ha sex med sin robot framför med sin partner.

Den manliga roboten är en riktig muskelknutte och den kvinnliga är blond med stora bröst. Mannen och kvinnan är däremot vanliga, varken muskulös resp blond o storbröstad.

Artikelförfattarinnan ligger i sängen bredvid sin man och läser fackboken ”Hysterical” av Praya Argwal.

DN Kultur 2023-11-24 skrev:Just den här kvällen har jag tagit mig till bokens sista kapitel. Det handlar om sexdockor, mer specifikt sexrobotar och faran med könsstereotyp data som kan påverka hur män och kvinnor behandlar varandra i framtiden. Boken nämner en rapport från 2015 som heter ”Future of sex” där futurologen Ian Pearson förutspår att år 2050 så kommer det att vara vanligare att människor ligger med robotar än med andra människor.

Ligger det någon trovärdighet i det Pearson förutspådde 2015? Jag bestämmer mig för att undersöka saken närmare. Jag får kontakt med Katie Winkle som är biträdande professor i informationsteknik på Social Robotics Lab på Uppsala Universitet. Just nu forskar hon om hur människor och robotar kan interagera med varandra, men hon har också studerat hur könsstereotyp data ibland används i kvinnliga robotar och AI (artificiell intelligens). Tror hon att framtidsmänniskan hellre ligger med robotar än med sina jämlikar? Nja.

Men först, vad är en sexrobot? Jo, precis vad det låter som, en robot som ser ut som en människa, är programmerad med AI som har lärt den hur människor interagerar, pratar och rör vid varandra. En robot ämnad för en människa att ha som en partner för sexuella och intima ändamål. I en studie från Tuft universitet gjord 2016 på 100 personer sa två tredjedelar av männen att de kunde tänka sig att ligga med en robot, medan två tredjedelar av kvinnorna sa nej till robotsex.
https://www.dn.se/kultur/vem-kommer-du- ... framtiden/

Ja, det stämmer med vad man tidigare läst om att män (de flesta?) lika gärna (el hellre) har sex utan kärlek, medan kvinnor (de flesta) föredrar sex med kärlek.

Katie Winkle menar att det inte nödvändigtvis är något fel med sexrobotar i största allmänhet. Problemet, menar hon, är de specifika stereotyper som dessa robotar förstärker och överdriver.
---
Men kan det inte vara bra om människor som tycker det sociala samspelet med andra människor är svårt kan få hjälp av en robot?

– Robotar kan stödja människor i sociala interaktioner, särskilt när det gäller att öva och förbättra färdigheter, kanske inför en jobbintervju. Men forskning har också visat att det kan vara problematiskt när det används för att hjälpa personer med till exempel autism.

Ja, jag kan tänka mig att den som mest umgås med en robot inte får någon träning i att umgås med människor. Och så blir man ännu mer isolerad.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Richard » 2023-11-26 6:13:29

Jag hörde att man snart kan skaffa sig en AI-flickvän på nätet som man kan prata med o hon ger komplimanger o sånt. Det borde inte vara så svårt att installera i plast-dockor, så kan man skaffa sig en "tjej". Men de där AI-flickvännerna kommer att skapa ännu mer ensamhet till världen, o en till grej som gör att vi byggs ihop med elektroniken.

I framtiden kommer man säkert att kunna göra plastdockorna gravida, så föds nått hybridbarn...?

Jag skulle kunna tänka mig en AI-vän som man kan diskutera kärnfysik o sånt med. Men jag skulle inte ha sex med en plastdocka.
Richard
 
Inlägg: 3405
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav antonius » 2023-11-26 13:11:12

snart, jag finns ju, en utomjording som jag kan fixa vad som helst, vad vill ni ha?, gnatig hemmafru? biffig arrogant boytoy?, jag ordnar allt för 500 spänn i timmen, tar Swish
antonius
 
Inlägg: 21859
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Skogkatt » 2023-11-26 15:14:08

Jag kan inte tänka mig att det skulle fungera. Man har ju inte den mänskliga aspekten och det är det viktigaste. Oavsett vad de säger eller gör eller hur de ser ut så är en robot bara lite plast och metall som limmats ihop i en fabrik i Kina. A.I är bara datorer som har limmats ihop i en fabrik i Kina. :-|
Skogkatt
 
Inlägg: 6147
Anslöt: 2021-10-02

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav slackern » 2023-11-26 16:20:36

En robotfru kanske inte skulle vara helt fel för vissa.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav manne » 2023-11-26 17:04:23

slackern skrev:En robotfru kanske inte skulle vara helt fel för vissa.


ja får man inga riktiga brudar så blir sista alternativt en robot kvinna :o :-)063 :?: :cry:
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav antonius » 2023-11-26 19:29:06

om jag vore en kvinna så skulle jag inte ha några psykfall överst på listan över tänkbart pojkvänsvirke, så de flesta NPF:are är såklart ratade, men det är ju bara jag, och jag är en idiot, men ev AI projekt låter desperat
antonius
 
Inlägg: 21859
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Dagobert » 2023-11-26 23:52:55

Alien skrev:Läste just en krönika i DN om vår sköna nya värld med sexrobotar. Den illustreras med en bild där mannen och kvinnan möts utanför sina sovrum. I deras sängar ligger en kvinnlig resp en manlig sexrobot. På en vägg hänger en tavla med ett förälskat par. Nu är de inte lika förälskade, förstår man, utan föredrar att ha sex med sin robot framför med sin partner.

- Sen är det väl dags å krypa till kojs med gumman, h'Engström, det är ju lördag, hehehe hehe...
- Ja, makan har ju sin vibrator och jag har min underbara uppblåsbara Barbara!
Dagobert
 
Inlägg: 14132
Anslöt: 2010-11-30

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav manne » 2023-11-27 11:11:51

Dagobert skrev:
Alien skrev:Läste just en krönika i DN om vår sköna nya värld med sexrobotar. Den illustreras med en bild där mannen och kvinnan möts utanför sina sovrum. I deras sängar ligger en kvinnlig resp en manlig sexrobot. På en vägg hänger en tavla med ett förälskat par. Nu är de inte lika förälskade, förstår man, utan föredrar att ha sex med sin robot framför med sin partner.

- Sen är det väl dags å krypa till kojs med gumman, h'Engström, det är ju lördag, hehehe hehe...
- Ja, makan har ju sin vibrator och jag har min underbara uppblåsbara Barbara!


NEj fy fan usch :cry: :shock: :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav manne » 2023-11-27 11:15:38

Dagobert skrev:
Alien skrev:Läste just en krönika i DN om vår sköna nya värld med sexrobotar. Den illustreras med en bild där mannen och kvinnan möts utanför sina sovrum. I deras sängar ligger en kvinnlig resp en manlig sexrobot. På en vägg hänger en tavla med ett förälskat par. Nu är de inte lika förälskade, förstår man, utan föredrar att ha sex med sin robot framför med sin partner.

- Sen är det väl dags å krypa till kojs med gumman, h'Engström, det är ju lördag, hehehe hehe...
- Ja, makan har ju sin vibrator och jag har min underbara uppblåsbara Barbara!


sjukt ju :shock: :-)063 :?:

manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in