Jag känner att folk har för höga krav på mig

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag känner att folk har för höga krav på mig

Inläggav ehmd93 » 2020-09-11 10:31:36

Jag hade heller inga problem med det akademiska - tvärtom så älskar jag att lära mig nya saker och har lätt för att minnas information. Det är allt det andra som suger så otroligt mycket energi - det sensoriska, sociala, bara att ta mig till utbildningen var så utmattande att jag säckade ihop innan dagen ens hade börjat.


Detsamma med Komvux, klarade 2-3 månader (och då klarade jag av att läsa på 200% fart) men sedan blev jag helt utbränd under minst ett halvår. "Rinse and repeat" tills jag helt enkelt gav upp när det kom fram att ett av undervisningsbolagen mitt Komvux hade anlitat till sina distanskurser hade "tappat bort" en massa betyg för både mig och andra, så att jag förlorade 500 poäng bara så där. Självklart hade jag inte energi att läsa om de kurserna, för att inte tala om studielånen som skulle ha tillkommit.

Ibland fantiserar jag om att fixa slutbetyget på Komvux eller gå på Folkhögskolan istället, men mina besvär är ju minst lika svåra idag så det känns hopplöst att ens tänka på det.



nej du är inte på akademiskt nivå utan gymnasienivå som du ska ha behörighet för att kunna studera på akademiskt.
ehmd93
 
Inlägg: 122
Anslöt: 2015-04-30

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in