Var kan jag få Lyrica utskrivet på en lördag?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Var kan jag få Lyrica utskrivet på en lördag?

Inläggav Liljan » 2020-09-05 8:35:18

Jag tar Lyrica 100 mg två gånger per dag och det här är andra dagen utan. Min läkare skulle skriva ut i fredags men det finns inte ens en anteckning om det. Olika appar skriver inte ut då det är narkotikaklassat. Jag har ringt psykiatrins jour som säger att jag utan problem klarar mig till på måndag (fyra dagar utan) Det är en medicin som ska sättas ut långsamt egentligen. Jag frågade om det bästa vore om jag åkte till psykakuten och försökte få det utskrivet där men läkaren sa att de kommer de inte göra. Jag får känslan att de inte vill hjälpa inte att de inte kan eller vet hur de ska göra. Alla låter väldigt hårda och korta, jag försöker förklara men så fort jag pratat klart säger de rent ut att det inte finns en chans att de kommer hjälpa mig och att ingen annan kommer göra det heller. En sa till och med att det var väldigt märkligt att jag inte medicin kvar, det var tre månader sen de skrev ut 168 tabletter och jag tar två per dag. Hon trodde inte ens på att medicin för 84 dagar inte räcker i 90 dagar. (Även om man är grymt dålig på matte borde man i alla fall se att 90 är mer än 84 särskilt om någon påpekar det)

Hur hade ni gjort?

Lyrica är en epilepsi, smärtstillande och ångestdämpande medicin (alltså ingen ADHD medicin)
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Var kan jag få Lyrica utskrivet på en lördag?

Inläggav Flinta » 2020-09-05 8:40:42

Försöka på psykakuten iallafall? Då får du en journalanteckning på att du varit där som du kan hänvisa till i efterhand om du mår dåligt och då är de dom som får stå till ansvars för misstaget.
Hoppas de vill skriva ut!
Jag har också haft Lyrica.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Var kan jag få Lyrica utskrivet på en lördag?

Inläggav Flinta » 2020-09-05 8:48:23

Säg att du inte överlever utan om det är så det känns! Du kan inte vänta helt enkelt!
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Var kan jag få Lyrica utskrivet på en lördag?

Inläggav Liljan » 2020-09-05 8:55:39

Flinta skrev:Försöka på psykakuten iallafall? Då får du en journalanteckning på att du varit där som du kan hänvisa till i efterhand om du mår dåligt och då är de dom som får stå till ansvars för misstaget.
Hoppas de vill skriva ut!
Jag har också haft Lyrica.

Just nu är jag extremt känslig för intryck, jag har precis kommit hem från en semester med två vänner där vi bodde väldigt tätt ihop (alltså umgicks vi nästan dygnet runt) Jag orkar i princip bara ligga i ett mörkt rum. Att ta mig ner till psykakuten kommer kräva allt jag har, det kommer ta 2-3 veckor att återhämta sig så då vill jag vara nästan säker på att få det utskrivet.

Jag övertalade dem om att få prata direkt med läkaren när han kommer in om en timme då ska jag ska testa på att trycka på hur viktigt det är för mig att få utskrivet. Tack!
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in