Personer som ser allt som rasistiskt

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Personer som ser allt som rasistiskt

Inläggav Kentarou » 2020-06-29 15:31:49

Det var en Disney film som hette Sången från södern som handlade om en man som berättade historier, vissa säger att filmen är rasistiskt på grund av att den inte anspelade verkligheten och att den inte visade grymheten av Jim Crow. Han som spelade Remus det vill säga han som spelade han som berättade historierna vann en Oscar.

Men det är så Disney gör sina filmer, de tar bort grymheter från historierna. De som kollar på filmerna vill fly från verkligheten. När jag kollar på Heracules så vill jag inte se en film om hur grymt livet var som slav. Jag har inte läst böckerna som filmen är baserad på så jag vet inte hur den är.

Folk säger att filmen är rasistiskt på grund utav det, hur orkar man hitta rasism i allt? Det var en i USA som blev mördad av en polis eftersom han hade fått falska pengar. Polisen i USA dödar vita personer också, det var en som förlorade i CS eller något så kan kontaktade polisen och det ledde till att de dödade en vit man.

Om USA vill så kan de göra att polisen dödar färre personer men det är direkt ingen rasfråga, det är dock personer som vill se rasism i allt.

Yeah, absolutely. I sort of joke about how it was the most liberating thing that ever happened to me, and also the most frustrating for everyone around me. Cause, like, when you start learning about systems, everything is sexist, everything is racist, everything is homophobic, and you have to point it all out to everyone all the time. So there's a good year of my life where I was the most obnoxious person to be around. And then you settle into it, you start to understand, like, oh people have been living within these systems, and it was just sort of a liberating moment for me. You learn how to pick and choose your battles and that sort of thing.
Anita Sarkeesian

Jag förstår inte dessa personer.
Kentarou
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2019-05-17

Personer som ser allt som rasistiskt

Inläggav Kentarou » 2020-06-29 15:51:43

Det är så att Anita Sarkeesians förfäder utsattes för folkmord, det kan ha gjort att hon är känslig mot det. Hon är en Armenier om jag minns rätt.
Kentarou
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2019-05-17

Återgå till Intressanta intressen



Logga in