Någon som är bra på att hitta låtar?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Någon som är bra på att hitta låtar?

Inläggav Jossie94 » 2020-06-06 14:41:00

Jag vill ha hjälp med att hitta lite låtar.
Om ni vet eller känner igen dessa låtar så skriv här i tråden.

1. Det är en musik video jag hittade på watch på facebook, så videon hette något i stil med boyfriend & best friend. I videon så är det ett par och killen håller då på med tjejens bästavän i smyg och hon får tillslut reda på detta. Det är mestadels i en lägenhet och så är det mycket på en strand. Det är en tjej som sjunger låten. De lämnar också tjejen som är full och så håller de på i smyg bakom hennes rygg.


2. Emilush ft caustic - Kom kompis (har haft låten på en fil förut)

3. En väldigt ljus slinga som blir ljusare och ljusare och denna fanns på playahead och de hade bara kodnamn så den hette bara en kod och Eagle.

Vet att det finns/fanns en sida där de fanns playahead låtar med massa låt koder. Kanske finns där.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav nallen » 2020-06-06 20:25:48

Vad är det för fel på de andra tre trådarna du har skapat om samma sak?
Forumets sökmotor hittar den här och tre tidigare trådar.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Jossie94 » 2020-06-06 23:13:05

Jag kan omöjligt vara den enda som gjort trådar som handlat om samma sak....Jag har försökt uttrycka mig bättre och jag trodde att folk skulle svara på trådarna, annars är det ju ingen ide att vara medlem eftersom detta är ju endå ett forum där man ska vara social. Jag trodde folk pratade på forum, vad brukar man annars göra?
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Jossie94 » 2020-06-06 23:14:04

Nu kommer säkert någon " men skriver, men jag tror de flesta fattar exakt vad jag menar.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav ShakeItOut » 2020-06-07 0:33:12

Ingen svarar för att de faktiskt inte vet. Kanske testar att googla men finner inget som kan hjälpa och då är det värdelöst att svara. Om du kollar noga så postar de flesta här i samma tråd om de vill fortsätta samma ämne och moderatorer flyttar gärna ihop trådar om samma ämne. Helt säker på att det hänt med några av dina trådar förut. Det är så forumet fungerar så om man vill posta om samma sak så puffa upp tråden istället.
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Jossie94 » 2020-06-07 2:14:37

Men känns mer som att jag pratar med en vägg och inte på ett forum. Det är inte för att folk inte vet jag blir irriterad utan för att jag tänker att någon ändå måste kunna svara? Och dessutom så ser jag ju att folk har läst mina inlägg via visningarna, det kan ju inte vara så att 100 personer läser och så är det inga som svarar, då är det ju något helt galet.

Jag blir mer och mer fundersam på detta forumet...Jag kanske är för "normal" för att vara här? Det jag menar är att jag kanske har för liten diagnos för att passa in här, dels så har inte jag ens asperger och så känns det som att många andra här har högra grad av diagnos (Min uppfattning) Kan ha helt fel om det eller jag vet ju inte hur grav diagnos eller mild diagnos ni har...De flesta här har väl asperger eller kanske adhd eller add? De är väl de vanligaste diagnoserna? Tänker att om man har szhizofreni paranoia och sådana sjukdomar/diagnoser att de är snäppet högre än de som jag nämnde som känns väldigt milda.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav triggerhappyD » 2020-06-07 3:48:44

Jag har svarat i ett par av dina andra trådar/funderingar med ganska långa inlägg tidigare som du helt ignorerat, det är inte speciellt "socialt".
Du kanske skulle idka lite självkritik och lära dig o lyssna/läsa istället för o bara babbla på och slänga substanslösa anklagelser omkring dig när omgivningen inte uppfyller dina förväntningar.

Konstruktivt och välvilligt menat.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4827
Anslöt: 2015-06-01

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav LordNelson » 2020-06-07 10:48:54

Jossie94 skrev:Men känns mer som att jag pratar med en vägg och inte på ett forum. Det är inte för att folk inte vet jag blir irriterad utan för att jag tänker att någon ändå måste kunna svara? Och dessutom så ser jag ju att folk har läst mina inlägg via visningarna, det kan ju inte vara så att 100 personer läser och så är det inga som svarar, då är det ju något helt galet.

Jag blir mer och mer fundersam på detta forumet...Jag kanske är för "normal" för att vara här? Det jag menar är att jag kanske har för liten diagnos för att passa in här, dels så har inte jag ens asperger och så känns det som att många andra här har högra grad av diagnos (Min uppfattning) Kan ha helt fel om det eller jag vet ju inte hur grav diagnos eller mild diagnos ni har...De flesta här har väl asperger eller kanske adhd eller add? De är väl de vanligaste diagnoserna? Tänker att om man har szhizofreni paranoia och sådana sjukdomar/diagnoser att de är snäppet högre än de som jag nämnde som känns väldigt milda.

Okej.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav reridev819 » 2020-06-07 11:44:44

Jossie94 skrev:Men känns mer som att jag pratar med en vägg och inte på ett forum. Det är inte för att folk inte vet jag blir irriterad utan för att jag tänker att någon ändå måste kunna svara?


Vad ska vi svara om vi inte vet?


Jossie94 skrev:Jag kanske är för "normal" för att vara här?


Nu blev vi "onormala" ännu mer benägna att svara på frågor vi inte kan svaret på, tror jag.


(före detta piratlänk med låtar från Emilush)


Var har jag mina blå strumpor?

Alien
Kom ihåg denna forumregel:
• inga länkar till olagligt material.

Detta är ett påpekande.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
reridev819
 
Inlägg: 284
Anslöt: 2020-03-30

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav reridev819 » 2020-06-07 12:04:21

Liten notis om den borttagna länken. En av låtarna du letade efter fanns där. Om man inte kan få tag på låten lagligt, den finns tex inte på spotify, så tycker jag att man får lov att ladda ner olagligt. Men det är min moral. Jag accepterar att sådana länkar inte är okej på forumet.
reridev819
 
Inlägg: 284
Anslöt: 2020-03-30

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav ShakeItOut » 2020-06-07 14:28:31

Det är ett forum inte en chatt och helt normalt på forum att ha samma ämne i samma tråd. Med utbrytningar för diskussioner som inte är helt on topic. Folk svarar inte på trådar där de inte har något att säga på andra forum heller.

Du ältar saker i tråd efter tråd, fortsätter använda flera exempel där folk sagt ifrån att de är helt oväsentliga, försöker i x antal trådar att hävda att NTs inte följer sina regler (som inte finns på det sättet och det spelar ingen roll att personen antagligen var en idiot), du släpper inget som hänt dig tidigare. Samt att du alltid ska vara förmer i att andra har större problem och babbla på om detta. Nej. Dina problem är väldigt tydliga och då har jag inte ens träffat dig IRL. Jag säger detta för att vara snäll då jag inte tror att du är någon dålig person egentligen. Men folk tröttnar på att svara dig när du mest är otrevlig eller inte ens tror på oss (för din besatthet av deja vu är tydligen sanningen, inte produktionsdatum). Om attityden är att andra alltid har fel... det är svårt och ej motiverande att försöka hjälpa :-)Happy :-)154
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Jossie94 » 2020-06-07 20:11:26

Jag menade bara att även om ni har diagnoser så kan ni väl ändå förstå lite vett och etikett eller sociala regler. Jag tänker mer på att om man hade väldigt grava diagnoser så kanske man inte kan förstå sådant här men nu verkar ju de flesta här ha rätt milda vad jag uppfattat det som och då trodde jag att man åtminstone kunde svara på trådar... Jag säger inte att jag är perfekt, det är ingen. Men det jag säger är ju bara baserat på hur samhället fungerar utifrån det jag lärt mig och sett osv. Jag ältar inte om saker, jag tar upp exempel och försöker förklara vad jag menar för att det känns som att folk inte förstår vad jag menar. Jag har absolut svårigheter med min diagnos, jag har aldrig sagt något annat men det jag blir irriterad över är att ni verkar veta mer om hur jag är än vad jag själv gör. Ni sätter orden i min mun hur jag är som person, jag har ju bara velat ha tips och råd och försökt förklara saker här, ingenting annat.

Fortfarande så pratar man på forum och då bör man också svara andra. Det är ju konstigt om man pratar med andra personer men istället är de som att prata med en vägg. Jag hoppas ju att jag pratar med andra människor...
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Jossie94 » 2020-06-07 20:13:58

Okej, jag ska börja säga jag vet inte till allting, så fort någon säger hej eller något så ska jag säga jag vet inte, det låter ju toppen! :) (ironisk)
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav reridev819 » 2020-06-07 22:21:03

Well. Här går jag bet, det är uppenbart.


Först bör vi andra svara på allt du säger, även om vi inte vet.

Men du själv tycker att det är dumt att svara att man inte vet, men svara ska man?



Jag får inte ihop det.
reridev819
 
Inlägg: 284
Anslöt: 2020-03-30

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Jossie94 » 2020-06-07 22:49:31

Jag utgrå från det som är normalt i samhället, alla fattar att om man säger hej till någon så brukar man oftast älsa tillbaka. detta är alltså ett exempel. Om man då inte svarar på det då börjar man ju undra varför personen inte hälsade tillbaka, det är därför jag undrar nu varför ingen svarar på mina trådar och det är inte för att folk inte vet, det är för att folk är lata.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Jossie94 » 2020-06-07 22:50:59

Det är ju inte så att jag frågat något helt galet utan jag frågar ju ändå normala saker.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav reridev819 » 2020-06-07 22:58:50

och folk visste inte, om alla medlemmarna här skulle svara på precis allt så bleve det inget vettigt diskuterat här.

Var det du som var för normal för det här forumet?

Well.
reridev819
 
Inlägg: 284
Anslöt: 2020-03-30

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Marjatta » 2020-06-07 22:59:42

Jossie94 skrev:Jag utgrå från det som är normalt i samhället, alla fattar att om man säger hej till någon så brukar man oftast älsa tillbaka. detta är alltså ett exempel. Om man då inte svarar på det då börjar man ju undra varför personen inte hälsade tillbaka, det är därför jag undrar nu varför ingen svarar på mina trådar och det är inte för att folk inte vet, det är för att folk är lata.


Du har inte sagt hej. Du har ställt en fråga som ingen här kunnat svara på.

Detta forum är relativt litet. Här finns ganska lite folk. Man kan testa att fråga om vad som helst men oftast har man större chans om man frågar på ett forum som är mer inriktat på det ämne som man vill fråga om.

I det här fallet har du uttryckligen fått veta att folk faktiskt inte vet. Jag tycker seriöst att frågorna i den här tråden verkar ursvåra att svara på. Om någon hajar vilka låtar du menar har du tur.

På ett webbforum är det normalt att ingen svarar om ingen vet (eller om de som faktiskt vet inte råkat hitta tråden).

Jossie94 skrev: folk är lata


Jag svarade i din balsammetodstråd. Det var säkerligen inte det svar du ville ha men iaf. Tror du att den här kommentaren ska göra mig mer intresserad av att anstränga mig framöver?

Såvitt jag vet är ingen här tvingad att skaffa en massa info åt dig. Just nu är det du som är oförskämd.

Samtal fungerar så att andra svarar om de känner för det. Annars är det helt normalt att låta bli. Att säga hej är normal hyfs, ja. IRL, alltså. Om du vill säga hej när du kommer och går rekommenderas chatten. På ett webbforum gäller inte den logiken.
Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Jossie94 » 2020-06-08 10:41:29

Det där med att man skulle säga hej var bara ett exempel....Förlåt men ni är mycket äldre än mig och har haft era diagnoser längre än mig och ändå fattar ni inte att jag bara skriver EXEMPEL för att ni ska förstå vad jag menar...Då vänder ni det till att det är jag som gör fel. Jag sitter ju bara och förklarar läget, det är som att någon skulle säga att gräset är grönt. Jag tvingar ingen att svara utan jag trodde att det var NORMALT att svara på andras trådar oavsett vilken forum det är. Allting jag skriver ju är ju bara fakta och exempel på saker som händer i verkligheten. Ja, folk är faktiskt lata generellt, varför tror ni då att personer säger att de har för många kompisar? De orkar inte skaffa fler. Det är ju för att de ar för mycket med familj, jobb och fritid och så ska vänner också gå ihop med det, det där är då den sk cirkeln man pratar om där det är olika delar som ska funka ihop för att livet ska vara bra.

Jag kan rabbla upp en massa saker som är NORMALT och jag kommer fortfarande vara den som är ute och cyklar.

Jag kan säga att folk kollar på Game of thrones eller att majoriteten har sett vänner serien eller någoting sådant. Alltså det jag skriver här är NORMALT. Jag vet att detta inte är en chatt, det fattar väl alla här hoppas jag. Men jag menade att det var normalt att svara någon oavsett och därför tycker jag det är konstigt om man får massa visningar och så är det ingen som svarar....Jag har inte sagt någonting om att man inte får svara eller måste, jag sa bara att jag tyckte det var konstigt för att ingen svarar för jag gör ju precis som alla andra här så därför blir det konstigt. Om någon pratar om ett ämne här och jag skapar en annan tråd om samma ämne, då borde ju folk svara på min tråd också. För jag vet ju inte att den andra personen redan har en tråd om samma ämne. Jag skriver ju bara ett inlägg och förväntar mig att folk ska fatta hur man svarar och skriver, annars tycker inte jag att man har här och göra för att detta är ju ett socialt forum och då hoppas jag att man pratar med folk. Folk pratar ju liksom på instagram, fb mmm. Det är fortfarande saker som är normalt.


Hur tydlig måste jag vara?

jag har inte så mycket diagnos och därför blir de fel för att folk verkar tro jag inte har någon koll alls, jag vet väldigt mycket. Skulle jag inte fatta saker bara för att jag har en diagnos? Jag är ju inte helt borta för det, jag säger inte att andra är det heller utan jag menar bara att andra med grövre diagnoser inte kanske kan förstå vissa saker och det är då skillnaden för jag är mer neurotypisk. Men folk verkar inte kunna acceptera det. Om jag säger att jag har sett serier som jag minns att jag har sett på just svt play, skulle jag då hitta på det? Jag kan ju inte bara "nej du har inte sett det" för hur vet jag vad den andra personen känner tänker eller har upplevt? Ingenting. Därför vill jag inte att folk ska ifrågasätta mig om saker. DEt ända jag skrev om de trådarna om serierna var bara det jag kände och upplevde och så och så kommer folk och bara "du upplever dejavu, du kan inte ha sett de blablabla, " vad vet ni ens om något om mig eller någonting om en annan person ?


Jag ville ha tips och råd och inte att jag upplevde dejavu för de tror jag inte ett dugg på att jag har gjort för jag kommer ju ihåg mer och mer serierna nu när jag tänker efter. Ingen ska säga emot mig och folk tror ju på spöken och de får tro på det om de vill, men jag tror inte på det och kan rabbla upp en hel bok på varför det inte finns men jag säger ju inte att de inte år tro på det. Folk tror ju på vad som helst och tror man tillräckligt på det så kommer det bli sanning. En bil vet man att det finns, men tror folk på att det finns rosa elefanter eller spöken så kommer de att tro på att de är så, det går inte att övertyga någon som tror så mycket på det andliga, för tro mig de kommer säga ALLT för att du ska bara okej,ja spöken finns.


Jag har fått höra du ser inte spöket för att du inte tror tillräckligt, folk tror på att en skugga från en lampa som reflekteras på väggen utav att solen skiner, att det är ett spöke mm.

Jag säger inte att folk inte får tro på saker, jag säger bara att jag inte gör det.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Alien » 2020-06-08 16:56:50

Det är normalt att ställa frågor och hoppas på svar.

Det är inte normalt att utgå från att folk ska svara. Eller att underkänna svaren och fortsätta ställa samma frågor tills folk svarar "rätt".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Marjatta » 2020-06-08 17:38:16

Alien skrev:Det är normalt att ställa frågor och hoppas på svar.

Det är inte normalt att utgå från att folk ska svara. Eller att underkänna svaren och fortsätta ställa samma frågor tills folk svarar "rätt".


För 25 år sen, när det var mycket vanligare med webforum och många av dem var stora. Då var det en ständig plåga med människor som reggade konton enbart för att få svar på en fråga, otåligt ställde krav på att få svar, och sen aldrig syntes till igen. Många av dessa forum befolkades av människor som väldigt gärna hjälpte andra, men det finns liksom gränser.

Människor på forum är också människor, liksom. De finns inte till för en själv. De finns till för sin egen skull. De lägger ner tid på en om de vill göra det. Annars låter de bli.

Att fatta att andra människors intressen och känslor är vad som styr dem, inte mina intressen, heter tydligen mentalisering. Eller på engelska theory of mind. Det är något som aspiga människor har svårt för, generellt sett. Men man kan lära sig. (rätt många NT är också kassa på detta, helt ärligt)
Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav Jossie94 » 2020-06-08 20:04:02

Jag har svårt för de där mentalisering de har jag till och med på papper. Men jag vill inte att folk ska svara rätt men det känns ju skönt om personerna man försöker kommunicera med gör de tillbaka också. Tex som en tjej jag försökte bli vän med men hon kändes iskall och som en vägg. För mig var hon en normal (NT person) dels för hur hon såg ut och för hur hon betedde sig. (Man ser på människor iaf jag om de har diagnoser eller inte ) då kollar man efter dels beteenden som kännetecknar tex adhd eller asperger men också hur de klär sig för de säger en del också . Men oftast de som har adhd syns de inte på utåt men de syns och hörs överallt.

Jag tror alla har någon slags brist och jag tror många har diagnoser eller sjukdomar utan att de vet om det. Jag har nog aldrig träffat en person som inte har någon diagnos eller sjukdom, för då känns den människan som att den är perfekt. Vem är egentligen perfekt?

Jag känner absolut av andras känslor osv om det är väldigt tydligt men om det är mer avancerade uttryck och så har jag svårt att känna av sådant.

Jag fattar inte varför jag ska förklara detta heller, folk fattar väl ändå att pratar med andra så förväntar man sig ändå att de ska svara tillbaka? Eller ska man ignorera alla som försöker prata med en? Hur konstigt är inte det?
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav nallen » 2020-06-08 22:12:05

Jossie94 skrev:Jag ältar inte om saker [...]

Jo, tjena.

Jossie94 skrev:[...] jag tar upp exempel och försöker förklara vad jag menar för att det känns som att folk inte förstår vad jag menar.

Jag uppfattar för det mesta dina inlägg som en massa ord utan egentligt innehåll - generellt sett är det inte ovanligt att jag har svårt att uppfatta eventuellt faktainnehåll i ordfloder.

För övrigt brukar jag inte säga eller skriva nåt om jag inte vet. När jag inte är intresserad brukar jag sluta läsa tråden och om nån är för irriterande eller korkad blir det ignore-listan.

EDIT:
Ditt andra inlägg här ovan är ett utmärkt exempel på något jag uppfattar som en ordflod i stort sett tömd på innehåll.
Jossie94 skrev:]...] ändå fattar ni inte att jag bara skriver EXEMPEL för att ni ska förstå vad jag menar [...]

Dina "exempel" gör det snarare luddigare och svårare att förstå. Men också det är nåt som jag emellanåt upplever, särskilt när det är fruntimmer som försöker "förklara" något.
Senast redigerad av nallen 2020-06-08 22:21:41, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Behöver hjälp med låtar!

Inläggav nallen » 2020-06-08 22:15:30

Marjatta skrev:Om du vill säga hej när du kommer och går rekommenderas chatten. På ett webbforum gäller inte den logiken.

Jag skulle vilja påstå att den inte gäller (gällde) på chatten heller. Att folk säger hej när de kommer och går brukar bara hacka sönder de diskussioner som pågår. Å andra sidan har jag inte hängt på chatten det senaste året (eller hur länge det nu är sen alla roliga blev bannade eller försvann "självmant").
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Intressanta intressen



Logga in