Vad tycker ni om att klippa er hos frisören?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vad tycker ni om att klippa er hos frisören?

Inläggav Alyana » 2020-05-29 10:59:49

Vidrigt.
Avskyr det till den grad att jag inte varit där på minst ett år. Minns ej när.
Skiter i det helt enkelt.
Jag sätter ändå oftast upp håret och ofta i en sjalett så det syns nog inte hur oklippt det är.
Orkar inte bry mig.
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Vad tycker ni om att klippa er hos frisören?

Inläggav Alyana » 2020-05-29 11:06:01

Grönt Äpple skrev:Jag tycker av någon anledning att det är oerhört obehagligt att se mig själv i spegeln hos frisören. Det, plus allt kallprat, har gjort att jag inte gått till frisören på omkring fyra år nu.

Eftersom jag är tjej är det ingen som bryr sig om håret är lite långt (just nu höftlångt när det är nytvättat och hyfsat rakt) och små ojämnheter i längden syns inte då jag har vågigt/lockigt hår, beroende på hur mycket jag orkar krångla med leave-in balsam och lockkrämer.

Jag klipper bort kluvna toppar själv vid behov, och fixar till ojämnheter om de börjar bli extrema.

Precis samma för mig.
Får ångest och mår dåligt av att behöva ha en spegel framför mig och vill inte titta dit. Blir jättejobbigt.
Frisörers prat är också oerhört jobbigt, även om jag vet att det är av välvilja, även om det nog är en del skvaller det fiskas om osv...
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Vad tycker ni om att klippa er hos frisören?

Inläggav Braincandy » 2020-05-29 15:40:50

Jag tyckte inte det var något direkt fel med att klippa sig hos frisör. Men en dag ville jag pröva själv eftersom jag inte bryr mig om att ha någon speciell frisyr och sen har jag fortsatt med det. Det är bekvämt att slippa passa den tiden och så sparar jag pengarna också.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Vad tycker ni om att klippa er hos frisören?

Inläggav Julianus » 2020-05-29 16:04:10

Klippte mig i tisdags, skönt att vara korthårig :) Saknar mitt afro, bara låta det växa igen :)
Julianus
 
Inlägg: 9370
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Vad tycker ni om att klippa er hos frisören?

Inläggav Furienna » 2020-06-14 11:19:50

Huggorm skrev:
Furienna skrev:Jag har inte klippt mig hos en frisör sedan jag var sju år.
Jag fick en chock av att se mitt hår ligga på golvet och har aldrig haft kort hår sedan dess.
Efter alla dessa år är väl håret nu så långt att det ligger på golvet i alla fall?

Nej då, det har inte växt längre än högst ner till midjan.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in