Patreon för kreatörer!

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Patreon för kreatörer!

Inläggav Fretshi » 2020-01-27 4:48:30

Jag tänkte tipsa om tjänsten patreon, jag inbillar mig att det finns en hel del kreatörer på detta forum och nu vill jag tipsa om en gratistjänst som gör att man kan tjäna pengar på det man skapar.

Att vara kreatör är ett fint yrke!

Jag har även en youtubekanal som ni gärna får följa för massor med kul saker!
fredrik Beckker heter den. Ska börja uppdatera den mer frekvent nu så kommer ha alla möjliga videos, jag har inte bestämt än, men min humor kommer väl vara en röd tråd tror/hoppas jag :roll:

Hoppas ni alla får en fantastisk dag!
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Patreon för kreatörer!

Inläggav nallen » 2020-01-27 20:12:35

Fretshi skrev:Jag tänkte tipsa om tjänsten patreon, jag inbillar mig att det finns en hel del kreatörer på detta forum och nu vill jag tipsa om en gratistjänst som gör att man kan tjäna pengar på det man skapar.

Glöm inte att även inkomst av fritidssysselsättning skall deklareras om summan är tillräckligt hög.
Jag har en bekant som åkte på en skattesmäll p.g.a. detta.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Patreon för kreatörer!

Inläggav DIProgan » 2020-01-27 20:15:23

Jag vill tipsa om en trevlig gratistjänst för kreativa människor att lägga upp filmer på, Youtube.

Jag har hör och häpna en kanal själv osv. osv.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Patreon för kreatörer!

Inläggav Huggorm » 2020-01-27 21:23:34

Kan vem som helst skaffa patreon, finns det inga krav alls?
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Patreon för kreatörer!

Inläggav Fretshi » 2020-01-28 19:04:15

DIProgan skrev:Jag vill tipsa om en trevlig gratistjänst för kreativa människor att lägga upp filmer på, Youtube.

Jag har hör och häpna en kanal själv osv. osv.


Haha fuck you! :D
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Patreon för kreatörer!

Inläggav Fretshi » 2020-02-07 3:25:33

Huggorm skrev:Kan vem som helst skaffa patreon, finns det inga krav alls?


Tror att vem som helst kan skaffa det.
Dock är jag ingen expert på patreon än jag har precis blivit medlem o är lite lost hur mananvänder det.

Så om nån vet hur det funkar och hur man gör så folk kan stötta en så får ni gärna komma med input!
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Patreon för kreatörer!

Inläggav Fretshi » 2020-02-15 13:12:02

Här har ni en bra tutorial om hur patreon funkar!

https://www.youtube.com/watch?v=ZxqkYKpuQL8

Som sagt jag har nyss skapat min sida, men det är fett gratis och om du gör ett bra jobb så kommer det komma sponsorer till dig.

Bara ett litet tips hur man kan tjäna pengar på sin konst!

Mycket nöje!
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Patreon för kreatörer!

Inläggav Fretshi » 2020-02-26 7:00:56

Patreon är en helt fantastisk tjänst för de som vill tjäna lite pengar på sin konst!

Jag inbillar mig att de flesta som är på detta forum är rätt fattiga och har det stundtals kämpigt med ekonomin då är patreon en möjlighet att förbättra sin ekonomi något.

Man ska ta tillvaro på de intressen och talanger man har :D
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Patreon för kreatörer!

Inläggav Fretshi » 2020-03-10 18:12:55

Det tar tid att lära sig patreon men har man bara tålamod så kan man tjäna lite pengar via denna fantastiska tjänst!

Och som sagt det viktigaste är att man gör bra content så att folk vill stödja en!

T.ex. för mina youtube kanaler clash with fredrik och fredrik beckker som jag för tillfället inte tjänar en krona på!

Vill ni stötta mig och gillar mina videos så finns patreon!

Sök på mitt namn på patreon "Fredrik Becker".

Som sagt fler på detta forum kan säkert dra nytta av denna tjänst!
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Patreon för kreatörer!

Inläggav Richard » 2020-03-25 20:14:05

Jag brukar smyga in reklam för min blogg: http://www.richardhandl.com/ på diverse sidor, men det är inget jag tjänar pengar på. Jag har satt blogspot på att inte visa reklam, lite synd att jag hade den inställningen när det blåste som värst runt mig, med nästan 800000 besökare på en vecka.

Nu har jag ca 10 besök per dag, o det är roligt om nån vill läsa om mig i.a.f.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Patreon för kreatörer!

Inläggav vanillin » 2020-03-28 13:44:45

Hur fungerar Patreon egentligen? Jag har hittat en sida jag vill donera till och Patreon verkar vara enda alternativet. Använder inte folk paypal längre?
Jag hittar ingen info alls på Patreons sida, all info där riktar sig till de som vill ha pengar, inte ge.
Tveksamt om jag orkar registrera mig på en sida till. Och Patreon verkar vara för mindre månadsbetalningar, jag skulle hellre vilja ge ett större engångsbelopp.
vanillin
 
Inlägg: 581
Anslöt: 2020-02-18

Patreon för kreatörer!

Inläggav Fretshi » 2020-04-12 20:57:28

vanillin skrev:Hur fungerar Patreon egentligen? Jag har hittat en sida jag vill donera till och Patreon verkar vara enda alternativet. Använder inte folk paypal längre?
Jag hittar ingen info alls på Patreons sida, all info där riktar sig till de som vill ha pengar, inte ge.
Tveksamt om jag orkar registrera mig på en sida till. Och Patreon verkar vara för mindre månadsbetalningar, jag skulle hellre vilja ge ett större engångsbelopp.


Jaha jag enligt vad jag förstår så är patreon för månadsbetalningar.
Man väljer olika tiers med olika belöningar till varje tier.
Patreon kopplas till ett PayPal konto så gjorde jag alla fall men då jag är hyfsat ny så har inga börjat sponsra mig än vilket är förståeligt. Tar tid att bli duktig och hitta sin målgrupp.

Det är ingen enkel lösning det här men det är en väg till passiv inkomst som kan generera extra pengar till kassan.

Du kan kanske alltid kontakta patreon med din fråga om man kan ge ett engångsbelopp annars är väl swish den bästa lösningen där :-)Happy
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Patreon för kreatörer!

Inläggav Fretshi » 2020-04-12 20:59:12

Man söker på personens namn på patreon för att kunna stötta den personen.
Ofta kanske personen länkar till sin patreon sida från andra sociala medier.
Så gjorde jag när jag började stötta en med en dollar i månaden.

Jag följde honom redan gratis på Youtube.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in