Tony Attwood tråd

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Tony Attwood tråd

Inläggav mondo beyondo » 2020-03-07 13:47:33

Ask Dr, Tony - March 2020

mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Tony Attwood tråd

Inläggav Marjatta » 2020-06-18 10:34:34

Det finns rätt många såna "Ask Dr Tony" på Youtube. Nu är det rätt länge sen Mondo postade denna, och jag vet inte hur ofta du kollar in här. Men du får gärna berätta om det var något särskilt i just den här som intresserade dig.

Här en annan film med Tony Attwood, ett föredrag. "Good Mental Health for Autistic Girls and Women". Målgruppen är väl kanske mest föräldrar och andra vuxna kring barn med autism, i detta fall flickor även om jag frågar mig hur mycket av detta som eg. är könsspecifikt. Det är ett tag sen jag såg den, men jag tyckte om den. Stort fokus på saker som kostar energi och sånt som ger tillbaka energi.

Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Tony Attwood tråd

Inläggav mondo beyondo » 2020-06-19 12:03:21

Marjatta skrev:Det finns rätt många såna "Ask Dr Tony" på Youtube. Nu är det rätt länge sen Mondo postade denna, och jag vet inte hur ofta du kollar in här. Men du får gärna berätta om det var något särskilt i just den här som intresserade dig.


Jag startade tråden för att jag tyckte att Tony borde föräras en egen tråd här på forumet och jag är förvånad över att han uppmärksammas så lite här. Videon i länken hade jag inget speciellt i åtanke med utan den väckte min tanke om att Tony behöver uppmärksammas.

Jag är en periodare här, ibland dagligen, bland långa uppehåll med besök hit.

Tack för ditt bidrag om mental hälsa för autistiska flickor och kvinnor av Tony!
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in