Skapa mer än du konsumerar!

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Skapa mer än du konsumerar!

Inläggav Fretshi » 2020-02-22 1:51:58

Fick detta råd ifrån en Youtube och kommer försöka följa det så gott jag kan!

Vi är här för att skapa saker som människor inte bara konsumera!

Bra citat att anamma "In a time of destruction create something".

Ska försöka kämpa med min bok om tjej med ångest som pluggar sen kanske ni kan läsa den!

Mycket nöje!
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Skapa mer än du konsumerar!

Inläggav notwoodstock » 2020-04-21 6:56:31

Jag googlade på "greater good".

Hittade bl.a:

http://greatergood.berkeley.edu/
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Skapa mer än du konsumerar!

Inläggav reridev819 » 2020-04-21 9:54:49

Jag försöker, men entropin tar mig ändå.

Ur ett mänskligt perspektiv så skapar jag och förbättrar, även om det inte känns så när man kör sopor till soptippen.
reridev819
 
Inlägg: 284
Anslöt: 2020-03-30

Skapa mer än du konsumerar!

Inläggav antonius » 2020-04-21 11:17:26

Har jobbat med recirkulation och återvinning inom tung industri större delen av mitt liv, och offrat mig både fysiskt och psykiskt och begär inte någon medalj för det, men jag har inte gjort så stora avtryck och tror att mina gärningar uppväger min konsumtion till stor del... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Skapa mer än du konsumerar!

Inläggav Fretshi » 2020-06-21 18:41:04

antonius skrev:Har jobbat med recirkulation och återvinning inom tung industri större delen av mitt liv, och offrat mig både fysiskt och psykiskt och begär inte någon medalj för det, men jag har inte gjort så stora avtryck och tror att mina gärningar uppväger min konsumtion till stor del... :-)063


Ja men bara en intressant tanke, jag själv är rätt dålig på det då det är lättare att konsumera än att producera.

Har dock skrivit klart min första roman om en tjej med ångestproblematik som jag kanske släpper gratis del 1 alla fall :D

Noveller är mycket lättare att skriva då de inte är lika långa.

En sak jag tänker på angående goda och onda gärningar är det här med karma och varför karma är så viktigt för välmåendet dvs att göra gott och avstå i den mån man kan från onda handlingar.

Karma är inget som Buddha har hittat på för att det är kul det är en lag som verkligen fungerar!

Har tänkt mycket på karma de senaste dagarna och varför man ska avstå från onda handlingar. Just för att det mest gynnar en själv! Och andra givetvis :-)154
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in