Läkemedelsindustrin lurar oss.

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Fretshi » 2020-01-27 4:50:46

Jag skulle mer än gärna vilja göra en youtube video om läkemedelsindustrin med mycket humor!

Säg om ni vill ha en sån?

Jag kommer förmodligen lägga upp en ändå.

Följ min youtube-kanal som heter fredrik beckker.
:-)154
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav RSD555 » 2020-01-30 18:38:30

Toblerone skrev:
RSD555 skrev:
Toblerone skrev:
Den jämförelsen håller ju inte. Folk har också sagt att barn med
ADHD ju inte har någon brist på amfetamin in hjärnan, och det handlar
lika lite om det. OM de skulle ha brist på serotonin och medicinen
skulle göra att det finns mer i det aktuella området i hjärnan, så
skulle det förstås vara till hjälp.

Om antidepressivan inte har effekt på dig - varför tar du den? Alla
i vår familj har ätit antidepressiva någon gång i livet. Jag tror det är
bara jag och ena sonen som fortfarande tar - men sonen har inte haft länge.
Och det har hjälpt alla 5 (fem personer alltså). Jag kan inte hålla
med om att det inte skulle hjälpa mot depressionen. Det hjälpte
förbluffande bra.


Att ADHD beror på amfetaminbrist kan jag köpa. Det
är något åt det hållet i alla fall. Går säkert att förklara
djupare men det är ju ungefär så i alla fall.

Jag tar SSRI för att jag har lite ont i mina nerver. Det
är inte så kul att vakna på morgonen när det inte känns
bra i kroppen. Vill bara dra täcket över huvudet.

När jag äter Sertralin känns det skönt i kroppen och
hjärnan. Allt känns lättare då. Det är som natt och dag.

Mvh


Men ADHD beror ju inte på amfetaminbrist utan det är andra ämnen som saknas för att det ska kunna bli tillräckligt med "kontakt" på vissa ställen i hjärnan. Annars går det helt enkelt trögare. Det sätter fart på något som går onormalt långsamt. Jag frågade också läkaren då om det inte kan vara skadligt i längden om man hela tiden sätter fart på det med medicin. Inte vad hon visste, sa hon. Och dessutom kan man ju också funderar vad det gör om det går för långsamt hela tiden, sa hon.

Jag tror att den upplevelsen som du har kanske är lite ovanlig, men man kan ju ha en annorlunda perception med AS. Det påminner ju ändå om "mindre deprimerad".


Ursäkta lite sent svar Toblerone-

Jag menade just det att jag i vissa situationer
accepterar förklaringar som inte är helt sanna.
För att dom är ungefär rätt och på något sätt
ändå förklarar mer än ingenting.

Jag erkänner alltså att jag har dubbelmoral i
det här exemplet. När det gäller ADHD är jag
inte så insatt eller ens intresserad. Men när
det gäller depression är mitt intresse desto
större.

Jag läser alla nya artiklar om depression som
dyker upp på nätet och analyserar dessa.
Ligger och försöker känna var i kroppen det
är balans och obalans. Vilka hormoner som
är aktiva och hur dom påverkar mig.

Jag slutade med SSRI i slutet av mars och
har från maj varit i princip sängliggande. Har
inte kunnat göra något roligt, bara försöka
förstå varför det känns så jobbigt att stiga
upp.

Att den största smärtan kommer från
nervknuten i magen har jag känt och
vetat om i 25 år. Men alla har sagt att
det är något som är fel i hjärnan på dom
som är deprimerade. Och jag har trott
på att det finns någon forskning som
stödjer detta.

Jag har känt det som att SSRI skapar
en obalans i kroppen. En hormonell
obalans främst. Vissa kroppsliga
funktioner fungerar inte som dom ska.

Mvh
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Toblerone » 2020-01-30 20:24:17

RSD555 skrev:
Toblerone skrev:
RSD555 skrev:
Att ADHD beror på amfetaminbrist kan jag köpa. Det
är något åt det hållet i alla fall. Går säkert att förklara
djupare men det är ju ungefär så i alla fall.

Jag tar SSRI för att jag har lite ont i mina nerver. Det
är inte så kul att vakna på morgonen när det inte känns
bra i kroppen. Vill bara dra täcket över huvudet.

När jag äter Sertralin känns det skönt i kroppen och
hjärnan. Allt känns lättare då. Det är som natt och dag.

Mvh


Men ADHD beror ju inte på amfetaminbrist utan det är andra ämnen som saknas för att det ska kunna bli tillräckligt med "kontakt" på vissa ställen i hjärnan. Annars går det helt enkelt trögare. Det sätter fart på något som går onormalt långsamt. Jag frågade också läkaren då om det inte kan vara skadligt i längden om man hela tiden sätter fart på det med medicin. Inte vad hon visste, sa hon. Och dessutom kan man ju också funderar vad det gör om det går för långsamt hela tiden, sa hon.

Jag tror att den upplevelsen som du har kanske är lite ovanlig, men man kan ju ha en annorlunda perception med AS. Det påminner ju ändå om "mindre deprimerad".


Ursäkta lite sent svar Toblerone-

Jag menade just det att jag i vissa situationer
accepterar förklaringar som inte är helt sanna.
För att dom är ungefär rätt och på något sätt
ändå förklarar mer än ingenting.

Jag erkänner alltså att jag har dubbelmoral i
det här exemplet. När det gäller ADHD är jag
inte så insatt eller ens intresserad. Men när
det gäller depression är mitt intresse desto
större.

Jag läser alla nya artiklar om depression som
dyker upp på nätet och analyserar dessa.
Ligger och försöker känna var i kroppen det
är balans och obalans. Vilka hormoner som
är aktiva och hur dom påverkar mig.

Jag slutade med SSRI i slutet av mars och
har från maj varit i princip sängliggande. Har
inte kunnat göra något roligt, bara försöka
förstå varför det känns så jobbigt att stiga
upp.

Att den största smärtan kommer från
nervknuten i magen har jag känt och
vetat om i 25 år. Men alla har sagt att
det är något som är fel i hjärnan på dom
som är deprimerade. Och jag har trott
på att det finns någon forskning som
stödjer detta.

Jag har känt det som att SSRI skapar
en obalans i kroppen. En hormonell
obalans främst. Vissa kroppsliga
funktioner fungerar inte som dom ska.

Mvh


Nej, jag visste att det inte finns någon direkt bevis
på det. Det är väldigt svårt att ens försöka bevisa
det, eftersom man inte kan mäta halten av en viss
substans bara på ett litet område i hjärnan. Det förklarade
min läkare för mig.

Sedan tycker jag att det måste vara svårt att känna en
obalans. Det man känner kan ju vara något annat också?
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav RSD555 » 2020-01-30 23:49:00

Om någon har ont i foten kan man också säga att det är något fel i hjärnan eftersom smärtan uppstår där. Men det är ganska lönlöst leta efter orsaken till smärtan i foten i hjärnan. Det blir 25 bortkastade år bara för att man tror folk med ont i foten har något fel i hjärnan.

Att det blir en hormonell obalans kan jag känna. Men det är min personliga uppfattning och kan variera från person till person. En del får ju ingen effekt alls av SSRI t ex.
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Maggi » 2020-01-31 0:05:14

RSD555 skrev:Om någon har ont i foten kan man också säga att det är något fel i hjärnan eftersom smärtan uppstår där. Men det är ganska lönlöst leta efter orsaken till smärtan i foten i hjärnan. Det blir 25 bortkastade år bara för att man tror folk med ont i foten har något fel i hjärnan.

Gillar det här! :-)Happy
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Toblerone » 2020-01-31 0:08:50

RSD555 skrev:Om någon har ont i foten kan man också säga att det är något fel i hjärnan eftersom smärtan uppstår där. Men det är ganska lönlöst leta efter orsaken till smärtan i foten i hjärnan. Det blir 25 bortkastade år bara för att man tror folk med ont i foten har något fel i hjärnan.

Att det blir en hormonell obalans kan jag känna. Men det är min personliga uppfattning och kan variera från person till person. En del får ju ingen effekt alls av SSRI t ex.


Men jag tänkte på olika delar i hjärnan, inte resten av kroppen.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav RSD555 » 2020-01-31 2:35:59

Toblerone skrev:
RSD555 skrev:Om någon har ont i foten kan man också säga att det är något fel i hjärnan eftersom smärtan uppstår där. Men det är ganska lönlöst leta efter orsaken till smärtan i foten i hjärnan. Det blir 25 bortkastade år bara för att man tror folk med ont i foten har något fel i hjärnan.

Att det blir en hormonell obalans kan jag känna. Men det är min personliga uppfattning och kan variera från person till person. En del får ju ingen effekt alls av SSRI t ex.


Men jag tänkte på olika delar i hjärnan, inte resten av kroppen.


I hjärnan finns det tre smärtlindrande ämnen. Endorfin, dopamin och serotonin.

Alla dessa ”botar” depression. Och all annan smärta i kroppen. Skoskav t ex
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Solblomma » 2020-01-31 8:56:02

Den här tanken om att kunna känna hormonell obalans tycker jag är väldigt intressant. Det skulle nog hjälpa mig att förstå om jag fick några konkreta exempel. Jag vet ju hur det känns om jag har skoskav (smärta från hälen), men hur känns det om jag har t ex för lite/mycket serotonin (eller nåt annat hormon)?
Solblomma
 
Inlägg: 1211
Anslöt: 2018-03-10
Ort: Halland

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Toblerone » 2020-01-31 9:49:22

RSD555 skrev:
Toblerone skrev:
RSD555 skrev:Om någon har ont i foten kan man också säga att det är något fel i hjärnan eftersom smärtan uppstår där. Men det är ganska lönlöst leta efter orsaken till smärtan i foten i hjärnan. Det blir 25 bortkastade år bara för att man tror folk med ont i foten har något fel i hjärnan.

Att det blir en hormonell obalans kan jag känna. Men det är min personliga uppfattning och kan variera från person till person. En del får ju ingen effekt alls av SSRI t ex.


Men jag tänkte på olika delar i hjärnan, inte resten av kroppen.


I hjärnan finns det tre smärtlindrande ämnen. Endorfin, dopamin och serotonin.

Alla dessa ”botar” depression. Och all annan smärta i kroppen. Skoskav t ex


Man kan känna när man får en extra-dos av endorfin - det vet man när man har fött barn. Men det är också det enda tillfället, där jag har kunnat känna något sånt.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav RSD555 » 2020-02-01 11:54:33

Solblomma skrev:Den här tanken om att kunna känna hormonell obalans tycker jag är väldigt intressant. Det skulle nog hjälpa mig att förstå om jag fick några konkreta exempel. Jag vet ju hur det känns om jag har skoskav (smärta från hälen), men hur känns det om jag har t ex för lite/mycket serotonin (eller nåt annat hormon)?


Tack för vänlig fråga!

Med hormonell obalans menar jag bara såna vanliga problem som alla har ibland.

https://alpha-plus.se/inspiration/har-d ... hormonquiz

Jag har slutat och börjat med SSRI så många gånger under 25 år så jag har lärt mig hur jag påverkas av serotonin. Och det är alltså några av dom exempel som tas upp i länken.
RSD555
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1603
Anslöt: 2017-12-02

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Solblomma » 2020-02-01 12:47:50

Jag gjorde deras "hormonquiz" på https://alpha-plus.se/inspiration/har-d ... hormonquiz

Resultatet blev minst sagt intressant.
Jag har:
för mycket och för lite östrogen
för lite progesteron
för mycket och för lite testosteron
för mycket och för lite kortisol
för lite sköldkörtelhormon (men det stämmer inte, jag kollade för mindre än en månad sen)
Inte så konstigt då om jag inte mår helt på topp :-)006
Solblomma
 
Inlägg: 1211
Anslöt: 2018-03-10
Ort: Halland

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Zariss » 2020-02-02 17:33:22

Är rätt skeptisk till psykiatrin överlag.
Zariss
Bannad
 
Inlägg: 107
Anslöt: 2019-10-05

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav PippisÄngel » 2020-02-04 7:03:15

Aspigare skrev:Här kan ni läsa om era magar, vi har inflammation i tarmen som ger oss stress, ångest och stör hjärnan. Om man utvecklar Adhd eller Add eller drag av dessa. Dom som inte har skruvat upp känslorna så mycket så att de får dessa symptom blir förmodligen inte hjälpta av kosten så mycket.

Dessa principer gäller fortfarande även fast vi är vuxna. Vi måste bara följa deras råd längre tid innan vi kan nå full effekt. De står också i studien att ju äldre barnen är, desto längre tid måste man följa kosten strikt innan full effekt nås. Super strikt, helt gluten fri, mjölkprotein fri och soya fri kost.

Den här studien visar ju att den hjälper dom, de är en väldigt noggrann studie med mycket hög kvalité.

Vi blir lurade av samhället att vi ska ta mediciner istället, de är väldigt logiskt eftersom dom tjänar multum på mediciner. Då vill dom ju såklart inte att de här ska komma ut till allmänheten. Då förlorar dom ju massa pengar.

Samtidigt så knuffar dom ju bort oss i konkurrens syfte i form av att vi förstör hjärnorna med dessa mediciner och mår på sikt bara sämre av dessa mediciner. Vi alla tävlar ju rent krasst mot varandra om jobben.

Enligt en av världens främsta forskare med inriktning på hjärnor, Henry Markam, så ska vi i spektrumet inte ta några mediciner alls för adhd/ add, depression, psykoser. Då psykiatrikerna som skriver ut dessa vet inte vad som händer med våra neuroner. Han skulle inte säga så om han inte han hade substans i påståendet. Dessa mediciner förstör våra hjärnor.


Här kan ni läsa intervjuer med två forskare gällande kosten.

Både ångesten och stress sänks. Koncentrationen ökar markant. De finns fler effekter om ni läser intervjuerna.

https://drive.google.com/open?id=1EkBRmoPlzXR0HIfvCeXP4syTtT2fkGFu
https://drive.google.com/open?id=1xWvijRUNtlR-oujY8nPyqToL3djmTXDD

Ja, jag har läst om det här många gånger. Hörde för första gången talas om det för åtminstone 6 år se'n, när en förälder beskrev sina "adhd-barn" som lugna, fokuserade och helt vanliga barn - utan några speciella problem nu, sedan hon läst om det här och lagt om kosten för dem. MEN om barnen råkade få i sig något av ovanstående (även minsta möjliga mängd) så blev de plötsligt som vilda apor som hängde i gardinerna, tjurade och var arga och olyckliga.

Jag blev häpen - men visste redan då att jag själv inte tålde dessa ämnen (jag hade testat att skippa dem i några veckor och direkt märkt hur mycket bättre jag mått då, samt hur sjuk jag återigen blivit, på massor av sätt, sedan jag återgått till att äta dem igen) så jag tvivlade ju inte.
Däremot så fick jag ju vatten på min kvarn ... och föreslog vissa andra som jag känner att testa på samma sätt som jag hade gjort - och först eliminera dem i några veckor för att se om det skulle göra någon skillnad ... och se'n provocera igen - bara för att se om de inte faktiskt märkte stor skillnad.
Och då var det flera andra som märkte exakt samma skillnad som jag.
Idag vet jag dock att det är viktigt att först göra en utredning ifall man möjligen har celiaki - för det går bara att avgöra medan man fortfarande äter gluten ... och se'n man väl slutat äta det är det i så fall nästan omöjligt att börja igen - för man blir för sjuk. Och man SKA heller aldrig mer äta gluten i så fall - på livstid!

(Nej, i början var det inte helt enkelt, eftersom man är så inkörd i att äta sådant jämt och ständigt - så man hade lite dålig fantasi när det gällde måltiderna. Men snart så hittade man andra med samma problem som kunde tipsa. Och idag har vi allihop helt bytt livsstil. Aldrig mer äter jag frivilligt någonting som innehåller något av de 4 sädesslagen, mjölkprotein eller sojaprotein! (Man kan kalla det paleokost eller stenålderskost med helt naturligt glutenfritt.) Ju striktare jag följer dieten, desto bättre blir måendet.
Dessutom märker vi nästan direkt om det finns något av de där ämnena i produktionen/fabrikslokalerna där de gör iordning, packar eller förvarar maten ... för redan vid så låga nivåer av kontaminering reagerar vi - och många andra med oss. (Ja, det kan låta orimligt - men det är väl så att kroppen och hjärnan är otroliga! Och det visar bara att kroppens immunförsvar direkt lägger märke till enstaka ppm som kommer in i systemet och att våra hjärnor är fantastiska!)

Hursomhelst - med åren har vi fått veta (och också lagt märke till) att olika människor kan få mycket olika symptom av dessa ovanstående ämnen.
Några vanliga symptom - förutom uppenbara magproblem och tarmsmärtor - kan vara andra fysiska symptom som huvudvärk (och migrän), vanliga allergisymptom (snuva, rinnande ögon, klåda, hosta, nysningar, utslag, eksem, svullnad, osv.), hudblåsor (runt leder och på rygg, i ansikte eller på annat ställe), urinvägsproblem, sebborré, uppblossande virusattacker (t.ex. bältros och andra herpessläktingar), ledvärk, muskelvärk, yrsel och balanssvårigheter, trötthet/matthet (av ett speciellt slag, så att man känner sig helt färdig och alldeles ur gängorna), ryggsmärtor i njurtrakten, epilepsiliknande besvär, gångsvårigheter (ataxi), osv. samt psykiska symptom som personlighetsförändringar, humörsvängningar, koncentrationssvårigheter, svårt att fokusera, nedstämdhet, dysterhet, hopplöshet, oro, ängslan, nervositet, otålighet, frustration, irritation, ilska, aggressioner, vredesutbrott (ofta för nästan "ingenting"), våldsamheter, likgiltighet, depressioner, melankoli, en känsla av avtrubbning eller tillfällig "avstängdhet från känslor" eller väldiga känsloutbrott, olustkänslor osv. :-)004

Ja, det kan låta nästan skrattretande eller för otroligt. Men gemensamt för alla ovanstående symptom skall vara att de försvinner eller förbättras märkbart inom någon månad eller så (ibland dröjer det ett halvår eller mer ... ofta pga. att det tar tid att inse att man råkar få i sig sådant man inte tål) efter elimination av gluten (de 4 sädesslagen), mjölkprotein och sojaprotein - och återkommer inom några veckor efter/vid provokation av nämnda kost. (För oss tog det nog under en vecka att märka skillnad.)

Flera uppgav att de inte ens vetat om att de blivit så personlighetsförändrade av exempelvis lite mjölkprotein - men deras anhöriga märkte enorm skillnad. Och det var alltså inte bara barn det gällde - utan även vuxna.
(Själv måste jag vara så noga att jag håller koll även på läkemedel (som ofta även innehåller laktos m.m.), rengöringsprodukter, tvålar, schampon, tejp, m.m. som ofta innehåller gluten. Jag undviker även gifter, kemikalier och diverse som också kan förvärra.)

Vissa saker måste man nästan se med egna ögon (eller själv känna) för att tro dem!
Jag har sett människor som tidigare ofta varit väldigt lättretade och aggressiva, bli helt omvända och tålmodiga, lugna och vänliga. Det är både som rena mirakler och samtidigt väldigt sorgligt - för det kanske innebär att somliga människor går omkring och har ont, är deppiga eller ilskna osv. helt i onödan ... och kanske både förlorar vänner, arbete och annat - bara pga. en diet som de inte är gjorda för!
En av dem som mådde bättre tyckte sig ha fått "ett helt nytt liv". En annan kände sig "tio år yngre".
Man får ju inte veta om det här gäller en själv heller, förrän man testar. :-)018

Klart att läkemedelsbolagen inte är så värst intresserade av att man byter ut läkemedel mot en diet - vad tjänar de på det? :-)051
Tyvärr är inte särskilt många läkare heller intresserade av vad olika dieter kan betyda för hälsan. :-)Crying

Och om man testat och inte märker någon som helst skillnad - och inte ens närstående heller - så är det bara att lyckönska! :-)154
Då tillhör man dem med andra genmutationer! :-)173
PippisÄngel
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2020-01-30

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Zariss » 2020-04-08 10:38:39

Mycket intressant PippisÄngel
Zariss
Bannad
 
Inlägg: 107
Anslöt: 2019-10-05

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Fretshi » 2020-04-13 6:43:48

Medicinerna har hjälpt mig att ta tag i saker och fått energi så att jag kan göra saker som får mig att må bra.

Bara att ta de har dock inte funkat för mig.

Man måste agera.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Cassander » 2020-06-09 14:21:50

Jag tror också att rätt kost hjälper en att leva hälsosamt och länge. Fast tror inte direkt på den kosten du beskrev i trådstarten. Snarare naturnära mat som inte är så bearbetad. Typ fileer istället för korvar och köttbullar samt inget bröd utan havregryn som är fullkorn.

Den psykiatriska medicinen är riktigt dålig. Just nu är jag hög på den och fick en spruta senast för 1 vecka sedan. Fortfarande känner jag mig så jävla svag, har känt mig knäsvag dagarna innan också. Man blir så trött och svag av medicinen för helskotta.

Hur menar dom att man ska kunna återhämta sig bra om medicinen trycker ner en nästan tillbaka i sängen på morgonen så att man har mycket mindre ork?
Det är helt omöjligt att mena väl och förtrycka en med sådan här medicin. Thomas Szasz var en riktig hjälte som slogs mot psykiatrin på laglig väg. Ni kan läsa om honom och jag hoppas att ni gör det. För psykiatrin måste reformeras så att den psykiatriska medicinen inte används längre förutom i extremfall då man måste lugna ner någon som är galen på riktigt.
Cassander
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2019-06-06

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Flinta » 2020-06-09 17:27:59

Det är pest eller kolera många med allvarliga psykiska (och/eller fysiska) sjukdomar tvingas välja mellan.
Hoppas på bättre läkemedel med färre biverkningar för dom som verkligen behöver dom :-)154
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Cassander » 2020-06-09 17:32:39

Flinta skrev:Det är pest eller kolera många med allvarliga psykiska (och/eller fysiska) sjukdomar tvingas välja mellan.
Hoppas på bättre läkemedel med färre biverkningar för dom som verkligen behöver dom :-)154

Låter bra. Vissa psykiatriker stämplar en som psykiskt sjuk trots att man inte är det. Vilket leder till att man kanske, som jag, försöker studera på Aktivitetsersättningen. Gjorde klart gymnasiet genom Komvux. Fast nu är det så väldigt svårt att fortsätta studera med depå-injektionerna jag får regelbundet. Känner för att lämna landet på riktigt.
Cassander
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2019-06-06

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Apex2020 » 2020-06-29 21:43:28

Rekomenderar att läsa om GAPS dieten. Den boken ligger etta på Amazon och med den kan man få bort Adhd,Add,schizofreni,depprision, etc. Det är egentligen den behandlingen som psykriatrin ska tillämpa för att behandla patienterna. Men de förlorar läkemedelsindustrin på som vill sälja sina medeciner istället. Som dessutom förstör hjärnan. Dom i toppen som äger dessa koncerner styr delvis vården och besitter stor makt.
Apex2020
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2020-06-29

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav slackern » 2020-06-29 22:30:40

Den 15 juli tror jag det var så börjar en TV-serie som är baserad på romanen Brave New World som är grymt bra, där käkar människorna piller.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brave_New_World
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Kidzi » 2020-06-30 15:10:37

Mina tarmar verkar helt perfekta och har förmodligen en helt OK bakterieflora. Det är intressant att tarmbakterierna påverkar oss så, men så komplicerad som ens hjärna är kan det aldrig bara finnas en orsak till ens problem, som gäller alla. Ett tag så var det brist på myelin och omega 3 som var alltings fel. För vissa så kan omega 3 verkligen rädda en, men för andra så var det inget fel på det.

Jag tror jag på ngt sätt bara är gjord för att ha för lite dopamin, med vad det innebär, psykiska symptom och brist på motivation. Har aldrig hittat något naturligt att boosta med. Då kan det kännas skönt att det finns både kemikalier i växter och mediciner.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Apex2020 » 2020-06-30 18:02:54

Gaps boken är väldigt bra, mycket intressant forskning. 99% av alla sjukdomar börjar i tarmen, säger dom, kanske är siffran högre. Vi autister upplever världen extremt starkt och när vi är små så blir oförutsägbar sensorisk input läskigt som ger en enorm stress (överaktivitet i Amygdala) , så då förstörs tarmen. Tror det flesta här i forumet skulle få stora fördelar av att ge kosten en chans.
Apex2020
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2020-06-29

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Flinta » 2020-06-30 18:28:34

Finns det någon korrelation mellan tarmsjukdomen ulcerös kolit och autism med intellektuell funktionsnedsättning?
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Apex2020 » 2020-06-30 18:40:11

Jag vet att väldigt många med autism får problem med tarmen, så de tror jag. Så köp boken och ge det en chans.

Man äter kosten strikt i 3 år, då läks tarmen fullt. Då höjs kognitiva funktioner och man mår mycket bättre psykiskt. Du lever längre och får ett mycket bättre immunförsvar, man får bort många andra sjukdomar på detta vis. De är inte bara Adhd, Dyslexi, Add, depprision, schizofreni, bipolära sjukdomar som försvinner. Läs om den på Amazon.
Apex2020
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2020-06-29

Återgå till Aspergare och vården



Logga in