Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Inläggav Batte » 2020-01-13 21:28:38

Mountain_lion skrev: :-)094
Ok, jag har fått ett svar här, som inte jag har tänkt på.
Man kan ha en downperiod som medför att man inte klarar av att svara. Men då tänker jag att man inte klarar skriva i olika trådar heller. Men här kanske jag har fel?

Jeg må si meg enig i det Fabela skriver.

Det kjennes som det er stor forskjell på å kommunisere en-til-en og i en tråd. I en tråd kan man bare slutte å svare om man blir utmattet. Trolig vil ingen merke om man ikke svarer.

I en-til-en samtaler kan man oppleve at man må svare og bare tanken på det kan gi f.eks. (mer) angst og utmattelse. Det kan skje selv om man i utgangspunktet hadde en plan om å svare. Om man utsetter å svare kan det bli enda vanskeligere, om man føler at man har gjort noe feil.

Det kan kjennes som en avgrunn av håpløshet når men vil men ikke makter. Når man ikke finner en vei. At det blir feil uansett. Og så bekymrer man seg for hva andre skal tenke om det. At andre skal dømme en. Og man vil så gjerne, men man er for nede. Sliten. Tom. Redd for kritikk og konfrontasjon. Usikker på om jeg har opplevd det, men det føles kjent. :-)063

Det er to forskjellige ting å skrive PM og i en tråd, det kjenner jeg at det er.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Inläggav Flinta » 2020-01-13 22:55:58

Tänk om annonsörerna kunde ge sig till känna och berätta om sina anledningar att inte svara :-)005 Här spekuleras det ju bara generellt.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Inläggav Mountain_lion » 2020-01-13 23:25:16

Mountain_lion skrev:
RapeRegs skrev:Alltså, riktigt så viktigt är det inte att älta varför någon inte svarar.

Om vi ska börja hänga ut folk och/eller avkräva svar blir det än färre som vågar ta initiativ i kontakttråden.

Visst kan det vara nyttig att fundera över varför man inte får svar. Men väljer någon väljer att inte svara är det helt upp till honom eller henne.


Helt rätt. Till syvene och sist är det upp till var och en att svara om den vill. Och nej, vi ska inte hänga ut folk.
Det kändes bara tråkigt i min ensamhet att jag slänger iväg tre förfrågningar och får inget svar från någon. Men visst. Det får bli ett avslut! :-)102


Det var just pga risken att någon skulle, med de bästa intensioner, önska att de jag skickade till ska framträda som jag skrev som ovan.
"Det får bli ett avslut".
Jag tänker inte berätta vem och jag vill inte att personerna ska känna något tvång att framträda.
Önskar de kontakt med mig så är det bara att svara. Vill man inte så nöjer jag mig med tystnaden.
Ifall det blir mer press på dessa tre personer här, tar jag hjälp av admin och stänger tråden, i all vänlighet och respekt för alla.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Inläggav Flinta » 2020-01-14 0:04:23

Flinta skrev:Tänk om annonsörerna kunde ge sig till känna och berätta om sina anledningar att inte svara :-)005 Här spekuleras det ju bara generellt.


Ber om ursäkt för ovanstående om någon tagit illa vid sig. Hade svårt att föreställa mig att det fanns en risk att de kunde uppfatta en sådan uppmaning som stressande :( Det var inte min mening att stressa någon!
Senast redigerad av Flinta 2020-01-14 0:07:09, redigerad totalt 1 gång.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Inläggav Fabela » 2020-01-14 0:07:02

Flinta skrev:Här spekuleras det ju bara generellt.

Jag ser det inte som spekulation, utan en helt vanlig diskussion. :?

Men jag börjar tycka att det känns lite olustigt, eftersom jag passar in i TS beskrivning.
Men jag har faktiskt inte blivit kontaktad av honom.
Så nu behöver ingen spekulera om det åtminstone.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Inläggav Mountain_lion » 2020-01-14 0:31:25

Fabela skrev:
Flinta skrev:Här spekuleras det ju bara generellt.

Jag ser det inte som spekulation, utan en helt vanlig diskussion. :?

Men jag börjar tycka att det känns lite olustigt, eftersom jag passar in i TS beskrivning.
Men jag har faktiskt inte blivit kontaktad av honom.
Så nu behöver ingen spekulera om det åtminstone.


Det var verkligen inte min tanke att någon av de personer jag försökte kontakta skulle eller ska känna något obehag.
Fabela. :-)Hug
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Inläggav Fabela » 2020-01-14 2:20:17

Mountain_lion skrev:Det var verkligen inte min tanke att någon av de personer jag försökte kontakta skulle eller ska känna något obehag.

Nej visst, det var inte det jag tänkte på heller.

Utan det blev bara konstigt när ordet spekulera kom in i leken, tyckte jag.
Det kändes som ett misstänkliggörande av alla som skrivit i den och andra trådar nyligen.
Jag trodde att vi bara diskuterade ämnet i stort.
Vad som hänt mellan er fyra direkt inblandade har ju ingen av oss andra med att göra.

Jaja, strunt samma.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Inläggav Flinta » 2020-01-14 2:44:35

Kan be admin el moderator ändra mitt ordval från spekulera till diskutera om det var fler som tog illa upp av det.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Varför svarar inte annonsörerna i Kontakttråden? [Avdelat]

Inläggav Fabela » 2020-01-14 11:33:44

Flinta, det är lugnt från mitt håll iaf.

Det var kanske jag som överreagerade, har lite "baksmälla" efter att nyligen ha misslyckats katastrofalt med kommunikation.

Sorry, att det gick ut över den här tråden.

Ha en fin dag, allihop. :-)Hug
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Återgå till Träffar



Logga in