Lyssna på böcker

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Lyssna på böcker

Inläggav Alyana » 2019-11-26 12:15:37

slackern skrev:Angående Legimus så brukar jag oftast lyssna på engelska talböcker pga att jag gillar att lyssna eller läsa på originalspråket om det är från en författare från ett engelspråkigt land, dom engelska uppläsarna brukar oftast vara betydligt bättre än dom svenska.

Samma här.
Lyssnar i princip enbart på ljudböcker på engelska.
Har svårt att lyssna på svenska nu...
det låter konstigt och stelt!
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Lyssna på böcker

Inläggav slackern » 2019-11-26 12:36:17

Alyana skrev:
slackern skrev:Angående Legimus så brukar jag oftast lyssna på engelska talböcker pga att jag gillar att lyssna eller läsa på originalspråket om det är från en författare från ett engelspråkigt land, dom engelska uppläsarna brukar oftast vara betydligt bättre än dom svenska.

Samma här.
Lyssnar i princip enbart på ljudböcker på engelska.
Har svårt att lyssna på svenska nu...
det låter konstigt och stelt!


Drömmen för mig vore att få tillgång till Storbritanniens motsvarighet till Legimus.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Lyssna på böcker

Inläggav KranzFafka » 2019-12-31 21:40:25

Ett bra alternativ till de kommersiella tjänsterna är Biblio som dessutom är helt gratis.
Allt som krävs är ett lånekort på något folkbibliotek.
Du kan lyssna på ljudböcker och läsa e-böcker. Streama eller ladda hem, appen finns för både android och iOS.
Biblioteken har oftast ett maxtak för antal lån per månad. På mitt bibliotek är det 4 lån per månad.
Så är du storkonsument av ljudböcker skaffa lånekort på flera bibliotek :D

https://www.axiellmedia.com/bibliotekstjanster/biblio/
KranzFafka
 
Inlägg: 90
Anslöt: 2019-12-29
Ort: Västmanland

Lyssna på böcker

Inläggav slackern » 2019-12-31 22:48:42

KranzFafka skrev:Ett bra alternativ till de kommersiella tjänsterna är Biblio som dessutom är helt gratis.
Allt som krävs är ett lånekort på något folkbibliotek.
Du kan lyssna på ljudböcker och läsa e-böcker. Streama eller ladda hem, appen finns för både android och iOS.
Biblioteken har oftast ett maxtak för antal lån per månad. På mitt bibliotek är det 4 lån per månad.
Så är du storkonsument av ljudböcker skaffa lånekort på flera bibliotek :D

https://www.axiellmedia.com/bibliotekstjanster/biblio/


WOW tack för tippset du är en stjärna.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Lyssna på böcker

Inläggav Kentarou » 2020-01-02 12:53:03

slackern skrev:Angående Legimus så brukar jag oftast lyssna på engelska talböcker pga att jag gillar att lyssna eller läsa på originalspråket om det är från en författare från ett engelspråkigt land, dom engelska uppläsarna brukar oftast vara betydligt bättre än dom svenska.


Youtube har också ganska många böcker på engelska som 2001 bland annat som skrevs efter filmen av Clarke som var med och skrev filmen.
Kentarou
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2019-05-17

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in