Vad pluggar ni (om ni gör det) - el skulle ni vilja plugga?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav Anastasia » 2008-10-16 18:15:46

Jag pluggar ingenting just nu, men jag tror jag skulle vilja göra det någon gång i framtiden.

Som yngre ville jag bli läkare, men det är jag tyvärr för opraktisk och stresskänslig för att klara av. Nu har jag funderat på psykolog för det är det ämnesområde jag oftast är mest intresserad av, men samtidigt vill jag egentligen inte jobba med människor, och jag kan bara intressera mig och känna empati för vissa speciella. Forskare skulle vara intressant, men jag vet inte om jag är beredd att satsa det som krävs för att göra karriär. Jag har för det mesta bara kunnat koncentrera mig på en sak i taget, och det gör att jag skulle få offra allt annat för att få det att fungera, och jag är inte alls säker på att jag skulle orka ens om jag gjorde det.
Senast redigerad av Anastasia 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Anastasia
 
Inlägg: 626
Anslöt: 2008-06-21

Inläggav OnionKnight » 2008-10-16 18:26:15

Jag läser civiningenjörsprogrammet för datavetenskap och vill jobba med programmering. Någonting annat har jag aldrig känt att jag vill göra, men det finns förstås andra saker i närheten som kan vara intressant typ teknik i övrigt.
Senast redigerad av OnionKnight 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
OnionKnight
 
Inlägg: 159
Anslöt: 2008-03-12

Inläggav earlydayminer » 2008-10-16 19:01:44

Jag hade en underlig önskan om att få studera flygplansteknik när jag gick på högstadiet, synd att skoltiden var som den var. Alla tyckte att jag skulle studera musik men så blev det inte heller.

Det bli väl antagligen musik i slutändan, vi får se. Livet är konstigt.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav MsTibbs » 2008-10-16 19:55:10

Sabina skrev: