Är loppet kört att hitta partner?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Maggi » 2019-12-01 22:11:59

antonius skrev:Men man kan väl ha ett helt platoniskt förhållande, som inte bygger på sexuell relation, utan man är bara jävligt bra kompisar...

Ja absolut, då är det väl helt enkelt ett kompisförhållande? Om det inte är nån attraktion inblandad.
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav nallen » 2019-12-01 23:42:39

Toblerone skrev:Det betyder absolut inte automatiskt att allt annat är oseriöst.

Igen, det skrivs klart och tydligt:
ShakeItOut skrev:Man kan vara tydlig med att man inte är ute efter ligg direkt utan mer en seriös relation.

Det handlar klart och tydligt om att ställa två olika företeelser mot varandra. Den andra benämns "seriös" i till skillnad från den första.

Det kan omöjligen vara svårt att läsa det som faktiskt står.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav nallen » 2019-12-01 23:44:10

Maggi skrev:man kan nog utveckla denna diskution till nåt ganska intressant

Kanske, fast det skulle ju kräva att folk faktiskt läser det som står och jag har numer inga större förhoppningar om det.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav RapeRegs » 2019-12-01 23:53:51

Det finns inga seriösa förhållanden utan sex.

Människor som söker eller vill ha förhållanden utan sex sorterar under samma nivåstörning som de miffon som tror att de är katter.

Det är varken önskvärt eller sunt.
RapeRegs
 
Inlägg: 1949
Anslöt: 2015-06-19

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav ShakeItOut » 2019-12-02 0:06:25

Håller inte med TS om hårda ord tills nu :roll:


Samt... Kan folk sluta citera mig när jag tydligt har sagt att formuleringen var lite fel och att jag faktiskt inte trodde att någon skulle missförstå men det bara missförstås. Jag har inte medvetet ställt saker mot varandra. Det är INTEINTEINTEINTEINTE oseriöst att ha sex men det är skillnad från att aktivt söka enbart ligg på dejtingsidor/appar och att söka en seriös relation.

Och nej, ett förhållande måste inte innehålla sex. Alla kan eller vill inte utan att det för den delen ska vara osunt.
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Fabela » 2019-12-02 0:26:35

ShakeItOut skrev:Man kan vara tydlig med att man inte är ute efter ligg direkt utan mer en seriös relation.

Vaddå - är det den här meningen det tjafsas om?

Vad är det som är oklart i det?
Eller upprörande?

En seriös relation är enl. min uppfattning nånting som är tänkt att hålla en längre tid, och där det finns omtanke om den andra på alla plan.

Att bara ha sex är som att träffas och spela kort varje fredag. Det är inte en seriös relation. Det är en aktivitet.

Sen att man kan tycka att det är viktigt att en seriös relation innehåller sex är en helt annan diskussion.

Hur enkelt som helst.
Tycker jag.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Alien » 2019-12-02 1:34:22

RapeRegs skrev:Det finns inga seriösa förhållanden utan sex.

Människor som söker eller vill ha förhållanden utan sex sorterar under samma nivåstörning som de miffon som tror att de är katter.

Det är varken önskvärt eller sunt.


Det där är rätt fördomsfullt. Det finns ju asexuella, se tråden asexuella-relationer-med-det-motsatta-konet-t31466.html och bloggen http://asexuellt.blogspot.com/2005/09/v ... xuell.html

Det verkar emellertid inte gälla TS. Att inte vilja ha sex med en gång är inte detsamma som att inte vilja ha sex alls. Demisexualitet kallas det, och förr ansågs det som det normala.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Alien » 2019-12-02 1:51:05

Moderator:

Det finns andra trådar om att hitta en partner, t ex:

att-skaffa-en-flickvan-t54865.html
killar-hur-gor-ni-for-att-ragga-t36236.html
den-som-har-funnit-en-partner-t2024.html

Denna tråd låses enligt TS önskan.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in