Är loppet kört att hitta partner?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav micked » 2019-11-26 23:42:26

Hej.

Jag är en kille 30 plusare, ser rätt bra ut och är hyffsat vältränad. Så tror jag utseendemässigt inte har så mycket emot mig.
Utreds nu för AsD-1
Men det jag verkar ha extremt svårt för är signaler från tjejer.
Jag bor också uppåt i landet och här finns ingen naturlig mötesplats att mötas direkt. Söker gärna en asd-are.
Men då man inte fattar signaler eller vet var man kan träffa likasinnade undrar jag om någon har nå tips att ge.

Jag vet jag vill ha en tjej, men sex är något jag gärna väntar med tills vi lärt känna varandra väl - något som idag ingen verkar ha tid för.

Finns det nå hopp för en? Jag har endast haft något extremt kortvarigt "förhållande" förut. Tacksam för tips och hjälp här.
micked
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2019-05-30

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav elle » 2019-11-27 7:46:06

micked skrev:Jag vet jag vill ha en tjej, men sex är något jag gärna väntar med tills vi lärt känna varandra väl - något som idag ingen verkar ha tid för.

Jag har inget användbart tips eftersom jag inte förstår mig på signaler och oskrivna regler. I min värld talar man ofta klarspråk. Men jag måste säga att jag har stor respekt för män som vill vänta med sex eller avstår från det i ett förhållande. Naturligtvis hittar man inte sådana män nuförtiden eftersom alla verkar ha bråttom till sexet istället för att lära känna varandra på djupet.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav antonius » 2019-11-27 15:00:18

skaffa husdjur istället, sex är överskattat
antonius
 
Inlägg: 21796
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Richard » 2019-11-27 17:25:59

Jag blev mer intresserad av de där elektriska mojängerna de gör reklam för på dejtingsajten, men jag vill ändå inte ha nått förhållande mer... Har bara ett konto på skoj!

Har haft 4-5 förhållanden, de kraschar alltid. Det längsta varade i ca 9 månader...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav micked » 2019-11-27 19:28:52

Elle - om du tror fler tjejer gillar att man väntar med sex, ska man skriva det då på typ dejtingsajter eller avskräcker det alla?
Jag har hellre en tjej än 1 katt..
micked
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2019-05-30

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav elle » 2019-11-27 22:14:33

@ micked,

Jag kan bara svara för mig själv. Jag skulle uppskatta eller vara intresserad av en man som vill vänta. Det avskräcker bara dem som är ute efter sex och inget annat. Man kan testa folk och se vad de är ute efter.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav ShakeItOut » 2019-11-27 22:41:00

Man kan vara tydlig med att man inte är ute efter ligg direkt utan mer en seriös relation. Vet många som skriver liknande.
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Toblerone » 2019-11-28 23:47:52

ShakeItOut skrev:Man kan vara tydlig med att man inte är ute efter ligg direkt utan mer en seriös relation. Vet många som skriver liknande.


Det är jättebra.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav nallen » 2019-11-29 0:35:43

ShakeItOut skrev:Man kan vara tydlig med att man inte är ute efter ligg direkt utan mer en seriös relation.

Det är jättebra att vara tydlig.

Men jag avskyr att folk hela tiden insinuerar att det skulle vara oseriöst att vilja ha sex och att tycka att sex ar viktigt. :-)Raging
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav ShakeItOut » 2019-11-29 0:44:18

nallen skrev:
ShakeItOut skrev:Man kan vara tydlig med att man inte är ute efter ligg direkt utan mer en seriös relation.

Det är jättebra att vara tydlig.

Men jag avskyr att folk hela tiden insinuerar att det skulle vara oseriöst att vilja ha sex och att tycka att sex ar viktigt. :-)Raging

Nej det är absolut inte oseriöst att ha sex. Inte på första eller tjugonde dejten :-)Happy
Men med liknande texter så sorterar man bort de som vill ha sex direkt vilket TS inte vill. Vissa är enbart med på dejtingappar för att få enkla ligg. Kanske blir lite dubbeltydigt men "seriös relation" är ett rätt befäst begrepp i sådana sammanhang. Att man dejtar mer än har sex snabbt även om det kan innefatta sex.
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Toblerone » 2019-11-29 19:07:19

nallen skrev:
ShakeItOut skrev:Man kan vara tydlig med att man inte är ute efter ligg direkt utan mer en seriös relation.

Det är jättebra att vara tydlig.

Men jag avskyr att folk hela tiden insinuerar att det skulle vara oseriöst att vilja ha sex och att tycka att sex ar viktigt. :-)Raging


Det gjorde ju ingen heller. Men om just HAN vill ha en seriös relation och tycker det är okej att vänta med sex, så kan han ju säga det i sin profil. Profiler är ju individuella.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav micked » 2019-11-29 19:41:17

Tack för era synvinklar. Det som är är att jag kan vänta behöva vänta lång tid, månader kanske längre. Det känns som det skrämmer iväg många. Men det borde ju finnas tjejer som kan vänta eller vara utan helt med antar jag..
micked
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2019-05-30

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav nallen » 2019-11-29 20:16:11

Toblerone skrev:
nallen skrev:Men jag avskyr att folk hela tiden insinuerar att det skulle vara oseriöst att vilja ha sex och att tycka att sex ar viktigt.


Det gjorde ju ingen heller.

:-)051 Ska jag hjälpa dig?

Här har jag till och med fetat avsnittet där sex ställs i motsats till "en seriös relation":
ShakeItOut skrev:Man kan vara tydlig med att man inte är ute efter ligg direkt utan mer en seriös relation.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Alien » 2019-11-29 22:48:19

Ja, kallar du ett engångsligg för "en seriös relation"? Vet du inte vad en relation innebär?

Sen får du faktiskt finna dig i att med "seriös" menar folk i detta sammanhang att kärlek ska ingå och att det ska vara något långvarigt. Ska alla rätta sig efter just ditt bokstavstolkande språkbruk?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46089
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav ShakeItOut » 2019-11-30 1:15:52

People. Det var verkligen inte min mest välformulerade mening, gav upp mitt i men tänkte att den i sig var tydlig nog för att innebörden skulle förstås :-)Happy
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav nallen » 2019-11-30 19:20:50

Alien skrev:Ja, kallar du ett engångsligg för "en seriös relation"?

Nej. Jag opponerar mig mot att andra kallar det oseriöst att vilja ha sex.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Toblerone » 2019-11-30 19:48:07

nallen skrev:
Toblerone skrev:
nallen skrev:Men jag avskyr att folk hela tiden insinuerar att det skulle vara oseriöst att vilja ha sex och att tycka att sex ar viktigt.


Det gjorde ju ingen heller.

:-)051 Ska jag hjälpa dig?

Här har jag till och med fetat avsnittet där sex ställs i motsats till "en seriös relation":
ShakeItOut skrev:Man kan vara tydlig med att man inte är ute efter ligg direkt utan mer en seriös relation.


Det är ändå en feltolkning. Motsatsen är INTE

seriös relation mot oseriös sex

utan det är

seriös relation mot oseriös relation


FÖrstår du vad jag menar? Det är två olika kategorier. Antigen vill man en relation eller så vill man något annat, t.ex. bara sex. Om det seriöst eller inte, det är en annan fråga.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav nallen » 2019-11-30 19:52:53

Toblerone skrev:seriös relation mot oseriös sex

Detta är ändå vad det faktiskt står. Sen får du väl tycka vad du vill.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Toblerone » 2019-12-01 11:46:54

nallen skrev:
Toblerone skrev:seriös relation mot oseriös sex

Detta är ändå vad det faktiskt står. Sen får du väl tycka vad du vill.


Det står ju just INTE. Det står ju bara "seriös relation". Du bara tolkar att om det ena är seriöst, så måste det andra vara oseriöst. Men det är inte alltid så. Det är vanligt att man pratar om en "seriös relation". Det betyder absolut inte automatiskt att allt annat är oseriöst. Det är snarare fråga om vilken slags relation man har. Om man bara har ONS så är det egentligen ingen relation alls och ingår inte ens där.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Maggi » 2019-12-01 13:00:59

Seriöst sex kan man nog ha? Och en serös relation kan ju vara kärlekslös, man kan nog utveckla denna diskution till nåt ganska intressant :-)063
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Toblerone » 2019-12-01 14:49:39

Maggi skrev:Seriöst sex kan man nog ha? Och en serös relation kan ju vara kärlekslös, man kan nog utveckla denna diskution till nåt ganska intressant :-)063


Ja, men just i kontaktannonser har det varit så i årtionden att folk säger att de vill ha en "seriös relation" om de menar något långvarigt, en fast relation. Folk vet vad som menas med det.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav Maggi » 2019-12-01 15:05:36

Toblerone skrev:
Maggi skrev:Seriöst sex kan man nog ha? Och en serös relation kan ju vara kärlekslös, man kan nog utveckla denna diskution till nåt ganska intressant :-)063


Ja, men just i kontaktannonser har det varit så i årtionden att folk säger att de vill ha en "seriös relation" om de menar något långvarigt, en fast relation. Folk vet vad som menas med det.
Ja så är det! filosoferade bara iväg kring begreppen seriöst sex kontra oseriöst, vad är kärlek? vad är en relation o.s.v.... :-)006 :-)Happy

Ursäkta urspårningen...
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav antonius » 2019-12-01 16:39:31

Maggi skrev:Seriöst sex kan man nog ha? Och en serös relation kan ju vara kärlekslös, man kan nog utveckla denna diskution till nåt ganska intressant :-)063


Men man kan väl ha ett helt platoniskt förhållande, som inte bygger på sexuell relation, utan man är bara jävligt bra kompisar... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21796
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Är loppet kört att hitta partner?

Inläggav micked » 2019-12-01 19:07:58

Tack för era kommentarer. Tyvärr känns det som att det blivit hårda ord emellan. Då det blivit så önskar jag att kommentarer i detta inlägg stoppas från nu.
micked
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2019-05-30

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in