Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden (tips och trix..)

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden (tips och trix..)

Inläggav Parvlon » 2019-10-01 2:08:39

som jag förstår det är det ingen ide att ta med sig toapapper om man ska fly ut till skogen, då de ändå tar slut mycket snart.

hur har ni förberett en eventuell toapappers-kris?

också intresserad över ifall ni har något vettigt man kan göra med tomma dassrullar.

har ni något tips i detta ämne så tas det tacksamt emot!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden(tips och trix..)

Inläggav Dagobert » 2019-10-01 12:33:59

Parvlon skrev:också intresserad över ifall ni har något vettigt man kan göra med tomma dassrullar.

Vettigt vet jag inte men man kan se hur många tomma rullar man kan få in i en rulle medan man sitter där. Det beror förstås på märke, men med Lambi är mitt rekord 11 rullar i 1.
Dagobert
 
Inlägg: 14091
Anslöt: 2010-11-30

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden(tips och trix..)

Inläggav Kotten » 2019-10-01 12:56:38

Kotten
 
Inlägg: 819
Anslöt: 2010-11-22

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden(tips och trix..)

Inläggav nescio » 2019-10-01 14:42:48

Parvlon skrev:då de ändå tar slut mycket snart.
Gör de? Det går väl inte mer än en rulle i månaden?
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden(tips och trix..)

Inläggav Parvlon » 2019-10-01 16:00:14

Dagobert skrev:
Parvlon skrev:också intresserad över ifall ni har något vettigt man kan göra med tomma dassrullar.

Vettigt vet jag inte men man kan se hur många tomma rullar man kan få in i en rulle medan man sitter där. Det beror förstås på märke, men med Lambi är mitt rekord 11 rullar i 1.
det låter fantastiskt. jag köper sällan lambi, i princip bara willys billiga men har kanske fått in fem stycken i en bara.


nescio skrev:
Parvlon skrev:då de ändå tar slut mycket snart.
Gör de? Det går väl inte mer än en rulle i månaden?
snart som i räknat att/eller om man flyr en samhällskaos i städerna alltså. Det var nån på nått "survival youtube" klipp som rekommenderade att inte ha dasspapper med sig i sitt "survival-kit" eftersom det tog på utrymme och genom att ta med sig bomulls handukar så kan man använda de till annat också. men dassrullar kan man nog få användning av även om man inte skiter, t-ex som bränsle (neddränkta med t-sprit så blir det dessutom mer eller mindre rökfritt tydligen), så det skadar nog knappast med en iaf, tycker jag!

jag trodde att jag gjort slut på en dassrulle i veckan faktiskt. iofs har jag inte räknat men tror det var förra vintern som jag gav bort min toarulle-samling till en bekant, och det var nog 30-40stycken och det är möjligt att det var hela två års samlande innan det. för det är knappast lika många nu, nog inte ens hälften. staplar dem på varandra längs väggen som nöje och har bara kommit till andra våningen änsålänge med dessa jag har nu. ingen ramling än!
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden(tips och trix..)

Inläggav Dagobert » 2019-10-01 21:21:37

Så här skrev jag i en annan tråd:

"Jag satte på radion. De pratade om nån sorts oroligheter i Israel.

Kvinnor stoppades av vakter för att somliga av dem smugglade in toarullar, och det fick de inte.
Det fanns toarullar där inne men de var bara till för män.

Jag förundrades en stund över detta tills jag förstod att de talade om Torah-rullar."

:-)Happy
Dagobert
 
Inlägg: 14091
Anslöt: 2010-11-30

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden(tips och trix..)

Inläggav nallen » 2019-10-03 20:05:47

Parvlon skrev:också intresserad över ifall ni har något vettigt man kan göra med tomma dassrullar

nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden(tips och trix..)

Inläggav Parvlon » 2019-11-15 11:59:31

kan meddela att jag slutat sätta upp dasspapper längs väggen och börjat trycka i dem i såna där tomma tejprullar. säkert fått in 20st i en enda änsålänge.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden (tips och trix..)

Inläggav Dagobert » 2019-11-27 4:34:12

Parvlon skrev:
Dagobert skrev:
Parvlon skrev:också intresserad över ifall ni har något vettigt man kan göra med tomma dassrullar.

Vettigt vet jag inte men man kan se hur många tomma rullar man kan få in i en rulle medan man sitter där. Det beror förstås på märke, men med Lambi är mitt rekord 11 rullar i 1.
det låter fantastiskt. jag köper sällan lambi, i princip bara willys billiga men har kanske fått in fem stycken i en bara.

Du använder säkert fel metod. Sätt rulle 1 utanpå rulle 2. Kläm ihop dem lite så de nätt och jämn går in i rulle 3. Kläm så de går in i 4 osv. Koncentriskt, sas. Tät anslutning. Alla rullar får ett gemensamt rakt veck, utom den yttersta.
Dagobert
 
Inlägg: 14091
Anslöt: 2010-11-30

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden (tips och trix..)

Inläggav Bjäbbmonstret » 2019-11-27 23:14:38

Det finns en bok som heter Sova ute skriven av en kille som bodde i skogen i flera år. Ett av kapitlen handlar om toalettproblemet och vilka blad etc som är trevligast att torka sig i stjärten med. Tyvärr lade jag det inte på minnet men han skrev att grankottar kunde fungera i nödfall vintertid medan tallkottar inte var att tänka på.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Den stora Toarulle och Dasspapper-tråden (tips och trix..)

Inläggav Alien » 2019-11-28 1:18:01

En hundägare borde alltid ha användning för tomma toarullar. Man lägger en hundgodis i en rulle och klämmer igen dem. Sedan gömmer man dem och hunden får leta. Sedan ser man en lycklig hund slita isär rullen. Jag tror faktiskt hunden uppskattar jakten allra mest.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46094
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Intressanta intressen



Logga in