Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Dagobert » 2019-10-30 23:36:51

slackern skrev:Om jag vore er skulle jag säga tack å hej och lämna forumet vind för våg.

Du är bara avundsjuk.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav slackern » 2019-10-31 0:42:56

Dagobert skrev:
slackern skrev:Om jag vore er skulle jag säga tack å hej och lämna forumet vind för våg.

Du är bara avundsjuk.


Haha det var kvällens bästa. Nej tack jag har inget intresse utav att vara moderator, i sådana fall hade jag erbjudit minna tjänster men jag vet att det inte är min grej och jag skulle inte passa för det för fem öre.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav elle » 2019-10-31 9:04:04

Mina kandidater rent spontant:

kiddie
kullan
Fabela
geocache
Flinta
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Dagobert » 2019-10-31 11:38:12

Huggorm skrev:De där uppgifterna i listan är enkla att utföra, det vore inga problem att ställa upp med. Det jobbiga är att försöka döma när folk träter och skyller på varandra.

Då föreslår jag Huggorm.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Batte » 2019-10-31 11:40:53

Huggorm passer bra!
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-10-31 13:45:20

Ja alltså de självklara är fortfarande Huggorm och Mats enligt min åsikt.
Men de vill verkligen inte vad jag förstår.

kiddie tror jag också på, men hon har så mycket annat för sig så jag har inte ens föreslagit henne (vad jag minns iaf). En människa kan inte räcka till hur mycket som helst.
Och så har hon ju sagt nej också, med egen motivering, så klart.

Och så ankhh, förstås. Men där är det också tvärnobben.

Kullan har knappt varit här sen jag blev aktiv, så har inte riktigt nåt att bygga en uppfattning kring.
Men verkar stabil iaf, det är ett klart bra tecken. Skulle gärna kunna få testa rollen som mod, för min del. :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kiddie » 2019-10-31 14:58:01

Huggorm skrev:De där uppgifterna i listan är enkla att utföra, det vore inga problem att ställa upp med. Det jobbiga är att försöka döma när folk träter och skyller på varandra.


För mig är det att hålla ordning (ADD), så även om jag uppskattar ordning och reda så är inte mitt favorityrke direkt att flytta och slå ihop trådar. Min ADD-hjärna säger att den blir galen om den måste göra sådant ofta.

Däremot är jag inte minsta konflikträdd och kan bilda mig en mening om konflikter, särskilt med lite info från de inblandade. Sedan håller man ju ögonen öppna med. Och även med bara det jag ser så är det möjligt att moderera i konflikter, tycker jag.

Dva, det som jag tjatat på innan, måste alla moderatorer göra exakt samma saker?

Om Huggis med glädje städar och ställer saker där de ska vara och vattnar blommorna, kan jag gärna dela ut kvarsittningar och varningar.

Om detta skulle bli verklighet vill jag ha ytterligare en moderator, finns inget värre än att kastas in i alltför mycket arbete sm man inte är van vid.

Det skulle kunna vara en människa som överser och påpekar om de nya moderatorerna gör något som inte är vettigt. Fabela eller Kullan skulle kunna fixa det.

Sedan när det kommer in nya moderatorer kanske inte alla de vill göra på exakt samma sätt man gjort innan. Men om det finns nya bättre sätt så behöver inte detta vara fel.

Så vad säger ni?
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-10-31 15:12:35

Se där, ett klappat och klart paket. :D

Tycker det verkar görbart, och faktiskt som en bra kombo.
Så jag säger go for it - med kullan då då.


Jag anser mig inte vara tillräckligt pålitlig, är för styrd av min dagsform.
Men tack för omnämnandet. :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kiddie » 2019-10-31 15:16:06

Ähhh... fega inte nu. Dagsform? Finns väl inget som tvingar en att vara aktiv moderator dygnet runt i veckans alla dagar.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kiddie » 2019-10-31 15:52:10

Eftersom jag inte är tip top varje dag så räknas jag som en halv människa. Så ock Fabela.

Slutgiltiga uppställningen är således

Huggis
Kiddie
Fabbe
Kullan
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav atoms » 2019-10-31 15:57:39

kiddie skrev:Ähhh... fega inte nu. Dagsform? Finns väl inget som tvingar en att vara aktiv moderator dygnet runt i veckans alla dagar.


En absolut sanning.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-10-31 16:12:00

kiddie skrev:Ähhh... fega inte nu. Dagsform? Finns väl inget som tvingar en att vara aktiv moderator dygnet runt i veckans alla dagar.

Nänä. Men en annan kan ha huvvet fullt med bara ludd i många dygn i sträck, vettu. :?
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kullan » 2019-10-31 17:10:47

Jag är för teknisk korkad för att agera Moderator.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-10-31 17:34:56

Men spelar det tekniska nån roll verkligen, för den rollen som kiddie skissar på för dig?

Lägger mig i trots att jag inte har nåt att tillföra, bara för att knuffa dig lite i rätt riktning. :wink:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav elle » 2019-10-31 17:50:23

Fabela skrev:Och så ankhh, förstås

Också min favorit.

Huggorm, skulle också passa bra.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kullan » 2019-10-31 18:32:14

Jag nominerar Kiddie
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-10-31 18:43:17

kiddie skrev:Eftersom jag inte är tip top varje dag så räknas jag som en halv människa. Så ock Fabela.

Slutgiltiga uppställningen är således

Huggis
Kiddie
Fabbe
Kullan


Okej, så här då, efter att ha smultit det där en stund:

Jag tjatar på andra att de ska engagera sig.
Då kanske jag inte ska sitta och bara tvärnobba själv, känns lite orättvist. :oops:

Så okej: jag kan tänka mig att prata om saken, om fler är med på kiddies idé.

Om man splittar på uppgifterna kan jag kanske inte göra så stor skada iaf... :oops:

*darrar på handen och klickar skicka*
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Huggorm » 2019-10-31 19:02:40

Den stora frågan är väl hur ledningen ställer sig till detta.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav krumelur » 2019-10-31 19:18:47

Hearnothing tyker jag :) .
krumelur
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2019-03-27

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav ankhh » 2019-10-31 22:20:18

kiddie skrev:Eftersom jag inte är tip top varje dag så räknas jag som en halv människa. Så ock Fabela.

Slutgiltiga uppställningen är således

Huggis
Kiddie
Fabbe
Kullan

Ah, den här uppställningen skulle nästan locka mig att anmäla mitt intresse också. Men bara nästan; mina tidigare skäl gäller, och dessutom funderar jag starkt på att närmast gå offline. Som vi diskuterat på annat håll är internet inte så givande längre, och då vore det ju dumt att skaffa sig en anledning att stanna kvar.

Jag hoppas att ledningen håller med om att idén är strålande, och att det blir riktigt bra! Och tack för vänliga ord från Fabela och elle, om att jag skulle varit lämplig för detta uppdrag. :)
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-11-02 0:44:44

Fabela skrev:Jag tjatar på andra att de ska engagera sig.
Då kanske jag inte ska sitta och bara tvärnobba själv, känns lite orättvist. :oops:

Så okej: jag kan tänka mig att prata om saken, om fler är med på kiddies idé.

Om man splittar på uppgifterna kan jag kanske inte göra så stor skada iaf... :oops:

*darrar på handen och klickar skicka*

Jag tar tillbaka det där.

Absolut inte, under några omständigheter.
Jag är inte rätt person för nåt sånt, för jag förstår uppenbarligen absolut noll om kommunikation människor emellan.
Eller det tar iaf alldeles för mycket av min energi, att försöka reda ut missförstånd och div. tankegångar.

Sorry, borde vetat bättre.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kiddie » 2019-11-02 1:13:21

Fabela skrev:Jag är inte rätt person för nåt sånt, för jag förstår uppenbarligen absolut noll om kommunikation människor emellan.


Tror jag inte på. Snarare tror det är tvärtom.

Är enklare att rådda med saker när man har lite kunskaper, med mer kunskaper kan det bli värre iom att man då förstår att man inte förstår allt.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav slackern » 2019-11-02 1:17:47

ankhh skrev:
kiddie skrev:Eftersom jag inte är tip top varje dag så räknas jag som en halv människa. Så ock Fabela.

Slutgiltiga uppställningen är således

Huggis
Kiddie
Fabbe
Kullan

Ah, den här uppställningen skulle nästan locka mig att anmäla mitt intresse också. Men bara nästan; mina tidigare skäl gäller, och dessutom funderar jag starkt på att närmast gå offline. Som vi diskuterat på annat håll är internet inte så givande längre, och då vore det ju dumt att skaffa sig en anledning att stanna kvar.

Jag hoppas att ledningen håller med om att idén är strålande, och att det blir riktigt bra! Och tack för vänliga ord från Fabela och elle, om att jag skulle varit lämplig för detta uppdrag. :)


Jag tror också att du skulle vara en strålande moderator, om du bestämmer dig senare för att anmäla ditt intresse så har du mitt fulla stöd.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kullan » 2019-11-02 12:37:52

Jag kan väl säga så här:

Vid en direkt förfrågan från högre ort skulle jag tacka nej pga ointresse. Jag känner att jag inte är intresserad. Nu är risken pytteliten att jag blir aktuell ändå. Det skulle vara extremt förvånande om jag ens skulle dyka upp i diskussionerna.

Dessutom har jag funderingar på ett projekt tillsammans med annat folk. Men tack för förtroendet från vissa medlemmar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in