"Udda" musikinstrument

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

"Udda" musikinstrument

Inläggav Fabela » 2019-10-08 21:42:48

Dagobert skrev:Saxofon av avloppsrör 6:13 var bäst!

Ja, den är också en höjdare.

Hmm, trodde att du skulle gilla den där vid 7:03.
Bara utifrån ett uttalande om ett pussel, ska erkännas, så kanske inte konstigt att jag bommade... :-)065
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

"Udda" musikinstrument

Inläggav Dagobert » 2019-10-26 7:33:28

Hade en elektriker här, med 2st 4-5 åriga barn som hade tråkigt. Jag frågade om dottern kunde pluta med läpparna och blåsa ut en lätt "prutt". Det kunde hon, och då satte jag ett 2-meters elrör framför munnen på henne och bad henne prutta likadant. Det blev en riktig trumpetstöt på första försöket!

Sen hade de inte tråkigt. Tjejen lärde killen som också fick ett rör, och sen försökte de blåsa högst :D Helst i varandras öron men det fick de inte.
Dagobert
 
Inlägg: 14127
Anslöt: 2010-11-30

"Udda" musikinstrument

Inläggav nomemorytoday » 2019-10-26 11:10:48

Dagobert skrev:Hade en elektriker här, med 2st 4-5 åriga barn som hade tråkigt. Jag frågade om dottern kunde pluta med läpparna och blåsa ut en lätt "prutt". Det kunde hon, och då satte jag ett 2-meters elrör framför munnen på henne och bad henne prutta likadant. Det blev en riktig trumpetstöt på första försöket!

Sen hade de inte tråkigt. Tjejen lärde killen som också fick ett rör, och sen försökte de blåsa högst :D Helst i varandras öron men det fick de inte.

MM

Varför vaknar jag k*t?

https://www.youtube.com/watch?v=b_iH2Mla1VM
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Återgå till Intressanta intressen



Logga in