Skämt

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Skämt

Inläggav illmbius » 2019-09-15 22:42:43

jag tänkte berätta om första ggn jag hamnade på psyket, ingen har tills denna dagen skrattat åt skämtet och har blivit oerhört sårad av d då man öppnar upp säjsjälv och berättar om den oerhört kränkade och frihetsberövande upplevelse inför en medmänniska som man bara söker tröst ifrån och får ist bara höra hur fel man har och alla andra har rätt :cry: men blir OERHÖRT GLAD om någon jör det underförstått att man föstår d roliga å inte e sarkastisk vilket förövrigt är det största hindret från oss att bli ett :-)003

Jag satt på mitt hyrda rum i lägenheten i biskopsgården som jag hyrde av två arkeloger som var på gotland när jag just fått svar från teaterskolan ja sökte till att ja fått avslag, jag var förtvivlad, jag hade tagit mäj ända till göteborg för att försöka kultivera d enda som jag kanske trodde att ja hade en lyckad changs att lyckas i å få medel att uttrycka mitt budskap om världsfred & vänskap jag hade cirkulerat i området i ett års tid och etablerade mej inte alls på orten här var jag över 70 mil från min barndomsort ljusdal som jag trodde mej skulle bo och leva i tills jag blev gammal och dog ingen möjlihet att få jobba inom media och komma ut me mitt budskap, att jöra som persbrant och söka 10 ggr till dramaten innan han kom in är inte min stil, antingen sker d självklart är är magiskt lr så sker d inte alls, jag har aldrig i hela mitt liv velat bevisa något för någon och kommer aldrig att jöra d heller :-)003 ingen kontakt me adam han skrattade no fömodlien av pinsamthet för att ja va så dum å trodde att vi hade nåt bara för att han inte ha tillräcklit me tro på säsjälv lr tro lr huvetaget han har aldri trott på något i hela sitt liv :cry:

jag satt på mitt rum å gjorde NA's stegarbetsguide och skulle "lägga mitt liv i guds händer(som vi uppfattade honom)" och jag gjorde det jag sa gud ta denna kropp vägled mäj låt din vilja ske eftersom ja va desperat och visste inte vart ja skulle ta vägen, ja kom på att dom renoverade gamla posthuset inne i stan och eftersom ja va halvt utbildad snickare kanske ja hade en changs! ja kom dit å frågade efter nån personalansvari ja hade ett par matta oranga shorts långt hår å en tshirt där d sto svennebanan och teckningen av 'den svenska tigern' som användes under andra världs/kalla kriget och åsyftade att vara tyst om det "wgna" det kom nwr en medelåldersman som hade hand om grovisarna där som ja fösto d ja frågade om d fanns nå jobb å han sa nä varav ja sa kom ijen d e ett bygge fö EN MILJAD d måste finnas jobb[nu kommer d d ni alla väntat på] han säjer "Men vad ska du göra då? Du vet ju att d finns en HIERARKI HÄR" Jag kontrar me och skämtar på initiativ från honom(SOM STARTADE D JENÅM ATT SÄJA ATT D FANNS EN HIERARKI DÄR precis som om d hade nånting me min fråga å jöra o_o"Men vad ska jag jöra då ska jag ta din matlåda och äta upp den inför dom andra grabbarna?" för detta går en av arbetarna som stått brevid och lyssnat hela tiden polisen precis efter han kontaterat att "den där är ju inte klok i huvet den, jag går å ringer polisen nu"
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Skämt

Inläggav illmbius » 2019-09-16 0:18:06

för er som behöver lite "hjälpmedel" för att förstå skämtet..
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Skämt

Inläggav antonius » 2019-09-16 12:44:14

Förlåt men hur mår du egentligen? :-)003
antonius
 
Inlägg: 21795
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Skämt

Inläggav illmbius » 2019-09-16 14:42:39

antonius skrev:Förlåt men hur mår du egentligen? :-)003
mår va e d fönånting :-)014
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Skämt

Inläggav antonius » 2019-09-16 15:09:51

illmbius skrev:
antonius skrev:Förlåt men hur mår du egentligen? :-)003
mår va e d fönånting :-)014


Är du inlagd nu t ex...?
antonius
 
Inlägg: 21795
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Skämt

Inläggav illmbius » 2019-09-18 19:31:54

antonius skrev:
illmbius skrev:
antonius skrev:Förlåt men hur mår du egentligen? :-)003
mår va e d fönånting :-)014


Är du inlagd nu t ex...?
inlagd vart då? :shock:
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Skämt

Inläggav antonius » 2019-09-19 13:10:50

illmbius skrev:
antonius skrev:
illmbius skrev: mår va e d fönånting :-)014


Är du inlagd nu t ex...?
inlagd vart då? :shock:


på hispan
antonius
 
Inlägg: 21795
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Skämt

Inläggav illmbius » 2019-09-19 18:08:10

antonius skrev:
illmbius skrev:
antonius skrev:
Är du inlagd nu t ex...?
inlagd vart då? :shock:


på hispan
vrf då :shock: :shock:
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Skämt

Inläggav atoms » 2019-09-28 6:14:18

Låste tråden då TS verkar se det hela som ett skämt.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in