Hej från andra sidan

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hej från andra sidan

Inläggav illmbius » 2019-09-12 23:39:21

Jag blev tvingad mot min vilja diagnostiserad me autism "om ja va intresserad att komma ut så fort som möjlit" från psyket, min morsa ha vari på läkarna "fö hon vill att ja ska få samma stämpel som hon så när nästa utrensning kommer så är ja säker att gå gå under me henne eftersom hon varit(är :oops:) avundsjuk på mej HELA SITT LIV! Identifierar mej inte som autistisk och någon som känner skulle säja samma sak eftersom ALLT JAG VILL HELA TIDEN ÄR ATT UMGÅS OCH JAG ÄLSKAR ATT PRATA :lol: å då inge ytlit lr tråkit meningslöst snack utan grova djupa väldigt :-)154 skämt om apatin som just i denna stund håller på att suga livet ur allt levande i denna världen med enda syfte att skapa så långvarig och intensiv tortyr som möjligt, min mardröm är att få medvetandet överfört till en biologisk kropp vars aldrig dör och jag är fast i den här dimensionen FÖR EVIT :-)002

Mitt seriösa och :-)154 tips till er som "vill identifiera er som annorlunda och tycker ni förtjänar inget mindre än d beskrivet är ovan" jag ber för er och jag vill jöra er medvetna om att tar ni inte striden nu kommer ni få ta den senare så av praktiska skäl föreslår jag att ni börjar vakna upp nu :-)Hug
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Hej från andra sidan

Inläggav illmbius » 2019-09-12 23:59:02

Noterar även att "testet" inte gav utslag på NÅGOT eftersom ja (på önskan från morsan) jort d förut och inte jett utslag på något ANNAT ÄN ATT JAG FÖREDRAR "NATURMATRIAL" På kläder och jillar inte att bli "statisk" fömodlien fö att ja hatar allt som ha me stater att jöra, å d va PRECIS DÄRFÖR JA BLEV DIAGNOSTISERAD OCKSÅ FÖR JA E ANARKIST Å HATAR REGLER OCH D VA D Psykologen bedömmde som ASOCIALT, skrattretande förfan! Men eftersom hela världen är såhär sättet har "skämtet" börjats nöttas ut lite.. :-)051
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Hej från andra sidan

Inläggav ShakeItOut » 2019-09-13 0:34:35

Det mesta av detta får mig att säga " Va?". Har du även någon psykossjukdom?


Har du en autismdiagnos så har du genomgått en utredning som visar detta och där brukar det stå motiveringar till varför diagnosen är satt.
Att vara social och gilla djupa samtal kan man göra som autistisk också. Personligen så älskar jag det.
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Hej från andra sidan

Inläggav illmbius » 2019-09-13 0:46:34

d hanlar inte om att stava "rätt" lr sikta in säj på att va så anorlunda som möjlit utan att närma säj varandra och inte vara främlingar d STÖRSTA PROBLEMET I SAMHÄLLET IDAG ÄR ATT MÄNNISKOR GÅR FÖRBI VARANDRA SOM OM DOM VORE SPÖKEN, VI TITTAR INTE PÅ VARANDRA OCH VI SÄJER INTE HEJ TILL MÄNNISKOR VI INTE KÄNNER OCH KNAPPT DOM HELLER DETTA ÄR INTE NÅGONSNATS NORMALT LR NÅGOT SOM ÄR EFTERSTRÄVANSVÄRT :-)063
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Hej från andra sidan

Inläggav Kentarou » 2019-09-13 1:14:21

Vill du berätta vad du hade för diagnoser innan? Det händer att personer får fel diagnos så du behöver inte ha autism. Det är inget som man identifierar sig med för att vara annorlunda.

Jo, jag håller med att jag pratar för lite med personer man inte känner.
Kentarou
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2019-05-17

Hej från andra sidan

Inläggav illmbius » 2019-09-13 1:16:17

Vad är det som jör mäj sykåtisk nu åxå då helt plötslit mer än att du "fösökä" jöra dä "rolig" på att ja stavar lite konstit :-)063 dålig stil fattar du inte att d jör ont när du skriver saker som denna :cry: d e inte sanningen som svider d e lögnen som sårar fred :-)154
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Hej från andra sidan

Inläggav illmbius » 2019-09-13 1:22:58

jag vill inte att ni lägger vikt vid min diagnos jag vill att ni tar till er d sistnämnda om att d finns en energi i världen kalla den satan som vars enda syfte är att skapa evig tortyr och hur ni ställer er ti d, än så länge så e d inte olaglit att va kristen även om d börjar bli fler och fler som försöker få d till d..
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Hej från andra sidan

Inläggav ShakeItOut » 2019-09-13 1:42:36

Känns som att jag verkligen faller för trollbetet men ...

"nästa utrensning kommer så är ja säker att gå gå under me henne " "jag ber för er och jag vill jöra er medvetna om att tar ni inte striden nu kommer ni få ta den senare så av praktiska skäl föreslår jag att ni börjar vakna upp nu" "min mardröm är att få medvetandet överfört till en biologisk kropp vars aldrig dör och jag är fast i den här dimensionen FÖR EVIT " "och jillar inte att bli "statisk" fömodlien fö att ja hatar allt som ha me stater att jöra,"
Helt obegripligt.
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Hej från andra sidan

Inläggav Kentarou » 2019-09-13 2:42:50

ShakeItOut skrev:Känns som att jag verkligen faller för trollbetet men ...

"nästa utrensning kommer så är ja säker att gå gå under me henne " "jag ber för er och jag vill jöra er medvetna om att tar ni inte striden nu kommer ni få ta den senare så av praktiska skäl föreslår jag att ni börjar vakna upp nu" "min mardröm är att få medvetandet överfört till en biologisk kropp vars aldrig dör och jag är fast i den här dimensionen FÖR EVIT " "och jillar inte att bli "statisk" fömodlien fö att ja hatar allt som ha me stater att jöra,"
Helt obegripligt.


Det behöver inte vara trollning jag såg en dokumentär om en som skapade ett OS och han skrev också en massa nonsens. :-)154
Kentarou
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2019-05-17

Hej från andra sidan

Inläggav illmbius » 2019-09-13 2:54:00

ShakeItOut skrev:Känns som att jag verkligen faller för trollbetet men ...

"nästa utrensning kommer så är ja säker att gå gå under me henne " "jag ber för er och jag vill jöra er medvetna om att tar ni inte striden nu kommer ni få ta den senare så av praktiska skäl föreslår jag att ni börjar vakna upp nu" "min mardröm är att få medvetandet överfört till en biologisk kropp vars aldrig dör och jag är fast i den här dimensionen FÖR EVIT " "och jillar inte att bli "statisk" fömodlien fö att ja hatar allt som ha me stater att jöra,"
Helt obegripligt.
Med 'utrensning' menar jag den potensiellt nya förintelse som kommer att ske i världen om trenden att förbjuda och höja straffen mer och mer på saker i samhället inte upphör och det ser den förövrigt inte ut att göra heller
Kentarou skrev: Det behöver inte vara trollning jag såg en dokumentär om en som skapade ett OS och han skrev också en massa nonsens. :-)154
Jag hoppas för er skull att ni har rätt
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Hej från andra sidan

Inläggav Karamell » 2019-09-13 11:02:53

Du gillar inte diagnoser förstår jag. Nä, etiketter är ju inget å ha.
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Hej från andra sidan

Inläggav ShakeItOut » 2019-09-13 14:19:39

Kentarou skrev:
ShakeItOut skrev:Känns som att jag verkligen faller för trollbetet men ...

"nästa utrensning kommer så är ja säker att gå gå under me henne " "jag ber för er och jag vill jöra er medvetna om att tar ni inte striden nu kommer ni få ta den senare så av praktiska skäl föreslår jag att ni börjar vakna upp nu" "min mardröm är att få medvetandet överfört till en biologisk kropp vars aldrig dör och jag är fast i den här dimensionen FÖR EVIT " "och jillar inte att bli "statisk" fömodlien fö att ja hatar allt som ha me stater att jöra,"
Helt obegripligt.


Det behöver inte vara trollning jag såg en dokumentär om en som skapade ett OS och han skrev också en massa nonsens. :-)154


Ett olympiskt spel? Precis såhär brukar troll stava och bete sig. Börja rabbla satan, utrensning etc är inte sunt och att kunna variera stavningen från bra ibland till helt katastrofal... Nej, tror inte på detta som ett sunt beteende och jäkligt trist att hålla på så.
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Hej från andra sidan

Inläggav Furienna » 2019-09-13 16:15:31

ShakeItOut skrev:Det mesta av detta får mig att säga " Va?". Har du även någon psykossjukdom?


Har du en autismdiagnos så har du genomgått en utredning som visar detta och där brukar det stå motiveringar till varför diagnosen är satt.
Att vara social och gilla djupa samtal kan man göra som autistisk också. Personligen så älskar jag det.

Jag får samma intryck som du. :-)063
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Hej från andra sidan

Inläggav alexew » 2019-09-13 17:02:20

Nu kan jag omöjligt avgöra om du är autistiskt eller inte men det intryck man för av dig från det du skriver är av en person som är väldigt upptagen av sina egna tankar och som har en svag uppfattning av hur andra uppfattar en själv.

Sen så rent spontant så tycker jag att du med ditt sätt att hitta på egna stavningsregler, hoppa mellan olika ämnen när du skriver och se mönster där det inte finns några ger ett mer scizhofrent än autistiskt intryck.

Sedan angående det asociala. Ja, de flesta skulle uppfatta det som asocialt om man vägrar följa samhällets regler. Säg till exempel att jag skulle vägra stanna bilen vid rödljus, vägra skaka hand med folk eller inte respektera folks egendomar för att det inte skulle stämma överens med min egen uppfattning av hur samhället borde vara organiserat. Jag tror då att de flesta skulle uppfatta mitt beteende som asocialt.
alexew
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2019-01-11

Hej från andra sidan

Inläggav Kentarou » 2019-09-13 18:47:11

Ett olympiskt spel? Precis såhär brukar troll stava och bete sig. Börja rabbla satan, utrensning etc är inte sunt och att kunna variera stavningen från bra ibland till helt katastrofal... Nej, tror inte på detta som ett sunt beteende och jäkligt trist att hålla på så


Ja men det finns också en risk för honom att han är sjuk, om han är det så är han en utsatt person och vi borde göra vad vi kan att hjälpa honom.

Sedan angående det asociala. Ja, de flesta skulle uppfatta det som asocialt om man vägrar följa samhällets regler. Säg till exempel att jag skulle vägra stanna bilen vid rödljus, vägra skaka hand med folk eller inte respektera folks egendomar för att det inte skulle stämma överens med min egen uppfattning av hur samhället borde vara organiserat. Jag tror då att de flesta skulle uppfatta mitt beteende som asocialt


Prefixet A betyder ingen som exempelvis afasi betyder inget tal, jag tror att du tänker på ordet antisocial, asocial betyder att man är ensam. TS verkar inte vara asocial dock.
Kentarou
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2019-05-17

Hej från andra sidan

Inläggav nomemorytoday » 2019-09-13 21:56:32

Karamell skrev:Du gillar inte diagnoser förstår jag. Nä, etiketter är ju inget å ha.

Precis. Var dig själv [illmbius] alla andra är upptagna. - Oscar Wilde
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Hej från andra sidan

Inläggav alexew » 2019-09-14 9:04:51

Kentarou skrev:
Sedan angående det asociala. Ja, de flesta skulle uppfatta det som asocialt om man vägrar följa samhällets regler. Säg till exempel att jag skulle vägra stanna bilen vid rödljus, vägra skaka hand med folk eller inte respektera folks egendomar för att det inte skulle stämma överens med min egen uppfattning av hur samhället borde vara organiserat. Jag tror då att de flesta skulle uppfatta mitt beteende som asocialt


Prefixet A betyder ingen som exempelvis afasi betyder inget tal, jag tror att du tänker på ordet antisocial, asocial betyder att man är ensam. TS verkar inte vara asocial dock.


Jo, jag ser nu att jag blandade ihop uttrycken. Nej, jag tycker inte heller att TS verkar asocial, men jag kan tänka mig att han uppfattas som antisocial i det verkliga livet.
alexew
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2019-01-11

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in