Är det nån som vet hur det funkar med hobbyverksamhet?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Är det nån som vet hur det funkar med hobbyverksamhet?

Inläggav Legacy » 2019-08-22 0:13:42

Jag läste att innan 2008 så kunde man driva eget och fortfarande få sjuksersättning hur gäller det efter det? på aspergersboendet jag bodde på fanns det nån som typ kunde allt om försäkringskassan som kunde hjälpa en med försäkringsskassan, finns det nån sån man kan mailas med eller nåt sånt, fråga nån som inte är föräskringskassan det låter dumt och fråga föräkringskassan om hobbyverksamhet
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

Är det nån som vet hur det funkar med hobbeyverksamhet?

Inläggav slackern » 2019-08-22 1:27:21

Ett tipps som jag tror att du kommer ha stor nytta av i fortsättningen är att använda en sökmotor och helst Försäkringskassan egen, du ska se att alla lagar och regler kring FK hittar du där.
slackern
 
Inlägg: 43668
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Är det nån som vet hur det funkar med hobbeyverksamhet?

Inläggav Legacy » 2019-08-22 17:18:04

slackern skrev:Ett tipps som jag tror att du kommer ha stor nytta av i fortsättningen är att använda en sökmotor och helst Försäkringskassan egen, du ska se att alla lagar och regler kring FK hittar du där.


Ett tips som jag tror att du kommer ha stor nytta av i fortsättningar är att en sökmotor så som googel ibland inte kan hitta det du söker, då kan de vara bra och fråga folk som är hjälpsamma =)

Har du testat och fråga om saker du undrar över =) folk med hyfs kommer att besvara de du undrar över =) Om nån frågar mig nånting så svarar jag =) ja tror inte ja skulle bara kunna ignorera det, sån är inte jag som person om nån frågar mig nånting personligen =/
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

Är det nån som vet hur det funkar med hobbeyverksamhet?

Inläggav Legacy » 2019-08-22 17:42:57

Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

Är det nån som vet hur det funkar med hobbeyverksamhet?

Inläggav Kentarou » 2019-08-22 18:46:52

Du kan fråga små butiker som "mynt och musik" och seriehörnan ifall du bor i Göteborg.
Kentarou
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2019-05-17

Är det nån som vet hur det funkar med hobbeyverksamhet?

Inläggav Karamell » 2019-08-22 20:25:37

Legacy skrev:Jag läste att innan 2008 så kunde man driva eget och fortfarande få sjuksersättning hur gäller det efter det? på aspergersboendet jag bodde på fanns det nån som typ kunde allt om försäkringskassan som kunde hjälpa en med försäkringsskassan, finns det nån sån man kan mailas med eller nåt sånt, fråga nån som inte är föräskringskassan det låter dumt och fråga föräkringskassan om hobbyverksamhet
Driva eget företag??
Karamell
 
Inlägg: 3120
Anslöt: 2016-03-28

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in