Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Cenita » 2019-01-04 19:34:47

60+ tant söker väninnor i ungefär samma ålder för skriftlig kontakt
först och främst.
Läser mycket, skriver en del och gillar naturen.
Nyligen flyttat inom Östergötland och har inte jämnåriga
kontakter i närheten som jag trivs med.
Cenita
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2009-10-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Trefjorton » 2019-01-18 22:19:06

Man. 29. Linköping.

Söker tjejer 15-35 för relation.

Skicka meddelande om ni bor nära.
Trefjorton
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-07-14

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Bounce » 2019-01-20 12:47:31

Jag är en intellektuellt utforskande, lugn man, med humor & stort hjärta. Är 30 +, småföretagare & klassar nog mig själv som average looking, men när man lär känna mitt inre kan den yttre bilden förändras till en riktigt fin man.

Jag söker en kvinna/tjej som bor i eller i närheten av Sthlm. Jag söker i första hand en kurvig kvinna/tjej som är jordnära, men är du bara jordnära så går det bra också, då det är insidan som avgör!

Om du vill veta mer, är det bara att kontakta mig via ett pm.


Varma hälsningar Carl
Bounce
Inaktiv
 
Inlägg: 355
Anslöt: 2019-01-09

Kontakttråden (del 2)

Inläggav bobcat » 2019-01-23 6:37:25

51-årig biodlare med liten gård här. Läser och ser film, är morgonpigg och kvällstrött, inåtvänd och stress­känslig, driftig och kreativ, rutinbunden och envis, ängslig och ömtålig, lojal och trogen, och trivs så innerligt väl med min dagliga rytm att jag högst ogärna flyttar på mig. Har viss humor, möjligen. Ett stort behov av trygghet, närhet och kroppskontakt gör att jag söker en kvinna som vill dela mitt stillsamma liv här på gården, i ett förhållande som för min del gärna får vara livet ut.
bobcat
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2019-01-23
Ort: Sydöstra Västergötland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav kristenman » 2019-02-10 0:06:52

28 årig man ifrån Mellersta sverige söker kontakt med Kvinna för kk/förhållande 18-40 år,som inte har har allt för stora sociala problem och kan hantera sina egna svårigheter utan att kväva mig. Saker jag gillar
resa,friluftsliv,träning,filosofi
,Konspirationsteorier,fiske,musik. Var inte blyg tveka inte på att pma mig ifall du har frågor.
kristenman
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2017-05-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Skinny » 2019-02-10 16:31:05

Jag uppdaterar.

Ålder: 52
Musiksmak: punk, rockabilly, bluegrass mm.
Fritidsintressen: Musik. I alla dess former. Från konserter till böcker.
Stilar jag finner attraktiva: punk/rockabilly bla.
Stilar jag inte finner attraktiva: hiphopare, trendmänniskor.
Livsåskådning: hoping for the best, but expecting the worst.
Politisk uppfattning: ingen partipolitisk. Dock en massa åsikter om det mesta.
Viktiga värden i livet för mig: ärlighet, trohet etc.
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: extremister.
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: kärlek, omtanke och kommunikation.

Hör av dej via pm om intresse finns. Bild(er) finns.
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Kontakttråden (del 2)

Inläggav tantgredelin » 2019-03-05 22:25:19

Hej. Jag är kvinna, 31 och bor i Stockholmsområdet. Har nyligen fått diagnoserna autismspektrumtillstånd och ADHD. Eftersom jag inte känner någon annan som också har autism/Aspergers syndrom vore det trevligt att lära känna någon annan som har det. Främst vänner och bekantskaper tänker jag på.

Så, om någon i Stockholm känner för att ta en kaffe eller bara prata lite, skriv! :)

Jag gillar lite allt möjligt; böcker, dokumentärer, spel, att äta... :)
tantgredelin
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2019-02-19

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Skinny » 2019-03-16 15:27:02

Skinny skrev:Jag uppdaterar.

Ålder: 52
Musiksmak: punk, rockabilly, bluegrass mm.
Fritidsintressen: Musik. I alla dess former. Från konserter till böcker.
Stilar jag finner attraktiva: punk/rockabilly bla.
Stilar jag inte finner attraktiva: hiphopare, trendmänniskor.
Livsåskådning: hoping for the best, but expecting the worst.
Politisk uppfattning: ingen partipolitisk. Dock en massa åsikter om det mesta.
Viktiga värden i livet för mig: ärlighet, trohet etc.
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: extremister.
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: kärlek, omtanke och kommunikation.
Jag söker kvinnor.
Hör av dej via pm om intresse finns. Bild(er) finns.
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Kontakttråden (del 2)

Inläggav StickaOspela » 2019-04-30 0:50:12

StickaOspela skrev:Jag bor i Trollhättan och har min dotter varannan vecka. Jag arbetar nere i Göteborg.

Mina intressen är datorspel, textilt hantverk och musik. Jag tycker om att vara i skogen och sova där med.

Jag är väldigt taktil och har nära till mina känslor. En stor portion empati och förståelse finnes.

Jag har Asperger och OCD. Min OCD märks dock inte utåt alls, utan manifesterar sig som tankar i huvudet, vilka jag lärt mig hantera med hjälp av traumabehandling.

Även om det i grunden finns en önskan att finna en partner, så skulle jag tycka om att träffa någon vän med. De av mina vänner som jag umgås med regelbundet träffar jag kanske någon gång om året, så det finns verkligen utrymme för mer umgänge i mitt liv.

Kanske spelar du med, och skulle vilja ha någon att spela med. Eller kanske träffas och sticks/virka/brodera eller skapa på något annat sätt. Att lära sig av varandra är ett utmärkt sätt att utbyta erfarenheter. Kan du inte sticka etc kan jag lära dig :-)

Ta ta


På förekommen anlednong kanske jag skall vara lite tydligare än ovan: jag må se ut dom av manligt kön, men identifierar mig inte med något kön alls. Ickebinär är det närmsta som 'stämmer'.

Jag har i stprt sett inga manliga vänner, utom några få som jag känt sedan 90-talet. Jag tycker det är svårt att umgås eller kommunicera med män och undviker det oftast. Jag söker främst kpntakt med kvinnor och kanske andra ickebinära.

Jag har fått ett nytt specialintresse, eller kanske snarare dammat av ett tidigate, som handlar om elektronisk musik, skapandet av den och att skapa instrument för det.

Jag är 47 år.

Ta ta
Ronja
StickaOspela
 
Inlägg: 227
Anslöt: 2018-08-08
Ort: Trollhättan

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Estraru » 2019-05-09 17:38:12

Tjej 24
Osäker på aspergerdiagnosen men jag har den
Har problem med måendet men stabil har ett behov av någon
I mitt liv, är en mamma
Skriv gärna ett privat meddelande så kan
Vi fortsätta skriva via KIK sedan!
Estraru
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2019-05-09

Kontakttråden (del 2)

Inläggav linagaga » 2019-05-28 11:55:49

Hej.

Kvinna 31 år från Stockholm. Är inte diagnosticerad men har aldrig passat in. Fått höra att jag säkert har ADHD, men det känner jag inte igen mig i. Känner mig mer hemma med aspergers även om jag inte tror på diagnostik som metodik. Jag upplever dock inte att jag har svårt att läsa av människor om det är en del av kriterierna, utan snarare tvärtom vilket kan bli problematiskt eftersom människor kan tycka och tänka så mycket (om mig). Alltid varit intresserad av människor och mänskligt beteende, men det intresset har falnat ju mer förståelse jag fått.

Jordnära och ödmjuk. Öppensinnad. Älskar djur och natur. Gillar kreativitet, men har inte hunnit utveckla min egen så mycket än. Hoppas på att kunna få plattformen för det så småningom.

Vill gärna lära känna nya människor och förhoppningsvis kan någonting leda till vänskap. Skicka PM :-)Happy
linagaga
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2019-05-28

Kontakttråden (del 2)

Inläggav MoonMoth » 2019-06-12 22:07:01

Hej, 24 år gammal kille, bor i skåne och Vill träffa nya vänner. PM'a mig så kan vi prata mer!
MoonMoth
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2019-06-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Pzycholix » 2019-06-19 20:37:51

Jag skulle vilja träffa lite fler tjejkompisar som är som mig själv, speciell och ser omvärlden på ett lite annorlunda sätt. Gärna att du bor i norra småland eller i närheten.
Pzycholix
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2019-06-19
Ort: Eksjö

Kontakttråden (del 2)

Inläggav kattson » 2019-06-30 14:34:20

Hej,

Jag har alltid känt mig lite "annorlunda", fick diagnos först sent i livet(2012) och "polletten föll ner".
Känner inte direkt att jag kan relatera till killar, utan skulle gärna vilja ha en/ett par tjej-kompisar i more or less samma situation som mig, umgås lite och förstå varandras situation.
Söker ej förhållande, utan tjej-kompis.

Mina intressen är teknik, jobbar med datorer, men vill väl helst av allt inte sitta och prata varken kvantfysik eller datorer.. Så otroligt trött på datorer :)
Jag gillar djur och natur, vill gärna spendera mer tid att gå omkring och bara finnas, men ganska tråkigt själv.

Jag är född 1975 (så, 40nånting?) men din ålder spelar ingen som helst roll. Du behöver inte heller ha diagnos, anhörig som vill veta mer går också bra.
Behöver inte vara asperger heller om du har diagnos.

Jag har katt. Om det inte framgick av namnet. :)
kattson
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2019-06-30
Ort: Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav truthseeker » 2019-07-03 2:05:08

37 år. Bor i skogen. Vill ha en tjej att krama
truthseeker
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2016-07-02
Ort: Växjö

Kontakttråden (del 2)

Inläggav zerohero » 2019-07-13 0:37:32

Man 53. Levt ett brokigt liv mest pga min asperger som stökat för de som inte förstått. Är sportig och lever i mälardalen. Vore kul att träffa nån som jag av det motsatta könet.
zerohero
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2019-07-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav elle » 2019-07-13 7:00:36

Sökes vänner helst i Skåne med asperger diagnos. Ålder 30-65. Mitt enda krav är att du inte skriver omständliga monologer (läs: brev). Jag har asperger och ADD. Mina intressen litteratur, promenader, hälsa, balett m.m. Jag är vegan men det är inget krav att du är vegan.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Trollsvans » 2019-07-13 15:05:34

Hello,
jag är en 25 år gammal tjej som bor i Blekinge. Mina främsta intressen är djur och spel. Jag skulle uppskatta om någon med liknande intressen ville tjattra lite och eventuellt umgås lite längre fram i tiden.
Trollsvans
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2019-07-13

Kontakttråden (del 2)

Inläggav AznQt314 » 2019-07-14 11:05:31

Hej allesammans är ny på detta forum.

Hursomhelst är 22 år gammal man och bor med mig själv i en liten hyresrätt i norra Stockholm, har heltidsjobb och arbetar inom bygg.

Har blivit diagnostiserad med någon form av högfungerade autism även om det kanske inte syns vid första intrycket framgår det över tid. Människor brukar antingen geni- eller idiotförklara mig vid första intryck. Har svårt att uttrycka ansiktsuttryck och avger oftast en pokerface oavsett hur glad eller ledsen jag är, istället säger jag oftast hur jag känner mig för stunden vilket kan ses som lite udda med tanke på min pokerface. Har lätt att bli missuppfattad som ironisk då jag kan säga en sak samtidigt som mitt kroppsspråk säger något annat, hursomhelst menar jag alltid det jag säger.

Anser mig sakna något specialintresse men är överlag intresserad av träning, personlig utveckling och ta långa promenader för mig själv och inte tänka på något alls.

Har aldrig haft några vänner eller någon flickvän tidigare och fortfarande oskuld, något som inte bekymrar mig även om andra oftast undrar vad det är för fel på mig, då jag inte tänker förklara att jag har autism. Tycker det är bättre att ha tålamod med att välja vänner och tjejer än att stressa fram skitresultat. Den enda fysiska kontakten med en riktig människa jag har är min mor, även om jag redan flyttat hemifrån.

Som person har jag en speciell livsstil . Jag prioriterar enkelhet före status. Har kläder från 2nd hand, avstår från att använda bilen i Stockholm, äter för det mesta hemma och matlåda på jobbet men kan lyxa till det med att käka ute någon gång i veckan vid speciella tillfällen, kanske det blir med dig :-)173
Jag har möjligheten att flasha med statuslivet men avstår. Målet är att en dag ha råda att flytta till ett mindre utvecklat land med mindre ekonomisk trygghet än Sverige.

Som krav på flickvän kräver jag att du lutar dig åt det 'normal'-fungerande sidan av spektrumet mellan 18-25 men mogen för din ålder och bor någonstans eller nära Stockholmstrakten. Du ska också till största del vara självständig och inte bli beroende av mig. Ett beroendeförhållande ser jag som en mycket oattraktiv egenskap. Helst skulle jag vilja ha någon jag kan vara ärlig och mig själv med liknande diagnos, då jag anser att jag inte har den möjligheten när jag är bland normala människor. Om du bara vill vara min vän har jag inte samma krav, utan kräver bara att du beter dig ute bland folk.

Kan utbyta mer info via PM. :-)Happy
AznQt314
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2019-07-14

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Manveru » 2019-07-14 21:15:56

Hallojsan! Några år sen jag skrev nåt här så värt ett försök igen kanske. Är en 30 år gammal kille/man som väl huvudsakligen söker en framtida female partner, men skulle man lära känna annat trevligt folk i processen är det ju bara en bonus. För tillfället bosatt i Åtvidaberg i Östergötland, men inga direkta band hit så inga problem att flytta vart som om det nu skulle bli aktuellt, ej heller nåt emot att resa en bra bit för att träffa någon om man nu klickar, sen så klart att närmre avstånd alltid är smidigare.

Intresserad av djur/natur/miljö (vore trevligt med nån att ge sig ut på äventyr med så, vare sig bara promenader i random riktning eller smått längre expeditioner). Gillar att baka/laga mat, iaf då man orkar göra det där lilla extra eller prova nåt nytt (samt äta vad det nu blir efteråt, men trevligast om man kan bjuda nån också så klart). Allätare av film och serier, sci-fi/fantasy/övernaturligt av olika slag går väl ofta hem lite extra dock. Allmänt nördig i övrigt också, läses inte så mycket som man ibland skulle önskat (främst att man läser om LotR etc och Harry Potter med jämna mellanrum). Datorspel av olika slag har väl alltid varit det största intresset dock, och är väl nåt som vore särskilt smidigt om man delade ifall det nu finns visst avstånd så man inte lätt kan umgås på annat vis till att börja med.

Vet väl inte helt vad man borde skriva med mer om något men är en öppen bok om man bara frågar, så feel free att skriva vad som om nånting verkar det minsta lilla intressant. Dömer typ aldrig och är rätt öppensinnad gällande det mesta så är nog ganska chill att skriva med på så sätt, även om jag inte alltid är jättebra på att hålla en konversation flytande. Oavsett vilket om du nu läst ända hit så hoppas jag du hittar vad du söker! @}--
Manveru
 
Inlägg: 134
Anslöt: 2013-01-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav chibibotto » 2019-07-18 16:20:14

Hej hej, genderfluid 35 åring, diagnostiserad med högfungerande autism för 4 år sen, så håller fortfarande på att acceptera min diagnos och allt vad den innebär.

Jag har precis (eller för ett år sen då, så inte precis men det känns som det) flyttat till Karlstad för att plugga och vill hitta männiksor som kan vara roliga att umgås med runt Karlstadtrakten. Eftersom jag inte gillar att supa mig redlöst full och inte tål stora folksamlingar är det lite svårt att hitta studiekamrater att bli vän med då de flesta antingen umgås i stora grupper eller bara tänker på akohol.


jag gillar analog fotografi, att dricka te, fika, läsa (mest sci-fi/fantasy), jonglera, spela pokemon go, naturen, filosofi, idehistoria och konst.
chibibotto
 
Inlägg: 208
Anslöt: 2011-01-25

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Johan83 » 2019-07-26 11:55:12

Hej.
Man i 36års åldern, bor i västra Blekinge, söker en kvinna runt min ålder.
Har Asperger, så är lite socialt klumpig, förstår inte alls indirekt kommunikation och har begränsad social uthållighet. Kan däremot om jag behöver agera utan dessa begränsningar men bara under korta stunder.
Jag ser bra ut och träna en del på gym. Jobbar heltid, kör eget och har tre barn varannan vecka. Övrig så fixar jag med huset och har planer på att börja odla i min trädgård.
Skriv en rad om jag låter intressant.
Johan83
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2019-05-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Skalden Brage » 2019-08-17 8:31:41

Hej, jag söker någon i min egen ålder (20-åren) i Göteborgstrakten som är intresserad av historia och vetenskap och som skulle vilja göra utflykter till olika saker. Till exempelvis besöka medeltidsmarknader eller gå på museum eller kolla på gamla kyrkor. Hör gärna av dig om det låter intressant, så kan man ju prata ihop sig om något.
Skalden Brage
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2019-08-17

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Batte » 2019-09-01 19:05:37

Japp, jeg har skrevet en kontaktannonse i profilen min. Mulig jeg fjerner eller endrer den senere. Hva kan jeg si? Jeg er en merkelig skrue av et kvinnfolk og veldig spesifik i hva jeg søker og kan kjenne meg igjen i. Muligens er jeg såpass kravstor at ingen passer, men da får det vel være som det er. :-)018
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Återgå till Träffar



Logga in