Rättigheter arbetssituationer

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Rättigheter arbetssituationer

Inläggav Lissås » 2019-03-02 17:42:53

Inom mitt jobb med barn har jag tyckt att jag fungerat rätt okej, men nu är jag säker på att chefen med alla medel försöker få bort mig. Jag har fått flertalet pikar kopplat till de svårigheter som finns när man innehar Aspergers. Chefen är också medveten om att jag troligen har asperger. Efter att jag berättade om mina svårigheter för chefen började uppenbara problem uppstå. Först enstaka grejer som var fel, sedan eskalerade det bara och hen har vid ett tillfällen hävt ur sig allt möjligt negativt och fel som jag gör och att jag inte kan bli bättre. Chefen nämnde endast en sak som jag var bra på, det teoretiska, men den var jag också dålig för jag kunde inte göra så i praktiken. Känns som mobbing.

Jag har ännu ingen aspergerdiagnos på papper, men både vänner, släkt och inom vården kan se symptom på det. Står i kö för utredning.

Just nu har jag inte ork att ta reda på mina rättigheter, mår inte så bra efter allt detta. Är det någon som vet som kan hjälpa mig?

Tack på förhand.
Lissås
 
Inlägg: 130
Anslöt: 2018-12-15
Ort: En ort någonstans i Svealand

Rättigheter arbetssituationer

Inläggav linagaga » 2019-05-31 13:36:18

Gå med i facket och hör av dig till dem. Om du har möjlighet att höra dig för, kolla vilken fackförening de flesta tillhör på ditt jobb. Prata med styrelsen. Prata med HR. Om det verkligen är så att din problematik går ut över arbetsuppgifterna, kolla om det går att anpassa rollen. Om du känner dig mobbad, flagga för det. Försök skynda på diagnosen, den kan eventuellt skydda dig.
linagaga
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2019-05-28

Rättigheter arbetssituationer

Inläggav linagaga » 2019-05-31 13:36:49

Såg nu att det var ett tag sen du skrev... Hur har det gått?
linagaga
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2019-05-28

Rättigheter arbetssituationer

Inläggav Lissås » 2019-06-30 15:22:52

linagaga skrev:Såg nu att det var ett tag sen du skrev... Hur har det gått?
Ännu har det inte löst sig. Tack för att du skrev. Vi har haft möten och så, så jag får se vad som händer. Har inte varit aktiv här under ett tag.
Lissås
 
Inlägg: 130
Anslöt: 2018-12-15
Ort: En ort någonstans i Svealand

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in