Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav Selma » 2019-06-28 10:08:56

En bäver i bilen? Då skulle jag också ha kört av vägen. Skulle räcka med en mus.

Han hade mejat ner en skylt först, den som ringde polisen trodde att han var full.
Men när polisen kom fram till platsen visade sig vittnesuppgifterna vara felaktiga. Mannen i 50-årsåldern var inte full, men hade blivit rädd när en gnagare tagit sig in i bilen.

https://www.expressen.se/nyheter/man-at ... e-i-diket/
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav antonius » 2019-06-28 12:54:59

"skott i råttan" får som en annan betydelse, gnagare på pungen, kanske... :lol:
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav Fabela » 2019-06-28 14:07:40

Står ju inte ett ord om nån attack.
Eller ens en krasch.
Han blev skrämd när han såg ett djur inne i bilen, körde ned i ett dike. Ingen skadades.

Originalartikelns rubrik:
Fick in gnagare i bilen – körde i diket

https://www.nsd.se/nyheter/kiruna/fick- ... 55672.aspx


Och så undrar folk varför Expressen inte tas som seriös tidning. :roll:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav Huggorm » 2019-06-28 15:08:02

Jag hade en mus i bilen en gång, den hade väl hållit till i motorrummet för den kom upp i nederkant vindrutan medan jag var ute och åkte. Den hade lite svårt att hålla sig kvar i fartvinden och inte blev det bättre när jag sprutade spolarvätska på den och satte på vindrutetorkarna :lol:
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav Fabela » 2019-06-28 15:30:59

Huggorm skrev:Jag hade en mus i bilen en gång, den hade väl hållit till i motorrummet för den kom upp i nederkant vindrutan medan jag var ute och åkte. Den hade lite svårt att hålla sig kvar i fartvinden och inte blev det bättre när jag sprutade spolarvätska på den och satte på vindrutetorkarna :lol:

Klickbaita på det:
"Livsfarlig jättemus attackerade förare, använde vindrutetorkare som vapen!!!!!"
Kan ge grova pengar. :wink:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav Selma » 2019-06-28 15:35:15

Såg spår av möss eller råttor i bagageutrymmet i en gammal bil jag hade. Hittade inget djur men varje gång jag körde den bilen väntade jag hela tiden på att något eventuellt skulle komma krypande upp längs benet.
Var nära att köra av vägen en gång när jag såg en suddig fläck framför mig. När jag flyttade fokus från vägen till 20 cm framför ansiktet upptäckte jag att det var en spindel som gled ner från solskyddet.
Har inga problem med att avlägsna småkryp men jag vill inte bli så överraskad som jag blev då.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav Huggorm » 2019-06-28 15:59:33

Selma skrev:Såg spår av möss eller råttor i bagageutrymmet i en gammal bil jag hade. Hittade inget djur men varje gång jag körde den bilen väntade jag hela tiden på att något eventuellt skulle komma krypande upp längs benet.
Var nära att köra av vägen en gång när jag såg en suddig fläck framför mig. När jag flyttade fokus från vägen till 20 cm framför ansiktet upptäckte jag att det var en spindel som gled ner från solskyddet.
Har inga problem med att avlägsna småkryp men jag vill inte bli så överraskad som jag blev då.
Vänta till det är ett hastigt uppbyggt getingbo i bilen en dag när du skall iväg :D
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav Dagobert » 2019-06-28 16:00:43

Selma skrev:En bäver i bilen?

Det står inget om nån bäver... Gnagare - kanske var det en AIK-supporter?

En gång köpte jag en bil som stått i en lada och blivit invaderad av möss. Den stank vedervärdigt så jag fick den billigt :-)Happy
Mössen hade byggt bo i ventilationskanalerna så jag rev ut dem och hela inredningen i bilen. Tvättade allt inklusive hela insidan av bilen med trädgårdsslangen kopplad till varmvattnet.
En av de bästa bilar jag haft. :-)Happy
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav Selma » 2019-06-28 17:01:08

Dagobert skrev:Det står inget om nån bäver... Gnagare - kanske var det en AIK-supporter?

En gång köpte jag en bil som stått i en lada och blivit invaderad av möss. Den stank vedervärdigt så jag fick den billigt :-)Happy
Mössen hade byggt bo i ventilationskanalerna så jag rev ut dem och hela inredningen i bilen. Tvättade allt inklusive hela insidan av bilen med trädgårdsslangen kopplad till varmvattnet.
En av de bästa bilar jag haft. :-)Happy

Nej, men just bäver var det första i gnagarväg jag kom att tänka på.

Möss verkar ha god smak när det gäller bilar. Min "mus-bil" var en av de bästa jag haft (V6).
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav Huggorm » 2019-06-28 17:20:14

Min erfarenhet är att man får möss i alla bilar som ställs undan på lämpligt ställe
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav kiddie » 2019-07-06 3:41:59

Äsch, folk får skärpa sig. ;) När jag var liten rymde vår katt ur transporten och la sig som en kloss under bromspedalen. Farsan klarade det galant utan att någon kom till skada. :-)Happy
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Man i bilkrasch – blev attackerad av gnagare.

Inläggav antonius » 2019-07-06 10:07:27

Huggorm skrev:Min erfarenhet är att man får möss i alla bilar som ställs undan på lämpligt ställe


Man kan veva ner en ruta, ha den stående på gården och låta sina dobermannpinschrar ha den som hundkoja, då blir det inga råttor där... :wink:
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in