Vill inte andas längre

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vill inte andas längre

Inläggav sussi83 » 2019-05-14 21:31:34

LordNelson skrev:
sussi83 skrev:Ett förhållande kan bara funka om man är ”färdig” med sig själv, det finns ingen makt på jorden som kan underlätta om du själv inte mår bra.
Jag skulle inte orka engagera mig och riskera något bara för att jag behöver tröst, att använda andra som snuttetrasa funkar tyvärr inte.
Mao du fick ett uselt råd som bara binder mer ris kring din rygg om det vill sig illa.
Du ska välja en partner när du mår som bäst, det är mitt råd till dig, det finns då större chans att de ställer upp när det gäller.
Folk vill komma ihåg en för något de gillar.

Mår man inte bra i sig själv dras skräpet till en som flugorna kring en skit, då svärmar de, de är när du luktar gott och och inte är beroende som du får pärlorna.
Inget jag bara snöt ur mig utan det ligger mycket i det.

Jag träffade nån när jag var nere på botten och hon också höll på att kravla sig upp. Det är möjligt vi båda var skit men jag upplevde det som vi var bra för varandra.

Ok. Jag har då inte märkt att det funkar.
Det är ju fantastiskt om du fixade en sån stor grej under en dålig period, eloge.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Vill inte andas längre

Inläggav ehmd93 » 2019-05-18 14:57:30

x
Senast redigerad av ehmd93 2019-05-18 14:59:35, redigerad totalt 1 gång.
ehmd93
 
Inlägg: 122
Anslöt: 2015-04-30

Vill inte andas längre

Inläggav ehmd93 » 2019-05-18 14:59:11

Batte skrev:
ehmd93 skrev:
Batte skrev:Det finnes i alle fall en positiv sak og det er at psykikologen ser ut til å kjempe din sak, om jeg forstår rett?

Får jeg spørre hvilke diagnoser du har fått?



Ok, er det alle diagnoser, eller finnes det flere?

Jeg forstår at det kjennes vanskelig. Håper du ikke legger for mye press på deg selv, men forstår at man vil at alt skal være i orden nå med det samme. Det er nok bra om man klarer å tenke at det kommer til å kjennes bedre i fremtiden, når både du og psykologen kjemper din sak.

Spiller du noe gitar og går på konserter og kan du nyte det noen ganger?


Det har svalnat lite med gitarrspelande eftersom jag prioritera studier, jobbansökande o möte. Känner mig utmattad ibland att varje gång mina kompisar sett mitt ansikte slitet ut varje gång jag träffa dem men jag klarar mig. Jag har inte omhändertagits mentalt tillstånd utan snarare eftersträva krav för kunna både betalar av räkningar och studielån till att uppfylla dessa villkor som en jycke.

Jag har velat ta en vecka semester till Paris igen för jag vill uppleva denna resa en gång till men tyvärr det kostar och klargjorts att jag skall jobba i hela sommaren. Inte alls så kul att betalar av csn skuld med sammanlagt 3 års ytterligare lån och vet inte heller om det var värt det. Vet inte om jag känner mig glad eller överskattad över det här med nöje.

Jag kommer ihåg när min fd psykolog tog mig till träningslokal där det fanns en boxingsäck. Det var ett terapeutiskt metod jag gjorde och sade till mig att jag ska slå boxingsäck så hårt jag kan. Jag höll detta i halvtimme och nockat till vilket jag borde inte har gjort. Hans frågan var vem jag hatar och varför jag slog hårt då han såg mina knogar fick blåmärke o blödde lite. Jag svarade det är mig för att jag är som sagt, en olyckshändelse.
ehmd93
 
Inlägg: 122
Anslöt: 2015-04-30

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in