Önskade förändringar av forumet [avdelad tråd]

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-26 21:16:24

nallen skrev:
Fabela skrev:Det där med oönskade tanter kommer upp titt som tätt i olika sammanhang.

Tant betyder i det här sammanhanget inte äldre kvinna.

Det finns en gammal tråd där KrigarSjäl ondgör sig över förmanande och förklenande personligheter som därefter kallas Tanter, oavsett ålder och kön. Jag ids inte leta på tråden.

EDIT: det orkade jag visst, fast med lite snöpligt resultat.

Tack.
Du kanske inte läste resten av inläggen om det där: jag känner till att forumet har en egen tantmodell, men allt handlar inte om den.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2019-04-26 21:30:46

Fabela skrev:Japp, jag provocerade dig med flit, pga att du skrev att andra bara gnäller om allting.

Men du kan ju knappast förneka att du är missnöjd med hela forumet, efter att ha skrivit att det är så tråkigt här att du somnar, och vad det nu varit.


Ja det var ju moget att försöka provocera fram en reaktion :lol:

Jag tycker utan tvekan att forumet behöver en förändring. Tycker absolut att forumet hade varit roligare om lite fler kunde och fick hålla låda.

Fabela skrev:Nope. Jag skrev att frågan är om nån av oss två, som varit här så kort tid, ska uttala oss så mycket, med tanke på forumets historia.


Har känt till forumet sen det startades och kollat lite offentliga inlägg till och från, så lite koll har jag även om jag ej varit reggad.

Fabela skrev:Irrelevant i sammanhanget: de andra forumen är inte det här forumet (kanske inte ens aspergerforum?) och vad som tidigare hänt på det här forumet berättar vad som kan hända igen, om man gör vissa speciella ändringar. De som varit här länge kan kalkylera med sånt, till skillnad från dig och mig.


Det är inte alls irrelevant då jag faktiskt har "lite" koll. Sen finns det såklart mer aktiva medlemmar som är mer insatta men det betyder ej att man helt saknar koll vad som behöver göras eller förändras.

Fabela skrev:Varsågod, anse på du bara.


Jag anser ingenting utan utgår efter vad jag sett och dina reaktioner. Men menar varken något negativt eller illa med det, du är den du är vilket är okej.

Fabela skrev:Det beror naturligtvis helt på vilka det är bestämt att forumet främst är till för och aktuella regler.

Du pratar hela tiden som om det bara är de mer "livliga" medlemmarna som drabbas.
Har du nån uppfattning om hur många som inte vågat bli aktiva här eller lämnat, pga att det varit hård jargong?


Ja det är jag medveten om och det beror såklart på en hög känslighet. Men tar man saker för personligt är man nog inte lämpad att vara på ett AS forum

Fabela skrev:Visst, så kan man göra. Och tycka.
Fast nu har ju du flera gånger skrivit just att folk ska få vara sig själva och delta. Men nu verkar du inte tycka det längre?


Ja men det är ju precis det jag tycker. Men du tycker ju precis tvärtom, att du skall bli upprörd sen skall personerna som skriver det du inte gillar stängas av eller granskas.

Fabela skrev:Sen när har man inte fått diskutera annat än blommor, bin, katter och hästar?
Och menar du på fullt allvar att jag skulle ha förbjudit det? Eller nåt öht?

Slutsatsen jag drar av den här hyfsat förvirrande konversationen är att du vill ändra forumet till nåt du gillar, fast du inte har nån avsikt att vara här, och som du bedömer att jag inte pallar med och därför blir tvungen att lämna.


Det jag skriver är bara exempel, inte riktat direkt mot dig. Det är fler än dig som gillar public service, blommor och djur.

Konversationen är inte förvirrande i mina ögon. Vi har olika åsikter i ämnet, jag vill ha högre tak, du vill ha lägre tak och mer städat. Jag är ingen egoist och jag tänker på allas bästa, både på de mer extrema karaktärerna och de mer lättsamma.

Och jag hör definitivt inte till dem som tycker Du eller Någon annan skall lämna forumet. Men kommer aldrig ta parti för att medlemmar skall städas bort på grund av att dem har tuffare jargong.
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav sugrövmanövern » 2019-04-26 21:51:56

Fabela skrev:Japp, jag provocerade dig med flit, pga att du skrev att andra bara gnäller om allting.
Sådant beteende bör bestraffas mer. Sådant bestraffas aldrig. Folk som smånyps och bjäbbar, i åratal utan att få repressalier alls - det skulle jag vilja se en skärpning av!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-26 21:55:28

CoMpLiCaTeD_X skrev:
Fabela skrev:Japp, jag provocerade dig med flit, pga att du skrev att andra bara gnäller om allting.

Ja det var ju moget att försöka provocera fram en reaktion :lol:

Nope, inte provocera fram en reaktion. Utan få dig att reflektera över ditt sätt att uttrycka dig om andra.

CoMpLiCaTeD_X skrev:Men du tycker ju precis tvärtom, att du skall bli upprörd sen skall personerna som skriver det du inte gillar stängas av eller granskas.

Konversationen är inte förvirrande i mina ögon. Vi har olika åsikter i ämnet, jag vill ha högre tak, du vill ha lägre tak och mer städat.

Antingen driver du med mig eller så blandar du ihop mig med nån annan eller nåt.
Inte undra på att jag tyckt att det varit förvirrat.

Men det var ju bra att det kom fram, så att jag slipper ödsla mer tid på nånting som inte har med verkligheten att göra.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-26 22:14:08

sugrövmanövern skrev:
Fabela skrev:Japp, jag provocerade dig med flit, pga att du skrev att andra bara gnäller om allting.
Sådant beteende bör bestraffas mer. Sådant bestraffas aldrig. Folk som smånyps och bjäbbar, i åratal utan att få repressalier alls - det skulle jag vilja se en skärpning av!

Se så, lugn och fin. :wink:
Du läste nog in för mycket i det, likadant som Complicated gjorde. Se mitt inlägg ovan.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav sugrövmanövern » 2019-04-26 22:20:15

Fabela skrev:
sugrövmanövern skrev:
Fabela skrev:Japp, jag provocerade dig med flit, pga att du skrev att andra bara gnäller om allting.
Sådant beteende bör bestraffas mer. Sådant bestraffas aldrig. Folk som smånyps och bjäbbar, i åratal utan att få repressalier alls - det skulle jag vilja se en skärpning av!

Se så, lugn och fin. :wink:
Du läste nog in för mycket i det, likadant som Complicated gjorde. Se mitt inlägg ovan.


Jag är kolugn. Jag ser hur manipulativ du är. Tycker du borde få några dagars postningsförbud och lugna ner dig istället för att bråka med alla här i tråden :-)Happy . Efter det kan vi sjunga kumbaya i supersoft ton allihopa.



Moderator atoms - inlägget berörs i en tillsägelse; se - post1556329.html#p1556329
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-26 22:23:55

sugrövmanövern skrev:Jag ser hur manipulativ du är.

:?: :?: :?:

Och jag har en känsla av att det här handlar om nåt helt annat än mig.
Var vänliga och håll era bråk för er själv. Tack.

Jag anmäler mig själv till moddarna, så får de titta på det.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav sugrövmanövern » 2019-04-26 22:27:49

Fabela skrev:
sugrövmanövern skrev:Jag ser hur manipulativ du är.

:?: :?: :?:

Och jag har en känsla av att det här handlar om nåt helt annat än mig.

Ja, alltså vi är ju helt off topic i tråden här. Jag menar det jag skrev, sådant här tjyvnypsbeteende som du pysslar med är en av sakerna som behöver tas itu med på Aspergerforum.se.

Det är lika illa det som att kalla varandra fula namn och vara hetsiga etc. Värre enligt min åsikt faktiskt då det är så himla smygigt och faller undan radarn för de flesta samtidigt som det skapar väldigt otrevlig stämning.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav slackern » 2019-04-26 22:31:47

Blir det gyttjebrottning å grejer snart?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-26 22:37:53

sugrövmanövern skrev:Ja, alltså vi är ju helt off topic i tråden här. Jag menar det jag skrev, sådant här tjyvnypsbeteende som du pysslar med är en av sakerna som behöver tas itu med på Aspergerforum.se.

Det är lika illa det som att kalla varandra fula namn och vara hetsiga etc. Värre enligt min åsikt faktiskt då det är så himla smygigt och faller undan radarn för de flesta samtidigt som det skapar väldigt otrevlig stämning.

Du har rätt till din åsikt.

Jag har iaf anmält mig själv, så moddarna får avgöra saken.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Micke » 2019-04-26 23:14:39

sugrövmanövern skrev:Sådant beteende bör bestraffas mer. Sådant bestraffas aldrig. Folk som smånyps och bjäbbar, i åratal utan att få repressalier alls - det skulle jag vilja se en skärpning av!


Då skulle det nog inte bli många kvar här efter ett tag.

Och att måla ut Fabela som manipulativ för den förhållandevis lilla grejen (som hon dessutom själv avslöjade) det tycker jag var lågt. Oavsett om det var seriöst menat eller ej.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav sugrövmanövern » 2019-04-26 23:18:25

Micke skrev:
sugrövmanövern skrev:Sådant beteende bör bestraffas mer. Sådant bestraffas aldrig. Folk som smånyps och bjäbbar, i åratal utan att få repressalier alls - det skulle jag vilja se en skärpning av!


Då skulle det nog inte bli många kvar här efter ett tag.


Jodå, det är mer rättvist att vissa inte hela tiden slipper tillsägelser och straff för att de smyger runt ovanför radarn. Eller under, whatever. Det ger ett bättre flow.


Micke skrev: att måla ut Fabela som manipulativ för den förhållandevis lilla grejen (som hon dessutom själv avslöjade) det tycker jag var lågt. Oavsett om det var seriöst menat eller ej.


Hon gjorde en ful grej, och jag passade på att uppmärksamma det helt enkelt. Rätt ut i luften, utan att smyga runt och retas. Jag ogillar sådana beteenden helt enkelt. Du får gilla dem om du vill.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav ufo » 2019-04-26 23:25:20

Fabela skrev:Jag har aldrig nånsin sett eller hört att ordet tant skulle ha den betydelsen.
Jag har förstått att många undviker att använda ordet tant, då man lätt blir "halshuggen" för det. Men med 6 års medlemskap borde du ha snappat upp det.

Fabela skrev:Men oavsett: det är fortfarande negativt och nedlåtande.
Vilket är poängen. (Om det riktas mot prusiluskorna)

Fabela skrev:Förresten, ifall nån undrar: jag brukar kalla mig kärring, för det är elakare än tant :twisted:
Ok, vill kärringen förklara ordet kärring?
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Micke » 2019-04-26 23:30:37

sugrövmanövern skrev:Jodå, det är mer rättvist att vissa inte hela tiden slipper tillsägelser och straff för att de smyger runt ovanför radarn. Eller under, whatever. Det ger ett bättre flow.

Ja att det blir mer rättvist om alla slags övertramp ger konsekvenser, det säger jag ju inte emot. Men få människor kan helt undvika sådant även om dom försöker, och det går säkert att tolka in sådant där det inte finns dessutom. Och alla skulle inte trivas på ett så finkänsligt forum.

Hon gjorde en ful grej, och jag passade på att uppmärksamma det helt enkelt. Rätt ut i luften, utan att smyga runt och retas. Jag ogillar sådana beteenden helt enkelt. Du får gilla dem om du vill.

Det jag säger är att hon inte förtjänade det epitet du gav henne, oavsett vad man tycker om det hon skrev.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-27 0:16:26

ufo skrev:Jag har förstått att många undviker att använda ordet tant, då man lätt blir "halshuggen" för det. Men med 6 års medlemskap borde du ha snappat upp det.

Jag är osäker på hur du menar, men om det där med anslutningsdatum iaf: jag har bara varit aktiv sen ett år tillbaka. Oräknat några få inlägg 2013. Däremellan har jag inte varit här alls.

Fabela skrev:Men oavsett: det är fortfarande negativt och nedlåtande.
Vilket är poängen. (Om det riktas mot prusiluskorna)

Ja, precis.

Fabela skrev:Ok, vill kärringen förklara ordet kärring?

:lol:
Vet inte om jag har nån egentlig förklaring, tycker bara att det är roligt att kalla mig det, med självironi. En kärring är det liksom lite mer krut i, än en tant, som ju egentligen är snäll. Jag är iofs rätt snäll, men har temperament också.
Eller menar du mer seriöst, med etymologi och allt? Det vet jag inte isf.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2019-04-27 1:26:40

Har ett förslag. Jag och sugrövmanövern kan öppna ett eget forum och den som vill ha roligt kan haka på, den som vill vara bitter kan stanna kvar här. Kan stå för kostnaderna för webbhotellet.
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav nallen » 2019-04-27 10:34:37

sugrövmanövern skrev:Jag menar det jag skrev, sådant här tjyvnypsbeteende som du pysslar med är en av sakerna som behöver tas itu med på Aspergerforum.se.

Det är lika illa det som att kalla varandra fula namn och vara hetsiga etc. Värre enligt min åsikt faktiskt då det är så himla smygigt och faller undan radarn för de flesta samtidigt som det skapar väldigt otrevlig stämning.

Och sen när någon tröttnar på tjuvnypen och säger ifrån, ja då blir det offret som får varningar och avstängningar. Det har skett många gånger under forumets historia och är arketypiskt tantbeteende.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Önskade förändringar av forumet [avdelad tråd]

Inläggav ankhh » 2019-04-27 14:24:46

CoMpLiCaTeD_X skrev:Har ett förslag. Jag och sugrövmanövern kan öppna ett eget forum och den som vill ha roligt kan haka på, den som vill vara bitter kan stanna kvar här. Kan stå för kostnaderna för webbhotellet.

Jag köper inte dikotomin ha roligt/vara bitter (och tycker att det är tråkigt att du åter använder nedvärderande ord för de som tycker annorlunda än du), men i övrigt låter det som ett prima förslag. Ett forum för de utagerande, och så AF kvar som en vänlig och trygg plats för de som vill ha och/eller behöver det. :-)Happy
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Önskade förändringar av forumet [avdelad tråd]

Inläggav Fabela » 2019-04-27 16:01:20

ankhh skrev:
CoMpLiCaTeD_X skrev:Har ett förslag. Jag och sugrövmanövern kan öppna ett eget forum och den som vill ha roligt kan haka på, den som vill vara bitter kan stanna kvar här. Kan stå för kostnaderna för webbhotellet.

Jag köper inte dikotomin ha roligt/vara bitter (och tycker att det är tråkigt att du åter använder nedvärderande ord för de som tycker annorlunda än du), men i övrigt låter det som ett prima förslag. Ett forum för de utagerande, och så AF kvar som en vänlig och trygg plats för de som vill ha och/eller behöver det. :-)Happy

Ja, visst, varför inte. Det är ju bättre att alla är där och med dem de trivs, än att folk är här och är missnöjda.


Hittade förresten ett inlägg från 2011, där Zombie på ett förträffligt sätt uttrycker det jag försökte säga igår ang. skillnaderna mellan folk.
Det går tydligen inte att länka till inlägget eller citera på vanligt sätt eftersom tråden är låst, men anyways:

Favorit i repris.

En orsak är säkert den gamla vanliga, som känns igen från alla skolor och de flesta arbetsplatser, att de som måste (i alltför många fall borde) hållas i tyglarna syns mycket mer än de som de personerna får att diskret tystna eller sticka därifrån om de inte tyglas.

"Fria" tyglar gynnar alltså de okänsliga, de aggressiva, de hänsyns- och respektlösa. Och dem som blir upplivade av sådana människor, är okänsliga för de dåliga delarna av den stämning de skapar samt kan och orkar bita ifrån sig mot dem när det behövs.

För dem som är känsligare eller timidare än så, som bara vill ha de bästa förutsättningarna för ett seriöst jämlikt utbyte, som vill ha en "mänsklig" stämning eller inte orkar eller vill slösa krafter på tjafs och försvar mot andras okontrollerade övertramp, betyder den "friheten" ofrihet, och ju större "friheten" för de aggressiva är, desto färre av de senare kommer att kunna stanna kvar överhuvudtaget.

För den skull kan man inte ha hur strama eller omfattande tyglar som helst, det säger sig ju självt. Ett ställe där kreativiteten kvävs eller diktatur råder blir ingen människa vid sunda vätskor kvar i om den kan fly. (För att då inte tala om hur olika saker man kan uppleva som stimulerande...)

Men att avväga det där är mycket svårare än man kan tro. Bokstavligen än man kan tro.

Tillkommer, i just det här fallet, att vi redan har ett forum* drivet efter anarkistiska principer, så med ännu ett fångar man inte in några aspergare som inte lika gärna kan hålla till där.

* länk till http://www.aspieforum.se/index.php
pajkastning-m-m-avknoppad-trad-t19052.html


Alltså jag är ju, i motsats till vad Complicated påstod, för högt i tak och variation. Och har uttryckligen skrivit att jag tycker att även mer "kontroversiella" medlemmar ska få vara här.

Men jag tycker också att det är jätteviktigt att de försiktigare aspergarna kan vara här. Det är nog den gruppen som har svårast av alla att hitta nåt ställe som passar, och jag gillar inte att sparka nedåt.

Och då är ju tiotusenkronorsfrågan hur i helskotta man ska kunna ha alla sorter på ett och samma forum.
Jag personligen kan inte se hur det kunde genomföras.

Kanske med två olika avdelningar då, isf.
PA finns ju förstås nu också, men det är inte riktigt samma sak, tänker jag?

Men annars känns väl två forum med varsin tyngdpunkt som ett klart tänkbart alternativ.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Önskade förändringar av forumet [avdelad tråd]

Inläggav Micke » 2019-04-27 17:42:48

Fabela skrev:Alltså jag är ju, i motsats till vad Complicated påstod, för högt i tak och variation. Och har uttryckligen skrivit att jag tycker att även mer "kontroversiella" medlemmar ska få vara här.

Men jag tycker också att det är jätteviktigt att de försiktigare aspergarna kan vara här. Det är nog den gruppen som har svårast av alla att hitta nåt ställe som passar, och jag gillar inte att sparka nedåt.

Och då är ju tiotusenkronorsfrågan hur i helskotta man ska kunna ha alla sorter på ett och samma forum.
Jag personligen kan inte se hur det kunde genomföras.

Kanske med två olika avdelningar då, isf.
PA finns ju förstås nu också, men det är inte riktigt samma sak, tänker jag?

Men annars känns väl två forum med varsin tyngdpunkt som ett klart tänkbart alternativ.

En gång i tiden så fanns det ju en lågmodererad avdelning här på aspergerforum men det slog inte särskilt väl ut. Konflikter som uppstod där spred sig till dom andra avdelningarna också. Man får också ha i åtanke att ett högre tak kan innebära en högre arbetsbörda för moderatorteamet, och det kanske skulle bli dödsstöten för forumet så som läget är.

Och ja Zombie skrev många insiktsfulla saker som exemplet här ovan.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Önskade förändringar av forumet [avdelad tråd]

Inläggav Fabela » 2019-04-27 18:07:35

Aha, så det har testats. Jag hittade bara nåt där det föreslogs.

Ja visst, att öka moddarnas arbetsbörda nu är ju inte önskvärt. Jag tänkte mer på sen, när de aktuella bekymren med personalbrist, GDPR mm är ur världen.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Önskade förändringar av forumet [avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2019-04-27 20:48:47

CoMpLiCaTeD_X skrev:Men gammalt konservativt tänk är inte framtiden för det här forumet, där allt blir stelt och människor som fungerar annorlunda städas undan på grund av vissa människors känslighet. Pratar någon för mycket om sex så gnälls det, råkar någon uttala sig negativt om aspergers så gnälls det, råkar någon vara trött på stökiga invandrare så gnälls det ... Ja listan kan göras hur lång som helst. Det här skall vara ett öppet forum där alla skall känna sig välkomna och ha som sin trygga hamn när saker är jobbiga i vardagen. Sen måste man givetvis hålla sig inom vissa regler men som det ser ut just nu får inte alla en ärlig chans.

Jag tycker det är lite svårt att förstå vad du protesterar mot.

Vilka är det som gnäller, andra forummedlemmar? Ja, de har ju rätt att framföra sina åsikter när de inte håller med.

Vilka är det som "städas undan", alla som blir förhandsgranskade? Det brukar finnas goda skäl när någon blir förhandsgranskad. Om någon får spel och börjar förolämpa och anklaga andra medlemmar, ska forumledningen vara passiv då? Hur tryggt känns forumet då?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Önskade förändringar av forumet [avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2019-04-27 21:07:09

Maggi skrev:Fabela! jag tror faktiskt inte att uttrycket tant på detta forum syftar på ålder, Krigarsjäl skrev mkt om TaNTer inom psykiatrin/socialtjänst en viss typ av kvinnor utan nån vidare insikt i Npf-problem.....kan komma därifrån?

Eller har jag missuppfattat nåt :-)063

Dessa "tanter" gällde ju offentliganställda kvinnor som behandlar aspergare okunnigt och nedlåtande. Se KrigarSjäls m fl kriterier i denna tråd.

När det talas om "tanter" nu undrar jag om det är moderatorerna som anses vara "tantiga" el (vissa) forummedlemmar.

Moderator:
Om man kritiserar modereringen så tycker jag man kan vara mer sakinriktad än att döma ut oss som "tanter". Är det forumreglerna som är fel el tillämpningen av dem?

Är det registeringsavtalet som borde ändras?
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande eller något annat material som kan tänkas bryta mot forumreglerna eller någon tillämplig lag.
regavtal.php

Är denna policy om politiska diskussioner överspelad?
Om en tråd spårar ur och diskussionen övergår i pajkastning eller allmänt tjafs trots att moderatorerna säger till kan den alltså låsas permanent. Det är ingen större vits att ha en tråd öppen om man ägnar sig mer åt att kalla varandra det ena eller det andra än att diskutera ämnet.

Vi kommer inte att vara särskilt toleranta mot t.ex. nedsättande ord och grova generaliseringar eller acceptera att man sätter etiketter på varandra hur som helst. Ingen ska heller behöva ta emot förolämpningar bara för att någon inte håller med. Kan man inte diskutera på en högre nivå än så bör man inte diskutera alls.
post1366703.html#p1366703
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Önskade förändringar av forumet [avdelad tråd]

Inläggav Fabela » 2019-04-27 22:58:14

Bara för säkerhets skull, eftersom mitt nick finns med i det översta citatet ovan:

Alien skrev:Moderator:
Om man kritiserar modereringen så tycker jag man kan vara mer sakinriktad än att döma ut oss som "tanter".

Jag har inte kritiserat modereringen, utan användandet av ordet tant här:
ufo skrev:Dock så tror jag tyvärr, att det här forumet väljer någon som är.............."tantig".

(Alltså väljer till ny moderator.)
Minns inte hur det hänger ihop, det verkar ha försvunnit inlägg när tråden delades.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in