Måste man göra aktivititer för att behålla aktivitsersättnin

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Måste man göra aktivititer för att behålla aktivitsersättnin

Inläggav Legacy » 2019-04-08 16:23:14

jag frågade igår om man måste göra aktiviteter för att behålla sjukersättning gäller detsamma för aktivitetsersättning?
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

Måste man göra aktivititer för att behålla aktivitsersättnin

Inläggav marxisten » 2019-04-08 16:53:17

Legacy skrev:jag frågade igår om man måste göra aktiviteter för att behålla sjukersättning gäller detsamma för aktivitetsersättning?


Nej, men däremot kan du få ekonomisk ersättning för aktiviteter typ gym med aktivitetsersättning så du får det gratis. Det kan dock hjälpa i en helhetsbedömning av ersättning om man gör något, och det hjälper ju om inte annat dig som person om du har något fast att göra i veckorna och kommer ut lite. Tror ytterst få mår bra av att vara isolerad på heltid.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Måste man göra aktivititer för att behålla aktivitsersättnin

Inläggav Fretshi » 2019-04-08 21:06:13

marxisten skrev:
Legacy skrev:jag frågade igår om man måste göra aktiviteter för att behålla sjukersättning gäller detsamma för aktivitetsersättning?


Nej, men däremot kan du få ekonomisk ersättning för aktiviteter typ gym med aktivitetsersättning så du får det gratis. Det kan dock hjälpa i en helhetsbedömning av ersättning om man gör något, och det hjälper ju om inte annat dig som person om du har något fast att göra i veckorna och kommer ut lite. Tror ytterst få mår bra av att vara isolerad på heltid.


Ja det stämmer att vi människor är.byggda för att aktivera oss. Men det behöver inte betyda att man måste planera upp sina veckor in i minsta detalj för då flyr man från sig själv.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Återgå till Aspergare och vården



Logga in