Svag verklighetsuppfattning?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Svag verklighetsuppfattning?

Inläggav kiddie » 2019-03-19 0:51:06

Bhoc92 skrev:Ganska svårt att förklara egentligen, men det jag menade från början var ungefär att det vissa saker ska man bara veta, typ vad verkligheten och andra människor är. Eller typ tid. Jag menar att så fort jag börjar fundera på sådant inser jag att jag typ inte har någon uppfattning, typ att nåt saknas.


Tiden och verkligheten är stora frågor som jag inte tror någon har en bra uppfattning om.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Svag verklighetsuppfattning?

Inläggav nomemorytoday » 2019-03-19 1:29:57

kiddie skrev:
Bhoc92 skrev:Ganska svårt att förklara egentligen, men det jag menade från början var ungefär att det vissa saker ska man bara veta, typ vad verkligheten och andra människor är. Eller typ tid. Jag menar att så fort jag börjar fundera på sådant inser jag att jag typ inte har någon uppfattning, typ att nåt saknas.


Tiden och verkligheten är stora frågor som jag inte tror någon har en bra uppfattning om.

word
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Svag verklighetsuppfattning?

Inläggav Bhoc92 » 2019-03-19 17:25:09

kiddie skrev:
Bhoc92 skrev:Ganska svårt att förklara egentligen, men det jag menade från början var ungefär att det vissa saker ska man bara veta, typ vad verkligheten och andra människor är. Eller typ tid. Jag menar att så fort jag börjar fundera på sådant inser jag att jag typ inte har någon uppfattning, typ att nåt saknas.


Tiden och verkligheten är stora frågor som jag inte tror någon har en bra uppfattning om.


Det är typ det jag menar, att så fort jag börjar fundera på såna saker så är det som att jag inser att jag aldrig haft någon riktig uppfattning, utan bara trott att jag har det. Typ som att tänka på solen ungefär, man accepterar att den är gammal och stor, men man fattar att man egentligen inte kan föreställa sig det egentligen när man börjar fundera på det.
Bhoc92
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2019-02-07

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in