Är du mellan 18 och 30 år och vill du delta i en studie?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Är du mellan 18 och 30 år och vill du delta i en studie?

Inläggav danwo307 » 2019-03-18 14:04:48

Till dig som är intresserad av att delta i en studie om
livskvaliteten för unga vuxna med högfungerande AST.

Mitt namn är Daniel. Jag studerar vid Linköpings universitet och skriver en uppsats med syfte att undersöka hur unga vuxna med diagnosen högfungerande autismspektrumtillstånd (AST/Asperger) bedömer sin livskvalitet.

Deltagande i studien kommer att få fylla i ett kort formulär med 12 frågor. Frågorna handlar om upplevd livskvalité. Utöver de 12 frågorna tillkommer frågor om: ålder, kön och om du bor i norra, mellersta eller i södra delen av landet.

Jag söker dig som:

- Är mellan 18 – 30 år.
- Har diagnosen högfungerande autismspektrumtillstånd (AST/Asperger).

Så här går deltagandet till:

Skicka ett mail till mig på danwo307@student.liu.se

Jag skickar ut en samtyckesblankett och frågeformuläret via e-post (eller vanlig post om du hellre vill det). Scanna samtyckesblanketten eller ta ett vanligt foto med din mobiltelefon eller digitalkamera. Det är viktigt att bilden är på hela dokumentet och att det inte blir suddigt så att jag och min handledare kan läsa vad som står.

Behåll gärna originalet och skicka kortet med detta godkännande till mig med e-post danwo307@student.liu.se eller med mms till mitt telefonnummer (som du får tillgång till om du anmäler ditt intresse). Det går även bra att sms: a eller maila om du har några frågor eller om du vill ha möjlighet att skicka in blanketten med vanlig post.

Kontakt med deltagare av studien kommer att skötas skriftligt via e-post. Studien tar mellan 5 och 10 minuter att genomföra.

Jag kommer inte att skicka ut någon påminnelse.

Ditt deltagande i undersökningen är helt frivilligt. Du kan när som helst avbryta ditt deltagande utan närmare motivering.