Att vara som en propp i en tråd - vad ska man göra då?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att vara som en propp i en tråd - vad ska man göra då?

Inläggav Fabela » 2019-02-25 16:16:54

Tack nallen, det var bra att du lade till det.

Jag är mycket försiktig med PM, tycker att integriteten är superviktig.
Här ser jag det dock självklart att berätta resultatet av den PM-växlingen, eftersom jag skrev i tråden att jag skickat ett och tråden handlar just om att förstå varandra och vägarna dit.

Men exakt vad som sas är inte relevant ens i den här tråden, och heller inte tillåtet att lägga ut enl. reglerna. Såvida bägge parter inte kommit överens om det, vill säga, men då får det inte handla om tredje part. (Moddar får gärna rätta mig om jag har fel.)
Vill förtydliga det, ifall t.ex. nån ny medlem läser tråden.


Inte svar på inlägget ovan:

Det är lite knepigt på det här forumet, jag kan inte hjälpa att det känns så. För vi kan av naturliga skäl ha lite svårare att förstå varandra än folk i gemen, eftersom det är rätt stora skillnader mellan oss.
Känner mig lätt lite taskig mot folk, vill inte köra över nån.
Men jag funderar på det här, det blir säkert bra. :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Att vara som en propp i en tråd - vad ska man göra då?

Inläggav Fabela » 2019-03-01 16:51:30

Glömde en sak:

Spoiler då?
Är det ett tänkbart, acceptabelt sätt att "tjata", utan att tära på de andras tålamod? Särskilt om man kanske behöver gå lite OT, för att sen kunna gå vidare OnT?

Jag är inte riktigt säker på hur spoilern ska användas, har inte stött på den på nåt annat forum.

Det här kanske är dumma frågor, men jag har inte så mycket vana av forum, så jag tänker att det är lika bra att fråga så man lär sig.



Sen en korrigering av mig själv:

En del på förra sidan kan kanske tolkas som att jag hånar Batte.
Beklagar verkligen om det tolkades så, och ber jättemycket om ursäkt. :!:

Det var inte alls avsikten. Jag försökte bara ge så konkreta svar som möjligt på frågor och kommentarer jag fick, men utan att lägga ord i hennes mun.
Som jag sagt innan: jag har problem att uttrycka mig, det blir konstigt ibland och många gånger ser jag det först efteråt.
Men jag jobbar på det iaf, ifall det är nån tröst.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Att vara som en propp i en tråd - vad ska man göra då?

Inläggav Selma » 2019-03-02 19:41:59

kiddie skrev:Vi har alla våra roller här på forumet. Min roll verkar vara Tråddödaren.

Vi får nog slåss om, eller dela på den rollen. :wink:
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Att vara som en propp i en tråd - vad ska man göra då?

Inläggav kiddie » 2019-03-02 21:59:58

Selma skrev:
kiddie skrev:Vi har alla våra roller här på forumet. Min roll verkar vara Tråddödaren.

Vi får nog slåss om, eller dela på den rollen. :wink:


Man får se det som att man sa så bra saker att inget mer behövdes sägas. :P

Eller kanske inte... :-)006
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Att vara som en propp i en tråd - vad ska man göra då?

Inläggav Fabela » 2019-03-02 22:16:36

kiddie skrev:Man får se det som att man sa så bra saker att inget mer behövdes sägas. :P

Ja, faktiskt, iaf stämmer det ofta på mig. Du är så mycket bättre på att uttrycka dig och har en helt annan kunskapsbank än jag, så antingen skriver du mina tankar bättre än jag själv, eller så vet jag knappt vad du pratar om :lol:
Det är inget negativt iaf :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Att vara som en propp i en tråd - vad ska man göra då?

Inläggav Alien » 2019-03-05 15:11:15

Fabela skrev:Glömde en sak:

Spoiler då?
Är det ett tänkbart, acceptabelt sätt att "tjata", utan att tära på de andras tålamod? Särskilt om man kanske behöver gå lite OT, för att sen kunna gå vidare OnT?

Jag är inte riktigt säker på hur spoilern ska användas, har inte stött på den på nåt annat forum.

Det här kanske är dumma frågor, men jag har inte så mycket vana av forum, så jag tänker att det är lika bra att fråga så man lär sig.


Moderator:

Ja, där är spoiler är en bra lösning. Den som inte är intresserad av sidodiskussionen/ missförstånden kan lätt hoppa över.

Spoiler passar också för OT-info, ev alltför detaljerad on topic-info och för avslöjande av handling i t ex TV-serier.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Att vara som en propp i en tråd - vad ska man göra då?

Inläggav Fabela » 2019-03-05 15:32:36

Vad fint att du tittade in, Alien, hoppades på det.

Bra, då vet jag.
Och det andra vi skrivit i tråden är väl också rätt då, eftersom det inte blev några korrigeringar på det.

Tack för hjälpen :D
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in